A Lexus produkálta a legnagyobb növekedést a prémiumok piacán
Nem elég az erőteljes növekedés a részben vagy teljesen elektromos autók területén
A szegmens nagy kiugrási lehetősége a következő hónapokban az elektromos változatok érkezése. Ahogy javul a motorok hatásfoka, és olcsóbbak lesznek az akkumulátorok, úgy várható, hogy az alternatív hajtások reményt hoznak a szegmensbe. A környezetbarát autók kedveltek a felsővezetők és a céges flották üzemeltetői körében, különösen Németországban és az Egyesült Királyságban. A gyártóknak alkalmazkodniuk kell a helyzethez, és még több részben vagy teljesen elektromos hajtású változattal kell kijönniük a csökkenést megelőzendő. Ez különösen igaz Európára, ahol a dízel felsővezetői autók iránti igény 12 százalékkal csökkent 2019 első negyedévében, úgy, hogy a 2018-as évben is már 13 százalékos visszaesés volt tapasztalható, annak ellenére hogy a kontinensen ebben a szegmensben még mindig dízelből talál gazdára a legtöbb (72% az első negyedévben). A továbbra is fennálló dízel dominencia ebben a kategóriában Európában meglepő lehet annak ismeretében, hogy hogy néhány modell kivételével a szegmens legtöbb autójához elviekben elérhető volna valamilyen részben vagy teljesen elektromos hajtás, a gyártók azonban nem ezeket kínálják illetve adják el – vélhetően mert szeretnék ha megtérülne a költséges dízel hajtások fejlesztési költsége mielőtt nagy volumenben átállnának az alternatív hajtásokra – és persze a beszállítóknak is időt kell hagyni az átállásra. Üdítő kivételt egyedül a Lexus jelent, amely az ES-t kizárólag környezetbarát hibrid elektromos hajtással kínálja – a modell látványos sikere pedig hamarosan nyomást helyezhet a versenytársakra is.
Európában is csökkenhet a német dominancia a szegmensben?
Bár jelenleg még négyből három prémium felsővezetői autót a három nagy német márka ad el Európában, közülük csupán egy tudott növekedni, kettő pedig kétszámjegyű visszaesést könyvelhetett el. A Lexus volt a szegmens másik márkája, amely látványos növekedést mutatott fel: az új generációs ES érkezésének köszönhetően a márka sikerrel vette fel a harcot a csökkenő piaccal, sőt, még a német piacon is erősödött, ahol a német márkák dominálnak, 84 százalékos részesedéssel. A németek erős jelenléte és a szegmens csökkenése nagyon megnehezíti az új szereplők dolgát, az Infiniti például el is hagyja az európai piacot. A Genesis küszködik a limuzinjaival, mivel még nincsenek SUV-jai, az öregedő Ghibli miatt a Maserati jelenléte is csökken, a Jaguár pedig nem képes a várakozásoknak megfelelően teret hódítani. Nem nehéz kitalálni, hogy olyan márkák, mint az Alfa Romeo, miért nem lépnek be ebbe a szegmensbe. A környezetbarát Lexus ES sikere ugyanakkor némileg átrajzolhatja a piacot, különösen ha a német versenytársak tovább ragaszkodnak a dízelek értékesítéséhez, jól látszik ugyanis, hogy a piac átlépett rajtuk és a dízel technológián, és a környezetbarát meghajtásra történő váltásra törekvő vállalati vezetők akár tömegével hagyhatják el ezeket a márkákat.