A Lexus UX hibrid hajtáslánca a világ egyik legkiválóbb erőforrása
Átadták az idei Ward’s 10 Best Engines díjakat. Az észak-amerikai piac legkiválóbb hajtásláncai közül idén sem hiányozhatott a Toyota-csoport erőforrása.
A több mint kilencven éves múltra visszatekintő Ward’s AutoWorld magazin 1994 óta választja meg az év legkiválóbb hajtásláncait. A kiadvány szerkesztői mindennapos használat során mérik fel az egyes erőforrások képességeit, hogy aztán az ősz végére kiválasszák azt a tízet, amelyet leginkább figyelemre méltónak tartanak.
Az elmúlt közel másfél évtized során a Toyota és a Lexus 13 különböző hajtáslánccal képviseltette magát ezen a nagy presztízsű listán, további két erőforrást (az első generációs Lexus LS 4.0 V8-as benzinmotorját, illetve a kilencvenes évek Celica és Camry modelljeiben alkalmazott 2.9 literes, soros négyhengerest) pedig a XX. század legkiválóbb motorjai közé válogattak be. Hibrid egységek eddig öt ízben nyerték el a rangos kitüntetést, a Prius mind a négy generációjának a hajtáslánca, valamint a vadonatúj Camry Hybrid 2.5 literes, benzinmotorra épülő rendszere után most itt a hatodik hibrid, a Lexus UX 250h fedélzetén szolgálatot teljesítő technológia.
„A 2019-es Lexus UX 250h prémium crossover fedélzetén újabb úttörő benzin-elektromos hajtásláncot ismerhettünk meg, amely finoman és takarékosan üzemel, ráadásul élvezetesen vezethető” – írták indoklásukban a szakmai kiadvány szerkesztői a kétliteres, Atkinson-ciklusú, soros négyhengeres benzinmotorról és a hozzá kapcsolódó három villanymotorról. A magas sűrítési viszonyú benzinmotor kiemelkedően magas, 40 százalékos termikus hatásfokkal üzemel, táplálását közvetlen és szívótorok-befecskendezésre bízták. Ami az elektromos komponenseket illeti, kettőt az erőátviteli rendszerbe integráltak a mérnökök, egy harmadik pedig a hátsó differenciálműben kapott helyet, és a hátsó tengelyt hajtja, energia- és helytakarékos összkerékhajtást valósítva meg.
„Nagyra értékeltük a 24 kW-os akkumulátor által lehetővé tett, turbómotorokat idéző gyorsító képességet, ugyanakkor nem kevésbé volt lenyűgöző a tesztvezetések során mért, mindössze 6,1 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás. Az UX 250h megfizethető, prémium hibrid, amelyet méltán emlegetnek az észak-amerikai piac legtakarékosabb öntöltő szabadidőjárműveként” – hangsúlyozták
A Lexus UX 250h idei győzelmével a Toyota-csoport a Ward’s 10 Best Engines díj történetének legsikeresebb hibrid gyártója.
Fotók: Lexus, wardsauto.com