A Lexusok tartják a legjobban az értéküket a prémiummárkák autói közül

A japán luxusgyártó lett a 2022-es Maradványérték Díj egyik nyertese az adatelemzéssel foglalkozó, az iparágban mértékadónak tekintett J. D. Power legfrissebb amerikai felmérésén.

A prémiumgyártók között a Lexus, a tömeggyártók között a Honda nyerte el a J. D. Power részlege, az ALG által odaítélt 2022-es Maradványérték Díjat az Egyesült Államokban forgalmazott autómárkák közül. Jól mutatja a japán autók minőségét, hogy a Honda tizedik alkalommal nyerte el a márkadíjat, rajta kívül eddig csak a Toyota és a Subaru tudott győzni korábban.

A márkadíjak mellett az ALG 29 kategóriában is kiosztotta a díjakat a különböző modelleknek. Azok az autók győztek a saját osztályukban, amelyek várhatóan a legkevesebbet fogják elveszíteni a gyártójuk által javasolt újkori kiskereskedelmi árukból három év használat után. Ezt pedig a járművek a hosszú távú minősége, megbízhatósága, formaterve, valamint a márkájuk vonzereje alapján számítják ki.

Az ALG kiemelte, hogy az értéktartás kulcsfontosságú tényező a vásárlói preferenciák, valamint az Egyesült Államok összesen 225 milliárd dolláros, autós lízingportfóliója tekintetében is. „Ez a három japán márka (Honda, Subaru és Toyota) jól ismert a hosszú távú tartósságukról, minőségükről és viszonteladási értékükről, ezért évről évre ők nyerik a díjat” – mondta Eric Lyman, az ALG alelnöke.

A 2022-es modellévben 284 járművet értékeltek 29 szegmensben. A márkadíjra való jogosultság megköveteli, hogy az adott gyártó legalább négy különböző szegmensben képviseltesse magát modelljeivel. Idén a tömeggyártók legjobbjának választott Honda három kategóriát is megnyert, ezzel szemben a Lexus úgy nyerte el a legjobb prémiummárkának járó elismerést, hogy egyik típusa sem nyert, de mind elöl végzett a saját kategóriájában. Egyébként a legtöbb kategóriagyőzelmet a Honda és a Hyundai szerezte, három-három elsőséggel, az Audi, a Kia, a Land Rover, a Mercedes-Benz, a Subaru és a Toyota egyaránt két kategóriában nyert.

„A Lexus győzelme a maradványérték lenyűgöző, iparágvezető folytonosságáról szól a teljes termékkínálatukat tekintve” – tette hozzá Lyman. „Olyan ez a márka, mint egy tízpróbázó, akinek nem kell megnyernie az egyéni versenyszámok egyikét sem, de mindegyiken elég pontot szerez ahhoz, hogy a végén dobogó tetejére álljon.”

A kategóriák győztesei:

Kompakt SUVSubaru Forester
Nagy SUVChevrolet Tahoe
Kis SUVHyundai Kona
Középkategóriás SUV két üléssorralHonda Passport
Középkategóriás SUV három üléssorralKia Telluride
TerepjáróFord Bronco
Prémium nagy SUVJeep Grand Wagoneer
Premium középkategóriás SUV két üléssorralRange Rover Velar
Premium középkategóriás SUV három üléssorralLand Rover Discovery
Premium alsó-középkategóriás SUVAudi Q3
Alsó-középkategóriás SUVMazda CX-30
Elektromos autóHyundai Kona EV
Prémium elektromos autóTesla Model Y
Nagy heavy duty pickupGMC Sierra HD
Nagy pickupToyota Tundra
Középkategóriás pickupToyota Tacoma
HaszonjárműMercedes Metris
EgyterűHonda Odyssey
Alsó-középkategóriás autóHonda Civic
NagyautóDodge Charger
Középkategóriás autóKia K5
Prémium alsó középkategóriás autóBMW 2-series
Prémium luxusautóMercedes-AMG GT 4-door
Premium nagyautóAudi A6 Allroad
Premium középkategóriás autóGenesis G70
Premium sportautóPorsche 911
SportautóSubaru WRX
KisautóHyundai Accent

Fotók: Lexus, J. D. Power