A Lexusok tartják a legjobban az értéküket a prémiummárkák autói közül
A japán luxusgyártó lett a 2022-es Maradványérték Díj egyik nyertese az adatelemzéssel foglalkozó, az iparágban mértékadónak tekintett J. D. Power legfrissebb amerikai felmérésén.
A prémiumgyártók között a Lexus, a tömeggyártók között a Honda nyerte el a J. D. Power részlege, az ALG által odaítélt 2022-es Maradványérték Díjat az Egyesült Államokban forgalmazott autómárkák közül. Jól mutatja a japán autók minőségét, hogy a Honda tizedik alkalommal nyerte el a márkadíjat, rajta kívül eddig csak a Toyota és a Subaru tudott győzni korábban.
A márkadíjak mellett az ALG 29 kategóriában is kiosztotta a díjakat a különböző modelleknek. Azok az autók győztek a saját osztályukban, amelyek várhatóan a legkevesebbet fogják elveszíteni a gyártójuk által javasolt újkori kiskereskedelmi árukból három év használat után. Ezt pedig a járművek a hosszú távú minősége, megbízhatósága, formaterve, valamint a márkájuk vonzereje alapján számítják ki.
Az ALG kiemelte, hogy az értéktartás kulcsfontosságú tényező a vásárlói preferenciák, valamint az Egyesült Államok összesen 225 milliárd dolláros, autós lízingportfóliója tekintetében is. „Ez a három japán márka (Honda, Subaru és Toyota) jól ismert a hosszú távú tartósságukról, minőségükről és viszonteladási értékükről, ezért évről évre ők nyerik a díjat” – mondta Eric Lyman, az ALG alelnöke.
A 2022-es modellévben 284 járművet értékeltek 29 szegmensben. A márkadíjra való jogosultság megköveteli, hogy az adott gyártó legalább négy különböző szegmensben képviseltesse magát modelljeivel. Idén a tömeggyártók legjobbjának választott Honda három kategóriát is megnyert, ezzel szemben a Lexus úgy nyerte el a legjobb prémiummárkának járó elismerést, hogy egyik típusa sem nyert, de mind elöl végzett a saját kategóriájában. Egyébként a legtöbb kategóriagyőzelmet a Honda és a Hyundai szerezte, három-három elsőséggel, az Audi, a Kia, a Land Rover, a Mercedes-Benz, a Subaru és a Toyota egyaránt két kategóriában nyert.
„A Lexus győzelme a maradványérték lenyűgöző, iparágvezető folytonosságáról szól a teljes termékkínálatukat tekintve” – tette hozzá Lyman. „Olyan ez a márka, mint egy tízpróbázó, akinek nem kell megnyernie az egyéni versenyszámok egyikét sem, de mindegyiken elég pontot szerez ahhoz, hogy a végén dobogó tetejére álljon.”
A kategóriák győztesei:
Kompakt SUV | Subaru Forester |
Nagy SUV | Chevrolet Tahoe |
Kis SUV | Hyundai Kona |
Középkategóriás SUV két üléssorral | Honda Passport |
Középkategóriás SUV három üléssorral | Kia Telluride |
Terepjáró | Ford Bronco |
Prémium nagy SUV | Jeep Grand Wagoneer |
Premium középkategóriás SUV két üléssorral | Range Rover Velar |
Premium középkategóriás SUV három üléssorral | Land Rover Discovery |
Premium alsó-középkategóriás SUV | Audi Q3 |
Alsó-középkategóriás SUV | Mazda CX-30 |
Elektromos autó | Hyundai Kona EV |
Prémium elektromos autó | Tesla Model Y |
Nagy heavy duty pickup | GMC Sierra HD |
Nagy pickup | Toyota Tundra |
Középkategóriás pickup | Toyota Tacoma |
Haszonjármű | Mercedes Metris |
Egyterű | Honda Odyssey |
Alsó-középkategóriás autó | Honda Civic |
Nagyautó | Dodge Charger |
Középkategóriás autó | Kia K5 |
Prémium alsó középkategóriás autó | BMW 2-series |
Prémium luxusautó | Mercedes-AMG GT 4-door |
Premium nagyautó | Audi A6 Allroad |
Premium középkategóriás autó | Genesis G70 |
Premium sportautó | Porsche 911 |
Sportautó | Subaru WRX |
Kisautó | Hyundai Accent |
Fotók: Lexus, J. D. Power