A LIQUI MOLY sikerre küzdi magát

Az olaj- és adalékspecialista az első félévben 23 százalékos növekedést ér el. Az év második felét a magas júliusi bevétel harangozta be. 

A LIQUI MOLY rendkívül sikeres első félévre tekint vissza: A német olaj- és adalékspecialista 355 millió euróra növelte árbevételét, ami az előző év ugyanezen időszakához képest 23 százalékos növekedést jelent. „A világjárványból megerősödve jöttünk ki, mert nem csak ölbe tett kézzel vártunk, hanem nekigyűrkőztünk és keményen dolgoztunk”, mondja Ernst Prost ügyvezető.

Már márciusban a cégtörténet legmagasabb havi árbevételét érték el, amit a júniusi 66 millió eurós értékkel sikerült ismét felülmúlni. A második félévet 70 millió eurós júliussal indítottuk. A 23 százalékos bővülés nem a világjárvány miatti gyenge 2020-as első félévre vezethető vissza. Épp ellenkezőleg: 2019 első félévéhez képest a növekedés 38 százalék. Nem csak a bevételek növekedtek: Januártól júliusig 53 új munkatársat vettek fel. Ernst Prost ezt a sikert a következetes cselekvésre vezeti vissza: „A termékeink minőségét illetően nem kötünk kompromisszumot. Kompromisszumok nélkül a legjobb szolgáltatást nyújtjuk az ügyfeleinknek. Kompromisszumok nélkül fektetünk be a 4M-ünkbe: emberek (Menschen), piacok (Märkte), gépek (Maschinen) és márka (Marke).”

A LIQUI MOLY abból is profitál, hogy a motorolajok egyre inkább csúcstechnológiás kenőanyagokká válnak, amelyek gyártása egyre összetettebb. Némelyik olajgyártónak nem sikerül lépést tartania ezzel a technológiai változással. A LIQUI MOLY ezzel szemben folyamatosan befektet a kutatásba, a gyártásba és a logisztikába – még a nehéz időkben is. „A világjárvány miatt csökkenteni a beruházásokat olyan lenne, mintha egy őstermelő a vetőmagját eladná ahelyett, hogy a földbe vetné azt”, véli Ernst Prost. „A rövid távú előnyök érdekében az ember elfűrészeli azt az ágat, amelyiken ül.”

Bár a LIQUI MOLY így jól átvészelte a világjárványt, a cég naponta új kihívásokkal szembesül, ami a nyereségen is látszik. Bár ez az első félévben 8,2 millió € volt, így lényegesen magasabb, mint 2020 ugyanezen időszakában (3,6 millió €), de érezhetően kevesebb, mint a korábbi években. „Nem csak az, hogy sok nyersanyag egyre drágább lesz”, így Ernst Prost. „Némelyiket alig lehet már beszerezni.” A világjárvány miatt összeomlott a légiközlekedés. Ennek megfelelően a kerozin iránti igény kisebb. Mivel azonban a finomítók a nyersolajból nem tudnak egyszerűen fűtolajat vagy mást készíteni a kerozin helyett, összességében csökkentik a termelésüket. Ezt pedig az olyan motorolajgyártók is érzékelik, mint a LIQUI MOLY, mivel hiány alakul ki az olajaik összetevőiből. Ha pedig motorolajat gyártanak, akkor eltarthat egy ideig, mire az áru eljut az ügyfélhez. Hiszen a teherhajókon nehéz konténerhelyhez jutni. „A világjárvány kibillentette az egyensúlyából a sok éven keresztül felépült, gondosan behangolt szállítórendszert”, mondja Ernst Prost. A július a 2,2 millió eurós árbevétellel érezhetően jobban alakult, mint a korábbi hónapok, ami így optimistább kitekintést enged a második félévre. „A következmények azonban bizonyosan az egész hátralévő évben foglalkoztatni fognak minket”, mondja az ügyvezető. „Összesen 27 millió eurós költségnövekedésre számítunk. De nem panaszkodunk, hogy milyen akadályokat gördített az utunkba a sors, hanem felgyűrjük az ingujjunkat, és eltakarítjuk azokat az útból.