A Lynk & Co fenntarthatósági betekintést mutat be az első életciklus-értékeléssel

A mobilitást zavaró Lynk & Co megbízta az IVL Svéd Környezetkutató Intézetet, hogy végezzen életciklus-értékelést (LCA) zászlóshajója, a 01-es plug-in hibrid autóján.

Ez egy fontos lépés a Lynk & Co fenntarthatósági útjában, amely átlátható információkat nyújt a 01 fenntarthatósági teljesítményéről. A tanulmány azonosítja azokat a hotspotokat, ahol az éghajlati hatások csökkentését célzó intézkedések a legfontosabbak, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy fenntarthatóbb szokásokat alakítsanak ki.

Az átfogó tanulmány felméri a 01 szénlábnyomát a teljes életciklusa során, a gyártástól kezdve a logisztikán, a használati fázison és az életciklus végén történő kezelésig mindent felölelve. Az LCA-szabványok alapján az értékelés rávilágít a használati fázis kibocsátásának, a fogyasztói döntések és az újrahasznosított anyagok használatának fontosságára a csökkentett környezeti hatás érdekében.

“A Lynk & Co-nál elkötelezettek vagyunk az átláthatóság és a felelősségvállalás mellett a fenntarthatósági utunk során. Az életciklus-értékelésünk során szerzett betekintések lehetővé teszik számunkra, hogy a megfelelő döntéseket hozzuk, hogy hozzájáruljunk az autóipar fenntarthatóbb jövőjéhez.”

– Alain Visser, a Lynk & Co. vezérigazgatója

A töltési szokások hatása

A töltési szokások döntően befolyásolják a 01 lábnyomát. Ha az autó nincs töltve, vagy szénenergiából származó árammal töltik, akkor a használati fázis a teljes életciklus hatásának nagyjából 70%-át teszi ki. Az európai hálózati készlettel való töltés jelentősen csökkentheti a használati fázis hatását, a becslések szerint 35 tonna CO 2 e-kibocsátással az autó teljes életciklusára vonatkoztatva – szemben a szénből származó benzint és villamos energiát használó autók 59 tonna CO 2 e-kibocsátásával. .

Az újrahasznosított anyagok továbbra is kulcsfontosságúak

Az anyaggyártás alapvető szerepet játszik az autó lábnyomában. Az újrahasznosított anyagok – például alumínium, acél és műanyag – felhasználásának növelése a gyártási folyamat során jelentős mennyiségű energiát takaríthat meg, és csökkentheti a környezeti hatásokat. Ezeknek a fenntarthatóbb és újrahasznosított anyagoknak a fokozott használata a legfontosabb pillére annak, hogyan támogassuk továbbra is a mobilitás jobb jövőjének építését.

Autómegosztás a kisebb hatás érdekében

Az autómegosztás hozzájárul a több autó iránti kereslet csökkenéséhez. Mivel a fogyasztók nyitottabbak arra, hogy kevesebbet birtokoljanak és többet megosszák, a Lynk & Co úgy találta, hogy az autók fele megosztása és a szélenergiával történő töltés több mint 70%-kal csökkentheti a károsanyag-kibocsátást, mint ha benzinnel vezetnek, és nem osztoznak autón. egyáltalán.

Olvassa el a vezetői összefoglalót további információkért, a teljes jelentést pedig a teljes képért.