A Magyar Autóklub álláspontja K. Gergely újabb agyament ötletéről
A MAK álláspontja M3 metrópótló buszsávok további felhasználásának terveiről
A Magyar Autóklub és a Fővárosi Önkormányzat március 23-án egyeztetést tartott az M3 metrópóló buszsávok további felhasználása ügyében. Az Autóklub egyeztetésen szembesült azzal, hogy a Főváros másnap sajtóbejelentést kíván tenni a már előkészített intézkedésről, aminek lényege az Üllői és Váci úti tengelyeken folyamatos kerékpáros útvonal létrehozása és a belváros irányú egyéni gépjárműforgalom mérsékelt csökkentése.
Az intézkedéscsomag irányát és viszonylag mértékletes léptékét a Magyar Autóklub előzetesen támogatásra esélyesnek tartja, a következő megjegyzésekkel:
- -érdemi álláspontot az ígért keresztmetszeti és csomóponti vázlatok alapos vizsgálatát követően tud kialakítani;
- -bizonyosra vehető, hogy az Üllői és Váci úti tengely közúti kapacitásának visszafogása az első időszakban érzékenyen érinti a gépkocsiforgalmat, ami okvetlenül aggodalomra ad okot, azonban éppen a szóban forgó útvonalakon viszonylag elfogadhatónak tűnik valamilyen kompromisszumos megoldás, mivel e sugárirányú útvonalak belvárosi fogadó kapacitása elégtelen és a magas szolgáltatást nyújtó tömegközlekedési alternatíva rendelkezésre áll;
- -fontosnak tartja a város működőképességének szem előtt tartását, éppen ezért nyomatékosan szorgalmazza a hiányzó külső körutak, hidak létesítésének egyidejűleg történő napirendre vételét és a jövőben a hasonló intézkedések „dugóplafonhoz” kötését, azaz annak feltétel értékű rögzítését, hogy a főváros jellemző torlódási szintje maradjon a működőképes európai városok mezőnyében.
Üdvözöljük, hogy a tervek szerint a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Károly körúton, a Múzeum körúton és a Váci út jelentős részén lényegében a korábbi forgalmi rend kerül helyreállításra.