A Magyar Gumiabroncs Szövetség közleménye
A legfontosabb tudnivalók a teherautó-abroncsok használatához
Amikor abroncsokról esik szó, a legtöbben a személyautók abroncsaira gondolunk, pedig a teherautók abroncsainak biztonsága, állapota, és karbantartása legalább ennyire fontos.
Míg egy átlagos személyautó esetében naponta átlagosan 50 km körüli futásteljesítménnyel számolhatunk, addig az áruszállító furgonok, teherautók, kamionok jellemzően ennek többszörösét teszik meg nap, mint nap. Nem mindegy, hogy milyen kerekeken gurulnak.
Ez alkalommal azoknak gyűjtöttük össze a HTA szakértőinek tanácsait, akik teherautót vezetnek vagy üzemeltetnek.
Mi a teendő, ha a tehergépkocsi gumiabroncsa sérült? A gumiabroncsok sérüléseinek és a gumiabroncstüzek egyik gyakori oka az abroncsba fúródó idegen test. Az csak a legritkább esetben fordul elő, hogy egy gumiabroncs figyelmeztetés nélkül szétszakad. Az idegen testek általában fokozatos nyomásvesztéshez vezetnek. Ikerkerekek esetén – ha csak az egyik sérül – a még ép gumiabroncsnak kell viselnie az egyébként mindkét gumiabroncsra eső terhelést, ami egy idő után túlmelegszik és szétrobban.
De amíg ez bekövetkezik, akár több nap is eltelik, vagyis rendszeres ellenőrzéssel ez a fajta kár elkerülhető. Ugyanez érvényes az abroncssérülések másik gyakori okára, a helytelen légnyomásra. A hosszú vezetési idő és a nagy terhelés általában nem árt a tehergépkocsi abroncsainak, de ha a gumiabroncsok nyomása túl alacsony…A cikk teljes terjedelmében a HTA honlapján olvasható.
MTI-OS – Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség
Tudtad?
A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!