A Mahindra Thar Roxx egy 4 ajtós Wrangler-klón Indiában

A Mahindra Thar Roxx 443 mm-rel (17,4 hüvelykkel) hosszabb, mint a kétajtós Thar, és SUV-szerű menetkifinomultságot ígér

  • A Mahindra Thar Roxx csatlakozik a Thar termékcsaládhoz, feszített karosszériával és két extra ajtóval.
  • Ez az indiai Wrangler-stílusú terepjáró új létravázas architektúrára épül.
  • Benzin- és dízelmotorokkal kapható, ára 15 500 és 24 400 dollár között van.

https://www.youtube.com/watch?v=ILw7lHAncc8

A Mahindra végre egy Roxx névre keresztelt négyajtós változattal megadta a Jeep Wrangler Wrangler-t, a Thar-t, a nagyon szükséges adag praktikusságot. Az új, állítólag civilizáltabb létravázon lovagolva a Thar Roxx simább vezetést ígér, miközben megtartja ezt a masszív, terepjáró varázsát. És igen, továbbra is régimódi, nem villamosított benzin- és dízelmotorok hajtják.

Míg Mahindrának ez az első repedése egy ötajtós Tharon, a stílus szembetűnő bólogatása a Wrangler felé a ’40-es évekbe nyúlik vissza – amikor is Willys Jeepeket forgattak Indiában licenc alapján. Vannak dolgok, amelyek sosem változnak, igaz?

A két további ajtó, új oldalablakok és a nyújtott karosszéria nyilvánvaló kiegészítése mellett a Mahindra Thar Roxx néhány stílusfrissítést is bevezet a standard Tharhoz képest. A kiemelkedő funkció az újratervezett hűtőrács, amely immár hat függőleges résszel büszkélkedhet, amelyek két rétegre vannak osztva. A lökhárítókat finoman frissítették, és a fényszórók és a hátsó lámpák is modern LED grafikával rendelkeznek.

A kéttónusú festés az eltávolítható keménytető illúzióját kelti, bár ez nem így van. Ezenkívül a terepjáró 18 hüvelykes vagy 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon gurul, vaskos 255/60-as abroncsokba burkolva.

A Thar Roxx hossza 4428 mm (174,3 hüvelyk), szélessége 1870 mm (73,6 hüvelyk), magassága 1923 mm (75,7 hüvelyk), tengelytávja 2850 mm (112,2 hüvelyk). Ez 443 mm-rel (17,4 hüvelykkel) hosszabb, mint a normál Thar, és a tengelyek közé további 400 mm-rel (15,7 hüvelyk) került. Összehasonlításképpen az indiai modell 357 mm-rel (14,1 hüvelykkel) rövidebb, mint a Jeep Wrangler JL.

A belső tér többnyire a háromajtós modellből származik, de állítólag a továbbfejlesztett anyagok, a továbbfejlesztett NVH (zaj, rezgés és durvaság) és a fokozott praktikum előnyeit élvezik. Az új, 10,25 hüvelykes információs és szórakoztató kijelző alapfelszereltség, 10,25 hüvelykes digitális műszercsoporttal párosítva, közepes és magasabb kivitelben.

A zászlóshajó modell olyan funkciókkal emeli a luxust, mint a szellőztetett első ülések, a hűtött kesztyűtartó, a panorámás napfénytető, a vezeték nélküli töltőpárna és a kilenc hangszórós Harman Kardon audiorendszer.

Új platform

Indiai eredete ellenére a Mahindra Thar Roxx alapfelszereltségként hat légzsákkal rendelkezik, és több mint 10 elérhető ADAS funkciót kínál, ami 2-es szintű autonóm képességet biztosít számára. Ennél is fontosabb, hogy a Mahindra vadonatúj M_Glyde létravázas architektúráján fut, és a Mahindra XUV700 unibody SUV-hoz hasonló kifinomultságot ígér.

A felfüggesztés elöl független kettős lengőkarokat tartalmaz tekercsrugóval, hátul pedig egy feszültség alatt álló tengelyt Watts tengelykapcsolóval és Frequency Dependent Damping technológiával.

A Mahindra két nem villamosított hajtásláncot kínál a Thar Roxx-hoz, mindkettő nagyobb teljesítményt és nyomatékot ad le, mint a standard Thar. A turbófeltöltős, 2,0 literes mStallion TGDi négyhengeres benzinmotor akár 174 LE (130 kW / 177 LE) és 380 Nm (280 lb-ft) nyomatékot ad le, míg a 2,2 literes mHawk akár 172 lóerős turbómotort is generál. 128,6 kW / 175 LE) és 370 Nm (273 lb-ft) nyomaték.

Az erőt a hátsó kerekekre vagy mind a négy kerékre lehet továbbítani, ízlés szerint hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú Aisin automata sebességváltóval.

A Thar Roxx terepjáró tulajdonságai ugyanolyan masszívak, mint a megjelenése, különösen, ha a 4Xplor rendszerrel van felszerelve, amely elektronikus differenciálzárat és többféle terepmódot tartalmaz. A Thar Roxx Crawl Smart Assist rendszerrel is büszkélkedhet – ez az első az indiai gyártású járművekben. Ezenkívül lenyűgöző, 41,7°-os megközelítési szöggel és 650 mm-es (25,6 hüvelyk) gázolási mélységgel rendelkezik.

A Mahindra Thar Roxx ára Indiában 12,99 lakh-tól (jelenlegi árfolyamon körülbelül 15 500 dollár) kezdődik a belépő szintű benzines RWD kézi ára, és 20,49 millió Rs-ig (24 400 dollár) emelkedik a zászlóshajó 4WD dízel-automata esetében. Az új modell belépési ára 1,64 millió rúpiával (1950 dollár) magasabb, mint a kétajtós Mahindra Tharé. Az Autocar India jelentése szerint a foglalások október 2-án indulnak, az első szállítások október 12-én várhatók.

https://www.facebook.com/watch/?v=476446471867043&t=4

Tudtad?