A MAK is lobbizik a B+ kategória bevezetése ellen
A Magyar Autóklub (MAK) felhívja a figyelmet az Európai Parlamentben (EP) zajló, vezetői engedélyek irányelveinek felülvizsgálatával kapcsolatos zöldpárti javaslatok terheire és veszélyeire.
Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottsága (TRAN) a Bizottság elnökét, Karima Dellit (Zöldek, FRA) jelölte ki a felülvizsgálat javaslatainak elkészítésére. Karima tervezetében előirányozza a B kategória felosztását, mely szerint egy új B+ kategóriával lehetne csak 1,8 t össztömeg feletti járműveket vezetni. Így a közlekedésbiztonságot elősegítő járműbiztonsági rendszerekkel, valamint az akkumulátorok okozta súlynövekedés miatt a járműasszisztens rendszerekkel felszerelt új típusokat, illetve az elektromos autók nagy részét csak komoly anyagi és időráfordítással, új jogosítvány megszerzésével vezethetnénk.
A tervezet szerint a B+ kategória megszerzésére kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában, valamint 21 év felett lenne lehetőség. A szeptemberi szakbizottsági ülésen a képviselőcsoportok nem támogatták a javaslatok egy részét, Karima Delli szilárdan védelmezte elképzeléseit.
A MAK a bizottsági szavazás előtt levélben fordult a TRAN Szakbizottság magyar EP képviselőihez és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, a személygépkocsival dolgozókra, és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.
autoklub