A Maserati bemutatja első Formula E versenyautóját
A Maserati bemutatta története első teljesen elektromos versenyautóját, a Tipo Folgore-t, amellyel a Gen3-korszak nyomán részt vesz a Formula E világbajnokságon.
Az együléses autót egy különleges esemény keretében mutatták be Modena utcáin, amely Maserati otthona. A Formula E-ben debütált 96 évvel a Maserati első együléses autója – a Tipo 26 – után, amely 1926-ban osztálygyőzelmet aratott a Targa Florión Alfieri Maseratival a volán mögött.
A festés kék árnyalattal kombinálva fehér csíkokkal, Maserati felirattal, Trident emblémával, szponzormatricákkal és az olasz zászló színeivel a válaszfal oldalán. A pilóták között szerepel Maximilian Günther és Edoardo Mortara, akik 2017-ben, illetve 2018-ban csatlakoztak a Formula E sorozathoz.
Mint minden ebben a szezonban debütáló Formula E Gen3 versenyzőnél, a Maserati Tipo Folgore villanymotorjai akár 469 LE-t (350 kW / 476 LE) is teljesítenek majd, ami akár 600 kW-os regeneratív teljesítményt és 95%-os energiahatékonyságot eredményez. Amellett, hogy erősebb, a Gen3 840 kg-ra billenti a mérleget, ami 60 kg-mal (132 font) kevesebb, mint a megszűnt Gen2. A Maserati azt állítja, hogy a Formula E-ben használt pályaszakértelem, technológia és szoftver átkerül a csúcskategóriás Folgore országúti autóira.
A Maserati Tipo Folgore Gen3 versenyezni fog az ABB FIA Formula E világbajnokság 9. szezonjában. A szezon előtti tesztekre a spanyolországi Valenciában kerül sor, mielőtt január 14-én debütálnak a mexikói Autodromo Hermanos Rodriguez Cityben. Ez lesz a Forma E leghosszabb szezonja, 17 futammal. A Maserati mellett a többi csapat, amely már bemutatta Gen3-as versenyzőit, a Porsche, a McLaren, a Jaguar és a Nissan.