A Maserati GranTurismo Folgore majdnem mindent megmutat a hivatalos 2023-as debütálása előtt
A Maserati közzétett egy teaser videót a közelgő GranTurismo Folgore EV-ről. A videó, amelyet Kaliforniában forgattak a Monterey-i autóhéten, a műszerfal kivételével nem sok mindent hagy a képzeletre, miközben megad néhány specifikációt.
Sebastian Maniscalcót, a stand-up komikust választották a promóció fő sztárjának, akihez Klaus Busse, a tervezésért felelős vezető és Maria Contin, a kommunikációs vezető igazgató csatlakozott, hogy élvezhessék a fantasztikus tájat. A GranTurismo Folgore korábbi kedvcsinálóival és kémfelvételeivel ellentétben itt a sportkocsinak nincs semmiféle álcázása, így minden szögből megfelelő megjelenést kölcsönöz nekünk. Egyedülálló hamis kipufogó hangját is hallhatjuk, amelyet ugyanazok a mérnökök alkottak, akik a belső égésű Maserati modellek hangján dolgoztak.
A Maserati GranTurismo Folgore hasonló arányokkal rendelkezik, mint elődje, még szexisebb ívekkel és modern stílusjegyekkel kombinálva. Elöl a jellegzetes Maserati hűtőrács nincs teljesen letakarva, mellette fékcsatorna beömlőnyílások, légtelenített motorháztető és a sárvédőkre szerelt MC20-as stílusú LED fényszórók találhatók.
Az oldalsó kopoltyúkon található három lyuk feletti Folgore-jelvény az alátámasztások elektromos jellegéről árulkodik, akárcsak a kipufogócsövek hátul hiányáról. Ennek apropóján a GranTurismo fedetlen fara markáns vállakat, karcsú, vízszintesen szerelt hátsó lámpát és diszkrét diffúzort tartalmaz. Egy másik Folgore-specifikus funkció a töltőcsatlakozó, amely a hátsó lökhárítón található. Arra számítunk, hogy az ICE-motoros GranTurismo meglehetősen hasonlóan fog kinézni, apró változtatásokkal a lökhárítókon és a burkolaton, valamint a négy kipufogócsövön.
Belül a 2+2 kabint láthatjuk, fehér és kék kárpitozással. Az utastér környezetbarát anyagokat kapott, beleértve az újrahasznosított nylonból készült speciális szövetet. A hátsó fejtér kissé szűknek tűnik, ahogy azt bárki elvárná egy ilyen járműtől. A Maserati elhomályosította a műszerfalat, így van mit mutatniuk a hivatalos premieren.
Technikai téren a Trident márka kaján volt az elektromos járművek hajtásláncával kapcsolatos részletekkel kapcsolatban. Klaus Busse elárulta, hogy az akkumulátorok a központi alagútban helyezkednek el az alacsonyabb hasmagasság érdekében. Gyorstöltőhöz csatlakoztatva az akkumulátor 10 perc alatt 100 mérföld (161 km) hatótávolságra elegendő levet tölt fel.
A Maserati megerősítette a gyorsulási adatokat is: a GranTurismo Folgore 0-97 km/h-t 2,6 másodperc alatt, a 0-62 mph-t (0-100 km/h) pedig 2,7 másodperc alatt gyorsult le. A végsebesség az EV szabványokhoz képest magas, meghaladja a 200 mérföld/óra (320 km/h) határt. Még mindig nincsenek hivatalos számaink a teljesítményről, de a pletykák szerint a valaha gyártott legerősebb Maseratihoz több mint 1184 LE (883 kW / 1200 LE) elektromos motorok hármasáról van szó.