A Mazda bejelentette „Lean Asset Stratégiáját”

A Mazda Motor Corporation (Mazda) bejelentette „Lean Asset Stratégiáját”, amely megvalósítja a vállalat multi-megoldási megközelítését az elektrifikációhoz.

A Mazda úgy véli, hogy a 2030-ig tartó időszak „elektromos hajnal “, és a 2030-as irányítási politika szerint a vállalat elősegíti az elektrifikációt multi-megoldással, hogy rugalmasan reagáljon az ügyfelek igényeinek és a környezetvédelmi előírások diverzifikálására. A ma bejelentett „sovány eszközstratégia” egy olyan végrehajtási stratégia, amelynek célja a Mazda mint niche-szereplő vállalati értékének növelése azáltal, hogy növeli a meglévő eszközök felhasználását a különféle termékek és elektromos technológiák időben történő fejlesztése, előállítása és piaci bevezetése során.

A „sovány eszközstratégia” hatása a következő:

  • A 2022 novemberében bejelentett 1,5 trillió jennyi villamosenergia-beruházás 2030-ra, amely az infláció miatt várhatóan körülbelül 2 trillió jen körül lesz, összesen körülbelül 1,5 trillió jenre csökken a beruházások, például az akkumulátor-beruházások optimalizálása révén. Ebből az összegből, összehasonlítva azzal a feltételezéssel, hogy az összes akkumulátort saját magunkból szerezzük be, a beruházás várhatóan felére csökken a 750 milliárd jenről, amely figyelembe veszi az infláció hatását az együttműködés felhasználásával.
  • A Monozukuri (gyártás) területén a cég a „Mazda Monozukuri Innovation 2.0” -ot telepíti, amely egyedülálló fejlesztési és gyártási folyamat-innováció. Fejlesztési oldalról a termelékenység megháromszorozódását sikerült elérni annak érdekében, hogy a jelenlegi erőforrás-szinttel összetettebb fejlesztéseket lehessen végrehajtani.
  • Az akkumulátoros EV 2027-es elindításához a vállalat arra számít, hogy 40% -kal csökkenti a fejlesztési beruházásokat és 50% -kal csökkenti a fejlesztési órákat a hagyományos fejlesztéshez képest együttműködés és partnerség révén.
  • Ezenkívül a meglévő gyártási eszközök felhasználásával mind az akkumulátoros EV, mind a motorjárművek ugyanazon gyártósoron történő előállításához a kezdeti tőkebefektetés 85% -kal, a tömegtermelés előkészítésének ideje pedig 80% -kal csökkenthető, összehasonlítva egy új, a akkumulátoros EV-k.
  • Fenntartható növekedést fogunk elérni, bár olyan hozamokat generálunk, amelyek meghaladják a tőkeköltségeket azáltal, hogy alacsony befektetésekkel magas eszközhatékonyságot biztosítunk, versenyképes technológiát és termékeket biztosítunk.

Ahogy az autóipar a változás időszakába lép, amely csak egy évszázad alatt fordul elő, a Mazda tovább fejleszti a “vezetési örömöt a következő generáció számára, miközben kiegyensúlyozza a fenntartható technológiai fejlődést és a menedzsment rugalmasságát, és izgalmat vált ki a mobilitási élmény az ügyfelek mindennapi életében.

[Különleges kezdeményezések]

■” Mazda Monozukuri Innovation 1.0 ”

  • A Mazda egyedülálló fejlesztési és gyártási folyamatainak innovációja. Ez a kezdeményezés még a Mazda vállalati méretével is lehetővé teszi a hatékonyság elérését a méretgazdaságosság és a rugalmasság révén, hogy reagáljon a különféle vevői igényekre és a kereslet ingadozására.
  • A rugalmasságot és a hatékonyságot ugyanakkor úgy érik el, hogy megtervezik (csomagolt tervezés) termékeket és technológiákat, amelyekre a következő 5-10 évben szükség lesz, majd a fejlesztési és gyártási csapatok együtt dolgoznak egy szabványos szerkezet és szabványos folyamatok megtervezésében, amelyek a jövőbeni termékek széles skálájához használható (közös architektúra). Ezután ezeket a termékeket vegyes gyártási módszerrel (rugalmas gyártás) állítják elő, amely általános célú berendezéseket használ fel.

■ „Mazda Monozukuri Innovation 2.0 ”

  • Az elektrifikáció és az intelligencia korszakában ez a „Mazda Monozukuri Innovation 1.0” fejlődése annak érdekében, hogy tovább növeljék a fejlesztés és a termelés rugalmasságát és hatékonyságát annak ellenére, hogy rést jelentenek.
  • A gépjárművek akkumulátoros EV-jének fejlesztésének és gyártásának tervezése.
  • A fejlesztés területén modell alapú fejlesztés (MBD)* 1 az egyes alkotóelemeket a “Mazda Monozukuri Innovation 1.0 ” keretében támogatták. Fejlesztette az egész jármű modellezését az AI és más technológiák felhasználásával. Ezenkívül a JAMBE-vel való közös létrehozás révén* 2 és mások, a modell alapú fejlesztés az egész ellátási láncra kiterjed, és hatékonyabb fejlesztést eredményez.
  • A termelés területén a vegyes gyártósort sok éven át termesztették, mint a Mazda egyik erőssége. A „gyökér nélküli gyártóberendezéseket”, amelyek automatikus irányított járművet (AGV), pilóta nélküli járművet alkalmaznak, bevezették a vegyes gyártósorba, hogy akkumulátoros EV-ket és motoros járműveket gyárthassanak ugyanabban a sorban. Biztosítja a kereslet ingadozásainak rugalmasságát és javítja az eszköz hatékonyságát.
  • A beszállítókkal való közös létrehozás révén a Mazda elősegíti az ellátási lánc szerkezeti változásait az alkatrésztípusok számának optimalizálása érdekében, és azokat a helyszíneket is áthelyezi, ahol ezeket a típusokat összeszerelik az üzemünkhöz közelebb eső területekre.

■SKYACTIV-Z

  • Megfelel a szigorú kibocsátási előírásoknak, mint például az Euro 7 Európában, a LEV4 és a Tier 4 az Egyesült Államokban, mint a Mazda motorjának alapmotorja az elektrifikáció korszakában.
  • Az égéstechnika közel áll a végső égéshez, elérve mind a magas üzemanyag-fogyasztást, mind a vezetési teljesítményt.
  • A Mazda szabadalmaztatott hibrid rendszerével kombinálva, a következő MAZDA CX-5-ből, 2027 végére kell bevezetni.
  • A SKYACTIV-Z égésjavító technológiát nagy termékek inline 6 hengeres motorjaiban alkalmazzák, és a forgómotor kibocsátás-fejlesztésére is felhasználják.
  • A SKYACTIV-Z-t is beleértve, a motoregységek száma kevesebb mint felére csökken, és a vezérlőszoftvert a jövőben kétharmadra konszolidálják.

■EV akkumulátor

  • A házon belül kifejlesztett EV-dedikált platform figyelembe veszi az akkumulátor-technológia folyamatos fejlődését, és különféle típusú akkumulátorokat képes befogadni, nagy rugalmasságot biztosítva a különféle modelltípusok kiszámításához.
  • Még az akkumulátoros EV-k is biztosítják a Mazda aláírását, a Jinba-ittai vezetési élményt és a vezetés szórakozását.
  • A házon belül kifejlesztett, 2027-ben elindítandó EV akkumulátort Japánban gyártják globális telepítés céljából.

<Referenciaként >

■ 2030 LÁTNIVALÓ / IRÁNYÍTÁSI POLITIKA 2030-ig:
https://www.mazda.com/en/about/vision/

■ Középtávú menedzsment terv frissítési és irányítási politikája 2030-ig:
https://newsroom.mazda.com/en/publicity/release/2022/202211/221122a.html

  • *1. ábra: A tervezési és fejlesztési tevékenységek során, amikor a “modellekre ” összpontosítanak, amelyeket a számítógépen reprodukálnak, nem pedig a tényleges prototípus alkatrészekre, a teljesítmény-koncepcióhoz, -tervezéshez, az alkatrészek prototípus-készítéséhez és teszteléséhez szükséges idő és erőfeszítés nagymértékben csökkenthető, és a fejlesztés hatékonyan elvégezhető. Ez a hatékonyabb fejlődés elérésének stílusa. Angol név: Model-Based Development.
  • *2: Az „MBD Promotion Center” rövidítése, amelynek célja a technológia terjedésének elősegítése és a modellek terjesztésének mechanizmusának felépítése a vállalatok, az ipar és az akadémia körében. Angol név: Japán autóipari modell alapú mérnöki központ.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!