A megújult, 2024-es Lexus UX
NAGYOBB ELEKTROMOS TELJESÍTMÉNYT, FOKOZOTT VEZETÉSI ÉLMÉNYT ÉS MÉG KIFINOMUTLABB MEGOLDÁSOKAT KAPOTT A PRÉMIUM KOMPAKT CROSSOVER
- A Lexus nagyobb teljesítményű öntöltő hibrid rendszerrel, új digitális műszeregységgel és továbbfejlesztett biztonsági funkciókkal frissíti prémium kompakt crossoverét
- Az UX 300h jelöléssel érkező megújult változat nagyobb kapacitású lítium-ion akkumulátorral van szerelve, amely 8 százalékkal növeli a rendszer összteljesítményét
- Az UX 250h-hoz képest mindez nagyobb teljesítményt és jobb gyorsulást, ugyanakkor alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást jelent
- Az E-Four összkerékhajtással rendelkező UX 300h az előző verzióhoz képest egy új, több mint ötször nagyobb teljesítményű hátsó elektromotort kapott, amely közvetlenebb gázreakciót és magával ragadóbb vezetési élményt biztosít
- Új digitális műszeregységet is kapott az autó, és új megoldásokkal javították tovább a zaj- és rezgéscsillapítást
- Új belső és külső színválaszték lesz elérhető
- A Lexus Safety System + funkciók is bővültek, beleértve az új proaktív vezetési asszisztenst, az éberség figyelő monitort és a biztonságos kiszállást segítő rendszert
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Bevezető
Az UX kompakt prémium crossover, a Lexus egyik legkelendőbb európai modellje 2024-re jelentős hajtásláncfrissítésen esik át, és egy sor egyéb újítást kap. Ezek a változtatások fokozzák a jármű dinamikáját és vezetési élményét, amely a crossoverek rugalmasságát ötvözi egy kifinomult kompakt modell kiváló menettulajdonságaival.
Újdonságként érkezik az UX 300h öntöltő hibrid, amely felváltja az UX 250h-t, csatlakozva az UX 300e akkumulátoros elektromos változat mellé. Ezek a modellek együttesen fontos szerepet játszanak a Lexus globális elektrifikációs stratégiájában és az új technológiák alkalmazásában a jármű teljesítményének, kezelhetőségének, irányíthatóságának és vezetési élményének javítása érdekében. A „Lexus Electrified” vízióval a Lexus úgy halad a karbonsemlegesség felé, hogy az ügyfelek számára elérhetővé teszi az elektrifikált luxusautózást a különböző hajtáslánc-változatokon keresztül.
Az új, még erősebb UX 300h
A legjelentősebb változás 2024-re az UX kínálatában az új UX 300h öntöltő hibrid modell bevezetése, amely a korábbi UX 250h-t váltja fel. Miközben megtartja a bevált 2,0 literes benzinmotort, amely világszínvonalú hőhatékonysággal rendelkezik, az új modell a Lexus ötödik generációs hibrid technológiáját alkalmazza a teljesítmény növelése és az élmények fokozása érdekében.
Az új részletek közé tartozik a hatékonyabb, 60 cellás, 222 V-os lítium-ion akkumulátor, amely a korábbi 180 cellás, 216 V-os nikkel-metál-hidrid egységet váltja, valamint az újratervezett inverter, amely a korábbi különálló szerkezet helyett immár egy egységet alkot az elektromotorral. Az új akkumulátor támogatja a rendszer összteljesítményének 8 százalékos növekedését, amely az UX 300h esetében immár 199 lóerő (146 kW) – az UX 250h 184 lóerőt (135 kW) biztosított a vezető számára.
Az E-Four összkerékhajtással felszerelt modellekben egy új, nagy nyomatékú, állandó mágneses elektromotor-generátor található, amely 5,6-szor erősebb a korábbi indukciós típusú egységnél, így a korábbi 5,3 helyett 30 kW-os teljesítményt nyújt, a nyomatéka pedig 55-ről 84 Nm-re emelkedett. Ez élesebb gázreakciót és még élvezetesebb vezetési élményt biztosít, fokozott stabilitással és kezelhetőséggel.
A hátsó motor generátorként is szolgál az autó regeneratív fékrendszeréhez, növelve a fékezéskor vagy lassításkor visszanyerhető kinetikus energia mennyiségét, amelyet a hibrid akkumulátorban tárol el az autó.
Az elektromotoros támogatás szintjének optimalizálása a motor fordulatszámának a jármű sebességével való szinkronizálása érdekében azonnali, lineáris gyorsulás érzetét kelti, anélkül, hogy a motornak magas fordulatszámon kellene működnie. A hibrid rendszer akár 115 km/órás sebességnél is képes kikapcsolni a benzinmotort, hogy elektromos meghajtással működjön, például hosszú lejtőkön való haladáskor.
A 2,0 literes motor kulcsszerepet játszik az UX 300h általános hatékonyságában, és olyan fejlett műszaki jellemzőkkel rendelkezik, mint a lézerrel kialakított szelepülések, a pontosan megtervezett légbeömlő profil, a magas, 13,0:1 sűrítési arány és a nagy sebességű égés érdekében a közvetlen és másodlagos befecskendezést kombináló üzemanyag-befecskendező rendszer. A VVT-iE intelligens változó szelepvezérlés a szívóoldalon elektromos vezérléssel fokozza a vezethetőséget, miközben segít a kipufogógáz-kibocsátás csökkentésében. A motor teljesítményét és üzemanyag-hatékonyságát tovább optimalizálja a folyamatosan változó teljesítményű üzemanyagszivattyú és az elektromos vízszivattyúval működő hűtőrendszer, amelyek csökkentik a belső súrlódási veszteségeket. Ez a rendszer hideg napokon az utastér gyors felmelegítését, légkondicionáló használata esetén pedig a gyorsabb lehűtését biztosítja.
Erősebb teljesítmény, nagyobb hatékonyság
A megnövelt teljesítménynek köszönhetően az UX 300h gyorsulása javult. Az elsőkerék-hajtású modell 0-100 km/órás sprintje 8,5 másodpercről 8,1 másodpercre csökkent, míg az E-Four összkerékhajtással a referenciaidő 8,7-ről 7,9 másodpercre mérséklődött.
A megnövelt hatékonyságú hajtásláncnak és az autó tömegének csökkentését célzó intézkedéseknek köszönhetően javult az üzemanyag-hatékonyság is. Elsőkerék-hajtással a WLTP kombinált ciklus szerinti érték 5,0-5,2 l/100 km, összkerékhajtással 5,3-5,7 l/100 km. Ugyanezzel a WLTP-mérőszámmal számolva a CO2-kibocsátás 113-119 g/km és 121-128 g/km. A műszaki adatok összehasonlítására szolgáló táblázat alább látható:
MODELL | Új UX 300h | UX 250h | ||
FWD | E-FOUR | FWD | E-FOUR | |
A rendszer összteljesítménye (LE/kW) | 199/146 | 184/135 | ||
Hátsó motor típusa | n/a | Indukciós | n/a | Állandó mágneses |
Hátsó motor teljesítménye (LE/kW) | n/a | 40/30 | n/a | 7/5,3 |
Hátsó motor nyomatéka (Nm) | n/a | 84 | n/a | 55 |
Hibrid akkumulátor típusa | Lítium-ion | Nikkel-fémhidrid | ||
Cellák száma | 180 | 60 | ||
Feszültség | 216 | 222 | ||
Gyorsulás 0-100 km/órára | 8,1 | 7,9 | 8,5 | 8,7 |
Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km – WLTP kombinált ciklus) | 5,0 – 5,2 | 5,3 – 5,7 | 5,3 – 5,6 | 5,8 – 6,0 |
CO2-kibocsátás (g/km – WLTP kombinált ciklus) | 113 – 119 | 121 – 128 | 120 – 128 | 131 – 137 |
Fokozott menetdinamika
Az UX 300h jobb gyorsulását higgadtabb menetdinamika egészíti ki. A karosszéria dőlését jobban csillapítja az autó a tempós kanyarokban, és erős fékezéskor is stabilabb a karosszéria. A merevséget a hűtőtartó és a hátsó alsó burkolat újabb merevítésével is fokozták.
Az E-Fourral szerelt UX 300h emellett jobban kezelhető lett az olyan útfelületeken, ahol az autó két oldalán eltérő tapadási szintek vannak. Ez igaz kanyarodáskor, fékezéskor és gyorsításkor is, így növelve a vezető magabiztosságát. Ezt a hajtáserő-elosztás szabályozásának finomhangolásával érték el. A menetstabilizáló rendszer (VSC) automatikusan optimalizálja az első és a hátsó kerekek közötti hajtási nyomatékelosztást, és azonnal a hátsó tengelyekhez juttatja a nyomatékot, ha tapadásvesztést észlel elöl. A kanyarstabilitás a hátsó kerekek hajtóerejének pontosabb vezérlésével javul, így segít korrigálni a túl- és alulkormányzottságot.
A Lexus vezetési üzemmódválasztó minden UX modellnél rendelkezésére áll, hogy az útviszonyoknak megfelelően lehessen alaktani a vezetési élményt. A Normal üzemmód kiválasztása a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság optimális egyensúlyát biztosítja, míg az Eco üzemmód a gázreakció tompításával és a légkondicionáló működésének mérséklésével az üzemanyag- és energiahatékonyságot helyezi előtérbe. A Sport élesebb gyorsulást biztosít, és a kormányrásegítés csökkentésével magabiztosságot ad a nagyobb tempójú autózáshoz.
Az UX 300h F SPORT alapfelszereltségként adaptív változó felfüggesztéssel (AVS) van felszerelve, és az előbbieken túl Sport S, Sport S+ és Custom vezetési módokat is elérhetővé tesz. A futómű SPORT beállítása mellett a Sport S+ vagy Custom üzemmódok kiválasztásával a dinamikusabb vezetési érzet érdekében feszesebb lengéscsillapító-beállítások alkalmazhatók. A Custom üzemmód lehetővé teszi a vezető számára azt is, hogy kombinálja a hajtáslánc, a futómű és a légkondicionáló funkcióinak kívánt beállításait.
Könnyű kezelhetőség, élvezetes vezethetőség
Az UX tervezésekor egy „kreatív városi felfedező” lebegett a mérnökök szeme előtt. Egy olyan jármű, amely egy magas SUV praktikusságát kínálja a Lexus világszínvonalú kifinomultságával és magával ragadó menetdinamikájával kombinálva. Attól a pillanattól kezdve, hogy a vezető a volán mögé ül, az UX egy mozgékony, prémium kompakt érzését adja, köszönhetően a viszonylag rövid csípő-kerék távolsággal, ami azt az érzést kelti a vezetőben, hogy közelebb van a talajhoz, mint más SUV modellekben.
Az autó a Lexus GA-C globális platformjára épül, amely egy könnyű és rendkívül merev szerkezet, ami gyors reakciókkal szolgál a vezető parancsaira. A 2640 milliméteres tengelytáv hozzájárul a kifinomult, stabil vezethetőséghez és a tágas utastérhez, míg a padkától-padkáig mért 5,2 méteres fordulókör sugár könnyű manőverezést és parkolást tesz lehetővé.
A vezetési élményt fokozza a jármű alacsony súlypontja, amelyet az akkumulátor elhelyezése is segít – az UX 300h esetében a hátsó ülések alatt, az UX 300e esetében pedig az utastér padlója alatt található az akkumulátor. A karosszéria könnyűszerkezetes alkatrészei is szerepet játszanak, többek között az alumínium ajtók, kerékjárati ívek és motorháztető, valamint a kompozit anyagból készült csomagtérajtó.
Csendes és nyugodt környezet az utastérben kabin környezet
Az utastérben nyugodt és csendes környezet várja az utasokat, és ez nem csak akkor igaz, amikor az új UX tisztán elektromos hajtással közlekedik. Az egész autó tervezésekor odafigyeltek a zaj és a rezgések elkerülésére vagy mérséklésére, a jármű szerkezetének eredendő szilárdságától kezdve a hangszigetelő és -elnyelő anyagok stratégiai elhelyezésén át az akusztikus ablaküvegek alkalmazásáig. A kerékdobok csökkentik a gumiabroncsok által felvert víz, kövek és szennyeződések tolakodó hangját.
A középső oszlopok alá és a jármű padlójába még több hangelnyelő anyagot helyeztek, valamint a műszerfal borításánál és a hátsó kerékdoboknál extra rezgéscsillapítást alkalmaztak. Ezek a lépések együttesen 1,7 dB-lel csökkentették a zajszintet az autó utasterében.
Teljesen digitális műszeregység
Az opcionális 12,3” digitális műszeregység grafikája, stílusa és a megjelenített információk típusa testre szabható, így az információk, a szórakoztató rendszer és a csatlakozási lehetőségek zökkenőmentes és intuitív felhasználói élményt nyújtanak. Megjelenése a kiválasztott vezetési módnak megfelelően változik, és elrendezése a vezető személyes preferenciáihoz igazítható. A rendszer akár három személy preferált multimédia-, audio- és navigációs beállításait is képes elmenteni.
Intuitív multimédiás rendszer
A 2024-es UX a legmodernebb multimédiás rendszerekkel van felszerelve: modellváltozattól függően a 8” érintőképernyővel ellátott Lexus Link Connect, vagy a még több funkciót felvonultató, 12,3” érintőképernyővel rendelkező Lexus Link Pro található az autóban (a Comfort felszereltségi szinten immár szériafelszereltségként jár). Amellett, hogy a rendszerek egyszerűen kezelhetők, megnövelt teljesítményt kaptak és gyorsabban reagálnak a bevitelre, mindkét változat nagy felbontású grafikával kápráztatja el az utasokat, a képernyő pedig bármilyen fényviszonyok között jól olvasható.
A hangvezérlés kapcsán lehetőség van a „Szia, Lexus” asszisztens használatára. Ez a hangutasításokra reagálva megkönnyíti a telefonhívások kezelését, az audiorendszer és klímaberendezés működtetését és az internetes keresést. Úgy van programozva, hogy megértsen több társalgási kifejezést, felismerje, hogy a vezető vagy az első utas beszél, és megkülönböztesse a háttérzajt a parancsoktól, így nem szükséges az audiorendszert lenémítani.
Az utazás tervezésének megkönnyítése és a késések elkerülése érdekében az alapfelszereltség része lett a felhőalapú navigáció, amely valós idejű közúti és forgalmi információkhoz biztosít hozzáférést. Emellett a Lexus Link Pro rendszer beépített, offline navigációt is tartalmaz, amely akkor is folytatja a célba vezetést, ha a felhőalapú kapcsolat nem elérhető. Annak érdekében, hogy könnyebben tájékozódhasson például a helyi parkolási szabályokról és töltőpontokról, a „Szia, Lexus” szintén összekapcsolható a felhőalapú információkkal.
A multimédiás rendszer kényelmi funkciói közé tartozik az Apple CarPlay vagy az Android Auto segítségével történő vezeték nélküli okostelefon-integráció. A csatlakozási lehetőségek kiterjednek a Lexus Link okostelefon-alkalmazásra is, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy távolról zárja vagy nyissa ki az ajtókat, bekapcsolja a vészvillogókat, és beállítsa a légkondicionálót az utastér hűtésére vagy fűtésére, akár az otthona kényelméből. Az alkalmazással ellenőrizni lehet az akkumulátor töltöttségi szintjét, az elérhető hatótávolságot a légkondicionáló be- vagy kikapcsolt állapotában és a töltés befejezéséig hátralévő időt is.
A digitális kulcs kényelme
Az új UX-hez opcionálisan digitális kulcs is rendelhető lesz, amely lehetővé teszi, hogy az autót egy okostelefon-alkalmazás segítségével lehessen kinyitni és elindítani – így egyáltalán nincs szükség a slusszkulcsra. Az alkalmazás egyszerre legfeljebb öt személy számára engedélyezhető, és az autóhoz való hozzáféréshez és indításhoz nem is kell elővenni az okostelefont, elég ha a felhasználó zsebében vagy táskájában van. A rendszer egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi az autómegosztást.
Utastér: kiemelkedő minőség és kézműves kidolgozás
Az UX utasterében a Lexusra jellemző anyagok és felületek köszönnek vissza, a japán kézműves hagyományok és az innovatív gyártási technikák ötvözésével.
Háromféle ülésborítás elérhető: szövet, szintetikus bőr és valódi bőr. A bőr és a szintetikus bőr a japán „Sashiko” (kis szúrások) steppelési technika által ihletett öltésmintát kapott, míg a perforált felületeken a hagyományos kosárfonásból vett hatszögletű „Kagome” minta látható. A műszerfal díszítése (az F SPORT modellek kivételével) a hagyományos japán házak tolóajtóiról ismert „Washi” szemcsés papírt idézi.
A belső tér színválasztéka a mogyoróbarna, a fekete és a holdkő mellett a homokkő árnyalattal bővült. Az F SPORT felszereltségi szinten pedig a lángoló vörös, az F fehér vagy a fekete színek választhatók.
Az utastér minőségérzetét olyan részletekkel fokozták, mint az ajtópanelek új kialakítású kapcsolói, a műszerfal felső részének átformálása, valamint a középkonzol és a váltókar új fémes fényű bevonata. A váltókar borítását szintetikus bőrre cserélték, így már teljesen bőrmentes utastér is elérhető. A kormánykerék is átdolgozáson esett át, hogy az éberség figyelő monitor kameráját is be tudják építeni (további részletek a biztonságról szóló fejezetben).
Külső színek és megjelenés
A Lexus az új UX-et egy merész új színnel, a rozébarnával vezeti be, amely minden felszereltségi szinthez elérhető. Ez a különleges fényezés a Lexus fejlett technológiáját használja, amely egy mindössze néhány mikron mélységű réteget tartalmaz, amelyben a fémpelyhek közelebb kerülnek egymáshoz, és egyenletesebbé válnak, így nagyobb fényességet és mélyebb árnyalatokat eredményeznek a karosszérián.
Összesen 12 szín áll rendelkezésre, az F Sport fehér és a zafírkék kizárólag az F SPORT és az F SPORT Design modellekhez. Ezek a változatok újszerű kéttónusú fényezést is kínálnak, amelyben a kontrasztos fekete a tetőn túl az oldalablakok kereteinek felső éle, valamint az első és hátsó oszlopok is feketében pompáznak. A bevezetéskor ez a titánium, a rozébarna és a zafírkék színekkel lesz elérhető.
Lexus Safety System + még fejlettebb képeségekkel
A Lexus tovább bővíti az aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerek képességeit a Lexus Safety System + legújabb fejlesztésével.
Az új UX esetében jelentős frissítések segítik a gyakori baleseti kockázatok elleni védelmet. A proaktív vezetési asszisztens az autó első kameráját használja arra, hogy alacsonyabb sebességgel közlekedve a városban észlelje a veszélyforrásokat, például a parkoló autókat, a kerékpárosokat és az út szélén sétáló vagy átkelni készülő gyalogosokat. Ha fennáll az ütközés veszélye, a rendszer fékezéssel és kormányzással segít elkerülni az akadályt, miközben az autót a forgalmi sávban tartja.
Az új UX automatikusan felvillanó vészvillogókkal is fel van szerelve, amelyek nagy sebességnél automatikusan működésbe lépnek, ha fennáll az ütközés veszélye egy hátulról közeledő járművel. A szintén hátrafelé figyelő biztonságos kiszállást segítő rendszer vizuális figyelmeztetést ad, ha fennáll a veszélye annak, hogy valamelyik ajtót a hátulról érkező forgalom vagy kerékpárosok útjába nyitnák az utasok, és riaszt, ha az ajtó kinyílik.
Az éberség figyelő monitor a kormánykerék fölé szerelt kamerát használja, amely folyamatosan ellenőrzi a vezető állapotát. Ha azt érzékeli, hogy a vezető fáradtság vagy rosszullét miatt elveszítette a koncentrációját, akkor vizuális és hangjelzést ad. A rendszer kapcsolódik az autó aktív biztonsági rendszereihez, így ha a vezető nem reagál, az autó a vészvillogók bekapcsolása mellett finoman lelassít és a saját sávjában tartva megállítja az autót (vészmegállító rendszer).
Ezek az újdonságok kiegészítik a Lexus Safety System + már bizonyított funkcióit. Ezek közé tartozik az ütközést megelőző biztonsági rendszer, amely éjszaka képes felismerni a gyalogosokat, nappal pedig az olyan tárgyakat is, mint például a motorkerékpárok. A sáv- és nyomtartó rendszer segít a vezetőnek, hogy az autót a sávjában tartsa, és támogatást nyújthat a kanyarokban is. A közlekedési tábla felismerő rendszer felismeri a közlekedési táblákat, és a műszeregységen vagy az opcionális szélvédőre vetített kijelzőn keresztül megosztja a fontos információkat a vezetővel. A kereszteződés asszisztens felismeri a szembejövő járműveket és az ellenkező irányban átkelő gyalogosokat a kereszteződésekben. A vészhelyzeti asszisztens, ha aktiválva van, finoman korrigálja a kormányzást, hogy megakadályozza a jármű véletlenszerű letérését a sávjából. Az adaptív sebességtartó automatika kanyarsebesség-csökkentő funkciója pedig automatikusan a közeledő kanyar sugarához igazítja a jármű sebességét.
Az UX 300e
A 2020 őszén bemutatott UX 300e volt a Lexus első akkumulátoros elektromos modellje, amely folytatása volt a márka prémium kategóriákon belül betöltött vezető szerepének az elektrifikáció terén – amelyet 2005-ben alapozott meg az RX 400h, a világ első hibrid luxusautójának bevezetésével.
2024-re az akkumulátor 80 százalékos feltöltéséhez szükséges idő egyenáramú gyorstöltő rendszerrel 80 percről 60 percre csökkent.
A modellhez 2023-ban egy sor műszaki fejlesztést mutattak be, amelyek 40 százalékkal növelték a hatótávolságot. Az új, nagyobb kapacitású, 72,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor bevezetése lehetővé tette, hogy az autó 17 colos kerekek használata esetén akár 450 kilométert, 18 colos kerekekkel pedig akár 440 kilométert is megtehessen (WLTP-adatok). A hatótávolságot tovább segítik az aerodinamikai részletek, többek között az akkumulátor aljának sík és sima felülete, valamint az alvázburkolatok.
A nagyobb kapacitású akkumulátor bevezetésével egy időben az UX 300e kormányművét és felfüggesztését is finomhangolták, fokozva a „Lexus Electrified” vezetési élményt. A modell átvette a 8” és 12,3” érintőképernyővel ellátott új multimédiás rendszert is, amelyet immár az UX 300h megkapott.
Az akkumulátorok teljesítményének és élettartamának optimalizálása érdekében érzékelők folyamatosan figyelik az egyes akkumulátorcellák és -modulok feszültségét, és ellenőrzik a hőmérsékletet az egyes cellák szintjén. Ez a fejlett akkumulátor-kezelő rendszer maximalizálja a használható cellakapacitást és a hatótávolságot. Az akkumulátorcsomag belsejében hűvös levegő kering, hogy a teljesítmény stabil maradjon, még hosszabb ideig tartó nagy tempójú haladás és ismételt töltés esetén is. Az egyes modulok alatt található fűtőelemek minimalizálják a hidegebb külső hőmérséklet hatását a hatótávolságra, és segítenek biztosítani, hogy a maximális teljesítmény már az indítástól kezdve rendelkezésre álljon.
A tulajdonosok a Lexus Link alkalmazással ellenőrizhetik járművük akkumulátorának állapotát, a rendelkezésre álló hatótávolságot és a töltés befejezéséig hátralévő időt, valamint távolról programozhatnak töltési ütemtervet, így kihasználhatják az alacsonyabb, csúcsidőn kívüli energiatarifákat. A jármű töltése közben az elektromos berendezések, például a légkondicionáló és az audiorendszer továbbra is használható.
A Lexus tisztán elektromos járműtechnológiájának tartósságába vetett bizalmát nyolc év vagy 160.000 km (amelyik előbb bekövetkezik) alapgarancia erősíti meg, amely a BEV akkumulátor kapacitásának 70 százalék alá csökkenésére is kiterjed. Ezt további 5 év/100 000 km garancia egészíti ki a BEV fő akkumulátorának minden működési hibájára. A kiterjesztett BEV Care garancia legfeljebb 10 évig vagy 1.000.000 kilométerig fedezi a főakkumulátor hibáit és a 70 százalék alatti kapacitáscsökkenést, feltéve, hogy a rendszeres karbantartási program keretében a Lexus márkakereskedőnél elvégeztetik a rendszeres állapotfelméréseket és szervizeléseket. A Lexus azonban bízik abban, hogy az akkumulátor-technológiák terén szerzett széleskörű tapasztalatai alapján a tényleges kapacitás 10 év elteltével 85 százaléknál nagyobb lesz.