A megújult Alfa Romeo Giulia és Stelvio (2.)

A kategória legkiválóbb menetdinamikai jellemzői
Az új Alfa Romeo Giulia, illetve Stelvio újfent méretosztályuk legkiválóbb menetdinamikáját kínálják. Az Alfa Romeo legjobb hagyományait követve zsigeri vezetési élményt nyújtanak, amiben az olasz formatervezés, a legkiválóbb erőforrások, a tökéletes tömegelosztás, a különleges technológiai megoldások, valamint a kiváló tömeg/teljesítmény arány egyaránt szerephez jut. Az Alfa Romeo jelenlegi és múltbeli típusainak lényegét pont ez a „különleges receptúra” határozza meg, különösen, amióta a Tonale – a márka átalakulásának jelképe – a sportosság XXI. századi fogalmát a fenntarthatósággal egészítette ki, és írta újra. A takarékos, ugyanakkor nagy teljesítményű sportosság megvalósítása során a nemzetközi olasz márka saját kiválóságára támaszkodhat. Elég helyet foglalni egy új Giulia vagy egy új Stelvio utasterében, hogy azonnal megértsük: a vezetés jövőjébe készülünk belépni.


Kis tömeg és dinamizmus: a Giulia és a Stelvio hibátlan, sportos dinamikus viselkedését olyan különösen könnyű, közvetlenül a motorsportból átvett anyagok használata támasztja alá, mint az alumínium (pl. a motorblokk alsó felén) vagy a karbon kompozit (pl. a kardántengelynél.).


Összkerékhajtás Q4 technológiával: a jármű tapadását közvetlen, prediktív módon fenntartó rendszer a legmagasabb szintű teljesítményt, takarékosságot és biztonságot nyújtja. A Q4 technológia az összkerékhajtási rendszerek összes előnye mellett takarékosabb üzemet, robbanékony reakciókat, valamint a hátsókerék-hajtású autókra jellemző vezetési élményt kínál. A Q4 rendszer központi eleme az aktív osztómű (ATC) amely valós időben felügyeli a tapadási viszonyokat és a vezető parancsait, hogy mindenkor maximális teljesítményt nyújthasson.


Az Alfa Romeo Q4 rendszer lehetővé teszi, hogy a jármű tisztán hátsókerék-hajtással közlekedjen, ugyanakkor a tapadási határon – vagy a vezető kifejezett kérésére – a hajtóerő akár 50%-át képes késlekedés nélkül (nem egészen 150 ezredmásodperc alatt) átvinni az első kerekekre. Ezzel megakadályozza a kerekek megcsúszását, és maximális teljesítmény-kifejtést, valamint takarékos vezethetőséget tesz lehetővé.


Q2 mechanikus önzáró differenciálmű: Veloce felszereltségi szinten a Q4 összkerékhajtás Q2 mechanikus önzáró funkcióval is társítható – ez utóbbi egyébként a tisztán hátsókerék-hajtású modellváltozatokhoz is elérhető. A részlegesen önzáró differenciálmű még dinamikusabbá, még sportosabbá teszi a járműveket, tökéletes tapadást és ezáltal fokozott stabilitást biztosít nagy sebességű ívmenetben, fokozott oldalirányú gyorsulás esetén; valamint maximális biztonságot szavatol nedves vagy csúszós útfelületen azáltal, hogy a kerekeket folyamatosan ellenőrizve mérsékli a megcsúszás mértékét.


Alfa Link futómű: az Alfa Romeo modellek vezetése feledhetetlen élményt jelent. Ez nem utolsósorban az exkluzív Alfa Link™ felfüggesztésnek köszönhető. Az Alfa Romeo specialitásaként félig virtuális kormányzási tengelyt alkalmazó, kettős keresztlengőkaros első konstrukció optimálisan szűri ki a nem kívánatos hatásokat, valamint gyors és precíz kormányzást tesz lehetővé, így biztosítva a kompromisszumokat nem ismerő vezethetőséget. A hátul beépített többlengőkaros (az Alfa Romeo által szabadalmaztatott, négy és fél lengőkart alkalmazó) futómű fokozott vezethetőséget társít kimagasló komforttal.


Kizárólag a Competizione különkiadás kínálja az Alfa™ aktív felfüggesztést, amelynek elektronikusan szabályozott lengéscsillapító rendszere másodpercről másodpercre alkalmazkodik a menetkörülményekhez, lehetővé téve, hogy a vezető válasszon a dinamikusabb vagy kényelmesebb vezethetőség között.


Integrált fékrendszer (IBS): az elektromechanikus rendszer a menetstabilizáló funkciókat a fékrendszerrel kombinálva biztosít késlekedés nélküli fékhatást, ezáltal lehetővé téve a féktávolság lerövidítését és a tömeg jelentős mértékű optimalizálását. Az elektronikus vezérlésű fékrendszer (brake-by-wire) jóvoltából csökkent a motortérben található komponensek száma; a szivattyúból, szervofékekből és menetstabilizáló rendszerből álló egység kiváltásával csökkentve az elmozduló tömeget és fokozva a jármű dinamizmusát.


A Giulia és a Stelvio kimagasló menetdinamikájához a rendkívül közvetlen kormányzás is hozzájárul.


Ehhez társul a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó, amely alumínium váltófüleivel ívmenetben utolérhetetlen vezethetőséget biztosít. Végül, de nem utolsósorban a vezetési élményt fokozó és a vezetőt támogató rendszerek tökéletes egyensúlyát megvalósítva az új Giulia és Stelvio modellek 2. szintű önvezető képességet eredményező, teljes körű vezetőtámogató funkcionalitást kínálnak. Mindez azt jelenti, hogy bizonyos helyzetekben a vezető a jármű elektronikus rendszereire bízhatja a gáz, a fék és a kormány vezérlését, miközben folyamatosan felügyeli a gépkocsi működését. Ezek a vezetőt támogató rendszerek jóval kényelmesebbé teszik a hosszú utazásokat. A vezetőnek ugyanakkor minden pillanatban uralnia kell járművét, és nem veheti le a kezét a kormánykerékről.


Egyszerű, ösztönösen értelmezhető modellkínálat
Az új Giulia és az új Stelvio a Tonale kapcsán bevezetett, új kiviteli rendszert követik, ami még egyszerűbbé teszi a járművek konfigurálását. Voltaképpen csak két felszereltségi szint létezik — a Super és a Ti —, és ezek karakteres jellemzőikkel a legigényesebb ügyfelek elvárásait is kielégítik. A különleges Alfa Romeo élmények világába bevezetést kínáló Super felszereltségi szint tovább finomítható a számos sportos opciót tartalmazó Sprint csomag megrendelésével.


A modellek elegáns, karakteres oldalát kihangsúlyozó Ti felszereltségi szint a Veloce csomaggal bővíthető, elérve a teljesítmény és a sportosság legmagasabb szintjét. Ne feledjük, hogy a Super, Sprint, Ti és Veloce nevek különleges jelentőséggel bírnak az Alfa Romeo történetében. A típusok így összességében négyféle jellegzetes kivitelben elérhetők, pontosan igazodva az ügyfelek azon elváráshoz, hogy egységet érezzenek járművükkel. A Giulia és a Stelvio modellcsaládokban egyaránt fontos újdonság a minden kivitelhez és mindkét típushoz rendelhető 160 lóerős dízelmotor, hátsókerék-hajtással. Végezetül rendelkezésre áll a nagyteljesítményű 280 lóerős benzin- és a 210 lóerős dízelmotor, mindkettő összkerékhajtással.

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!


Competizione különkiadás, a teljesítmény és a stílus legmagasabb kifejezési formája, NFT tanúsítvánnyal
Az új Giulia és az új Stelvio bevezetéséhez kapcsolódóan az Alfa Romeo bemutatja a Competizione limitált kiadást: a stílus hiteles koncentrációját, amely a legelhivatottabb Alfa-rajongót is magával ragadja. A Veloce felszereltségi szintre épülő, minden motorral rendelhető modellváltozat a kínálat csúcsán helyezkedik el, és különlegessé teszi exkluzív Moon Light mattszürke karosszériája, valamint piros féknyergei.


Az új Stelvio fokozottan sportos megjelenését 21 colos könnyűfém keréktárcsák hangsúlyozzák ki. Az utastérben Harman/Kardon audiorendszer, bőrkárpitozású műszerfal és piros öltésekkel varrott ülések teremtenek különleges hangulatot. A sort a sötétített üvegek, valamint az oldalt megjelenő, majd az első fejtámlákon visszaköszönő Competizione emblémák zárják. A Competizione kivitel alapfelszerelésként kínálja az exkluzív Alfa aktív felfüggesztést, továbbá az NFT (nem helyettesíthető tokon) technológiát – az utóbbi a Competizione modellek egyediségét tanúsítva biztosítja annak eredeti konfigurációját. Mindez a legmagasabb szinten testesíti meg Alfa Romeo stílusának, teljesítményének és echnológiájának a lényegét.