A Mercedes 2024-től már saját maga építi elektromos autóinak hajtásláncait

A német cég szeretné minél inkább kézben tartani a gyártási folyamatokat.


Az Automotive News értesülései szerint a Mercedes-Benz hamarosan bemutatásra kerülő MMA és MB.EA elektromos padlólemezeit nemcsak teljes egészében házon belül fogják tervezni és fejleszteni, de ezen platformok már a csillagos márka által készített hajtásláncokat fogják használni 2024-től kezdődően. Vagyis a Mercedes szeretné minél inkább kézben tartani a gyártási folyamatokat. 

Ezzel kapcsolatban Markus Schaefer, a Daimer fejlesztési főnöke elmondta, a hajtáslánc teljes rendszerét az irányításuk alá akarják vonni a villanymotoroktól kezdve az akkumulátoron keresztül egészen a vezérlő elektronikáig. Hasonlóan ahhoz, ahogy a belső égésű motorok is készülnek a Mercedesnél, ugyanis eddig az elektromos hajtásláncokat külső partnerek készítették a stuttgarti cég autói számára.

Ez a lépés jelentős beruházást igényel az anyavállalat, a Daimler részéről. Ezáltal viszont további munkalehetőséget biztosíthat rengeteg jelenlegi munkavállaló számára, akik a belső égésű motorok megszűnése miatt a munkájuk elvesztésétől tartanak. 

Schafer hozzátette, a cégnek mielőbb döntést kell hoznia az elektromos hajtásláncok gyártásának globális kapacitásbővítéséről, mivel a terv az, hogy a Mercedes jelentősen felgyorsítja az elektromos autókra történő átállást, és 2025-re a vállalat palettáján szereplő modellek fele már tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid kivitelben fog készülni. 

A Mercedes jelenleg külső partnerektől szerzi be a szükséges részegységeket: a ZF szállítja az EQC hajtáslánc-moduljait, valamint a Valeo-Siemens biztosítja az EQS villanymotorjait. Ezen kívül a Mercedes a komplett hajtáslánc mellett invertereket is szeretne gyártani elektromos járművei számára. 

Forrás:

Motor1 & mahzrt.hu