A Mercedes-AMG GT Coupé felfüggesztése

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ (Kraftstoffverbrauch kombiniert: 14,1 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 319 g/km) Exterieur: AMG Aerodynamik-Paket, Hightechsilber metallic; Interieur: Leder Nappa schwarz;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 14,1 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 319 g/km* Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ (combined fuel consumption, weighted: 14,1 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 319 g/km) exterior: AMG Aerodynamic package, hightechsilver metallic; interior: leather nappa black;Combined fuel consumption, weighted: 14,1 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 319 g/km*

Nagyobb tapadás és menetstabilitás: teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás
A két V8-as modell alapfelszereltsége a teljesen változó AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás. Az intelligens rendszer egyesíti a különböző hajtáskoncepciók előnyeit: A teljesen változó nyomatékelosztás az első és a hátsó tengelyen nem csak a fizikai határon biztosítja az optimális tapadást. A vezető minden körülmények között támaszkodhat a magas szintű vezetési stabilitásra és vezetési biztonságra: száraz utakon, valamint nedves vagy havas utakon. Az átállás a hátsóról az összkerékhajtásra és fordítva folyamatosan történik, egy olyan kifinomult mátrix alapján, amely integrálja az intelligens vezérlést a jármű teljes rendszer architektúrájába.

Egy elektromechanikusan vezérelt tengelykapcsoló változtathatóan köti össze az állandóan hajtott hátsó tengelyt az első tengellyel. A lehető legjobb nyomatékeloszlást a vezetési helyzettől és a vezető kívánságaitól függően folyamatosan számítják ki. Az új kupét fokozatmentesen lehet vezetni a tapadásorientált, 50:50-es erőelosztású összkerékhajtástól az első és a hátsó tengelyen át a tiszta hátsókerék-hajtásig. Az összkerékhajtás a tapadás és az oldaldinamika mellett a hosszirányú dinamikát is javítja a még erőteljesebb gyorsulás érdekében.

Többlengőkaros első és hátsó tengely és alumínium lengőkarok mindenhol
Az új AMG GT Coupé többlengőkaros első tengelyt kínál öt lengőkarral, amelyek teljes egészében a keréktárcsán belül helyezkednek el. Az egymástól független kerékvezérlő és kerékfelfüggesztési elemek nagy oldalirányú gyorsulást tesznek lehetővé, minimális hajtási befolyással a kormányrendszerre. Ötlengőkaros térszerkezet vezeti a kerekeket a hátsó tengelyen is.

A rugózatlan tömegek csökkentése érdekében az új AMG GT Coupé első és hátsó tengelyén minden felfüggesztés, kormánycsukló és keréktartó kovácsolt alumíniumból készül. A többlengőkaros koncepció minimális rugalmas mozdulatokkal vezet minden kereket. A magas dőlésszög és orrmerevség nemcsak nagy kanyarsebességet tesz lehetővé, hanem optimális érintkezést biztosít a vezetőnek az úttal a magas kanyarhatárnál. Ez a kiváló oldaldinamikában és a nagy sebességnél tapasztalható menetstabilitásban, valamint a külső hatásokra – például oldalszélre, az út egyenetlenségeire vagy a súrlódási együttható ugrásaira – adott jóindulatú reakcióban tükröződik. A lengéscsillapító és a hátsó keréktartó különösen közvetlen csatlakoztatása csökkenti a vibrációt és a kerékterhelés nemkívánatos ingadozásait. Az egymástól független kerékvezérlő és kerékfelfüggesztési elemek nagy oldalirányú gyorsulást tesznek lehetővé, minimális hajtási hatásokkal a kormányrendszerre – ez szintén egy kényelmi funkció.

AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés aktív gördülésstabilizátorral
Ehhez jön még az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés dőlésstabilizálóval. Aktív hidraulikus elemek váltják fel a hagyományos mechanikus torziós rudas bukókereteket, és a másodperc töredéke alatt kompenzálják a gördülési mozgásokat az új AMG GT Coupéban. Az adaptív lengéscsillapítók két hidraulikus csatlakozással is rendelkeznek. Az egyik a lengéscsillapító kompressziós oldalán, a másik a feszítő oldalon található. A csillapítókamrák mind a négy keréken és a vezetékek közvetlenül az adaptív lengéscsillapítók vezérlőszelepein keresztül csatlakoznak.

A négy rugós támaszték intelligens hidraulikus összekapcsolása, valamint a szivattyú és a kapcsolószelepek nyomásszabályozása igen széles görgős rugósebességet tesz lehetővé csökkentett gördülési mozgásokkal egyidejűleg. Képletesen szólva: minden torziós rúd a nullától a merevségig automatikusan megjeleníthető. A mindennapi életben ez növeli a komfortérzetet, mert az egyik oldalon előforduló egyenetlenségeket is egyedileg kompenzáljuk. Dinamikus kanyarodáskor a hidraulika aktívan csökkenti az esésveszteséget is. Az ebből adódó magas dőlésmerevségnek köszönhetően a kupé nagyon pontosan kormányoz.

Egyenesen haladva a rendszer a vezetési programtól és a vezetési helyzettől függően teljesen kinyílik. A rendszer kompenzálja azokat az egyedi akadályokat, amelyek egyébként gördülő mozgásokhoz vezetnének. A vezetők és az utasok lényegesen kényelmesebb vezetési élményben részesülnek. A karosszéria csökkentett dőlése kanyarokban egyaránt hozzájárul a kényelemhez és a menetdinamikához. Az egyes vezetési programokban a vezetési magatartás jellemzői jobban eloszthatók a kényelem és a sport között.

Az alváz alapelve, hogy a jármű egyes lengéscsillapítóinak kompressziós és feszítő oldala össze van kötve. A bal első lengéscsillapító kompressziós fokozata hidraulikus vezetéken keresztül kapcsolódik a jobb első lengéscsillapító visszapattanó szakaszához. A járművet keresztező vezetéken keresztül kapcsolódik a bal hátsó lengéscsillapító nyomási oldalához és a jobb hátsó lengéscsillapító visszapattanó szakaszához is. Hasonló módon a csillapítókamrák másik oldala egy második áramkörön keresztül csatlakozik egymáshoz. A hidraulikus vezetékek egyszerűsített menete “H” alakot eredményez.

A rendszerben a csappantyúk összekapcsolásán kívül egyéb, a funkció szempontjából fontos alkatrészek is felhasználásra kerülnek. A csappantyúk feszítő- és nyomásoldalai közvetlenül össze vannak kötve egymással egy elektromosan vezérelhető 2/2-utas szelepen, az úgynevezett komfortszelepen keresztül. A csappantyú nyomási oldalára egy-egy nyomástároló is van rögzítve. Mindkét kör egy központi szivattyúhoz is csatlakozik. Ez biztosítja, hogy a hidraulikus rendszer nyomása mindkét körben állítható legyen. A szivattyú és az áramkörök közötti kapcsolat 2/2-utas szelepeken keresztül történik. Nyomásérzékelők vannak beépítve a szelepek mögé, hogy figyeljék a rendszer nyomását a megfelelő vezetékekben. Szabadon választható a rendszernyomás és így a generált gördülésgátló vezérlés mérete is. A következő érvényes: minél nagyobb a rendszernyomás, annál nagyobb a várható hengermerevség.

A rendszer nagyon hatékonyan működik, mert a jármű meglévő kinetikus energiáját használja fel a gördülési viselkedés pozitív befolyásolására. Az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés hidraulikája az első tengely opcionális emelőrendszerét is táplálja. Szükség esetén az eleje 30 milliméterrel megemelhető, megkönnyítve például a mélygarázsba való behajtást vagy a rátakon való behajtást. Az emelőrendszer a multimédiás központi kijelzőn vagy az AMG kormánykerék gombjaival működtethető. A megfelelő menü megnyílik, miután megnyomja a jármű szimbólumát a vezérlősávon. Többek között GPS-technológiával elmenthetők a pozíciók, így a jármű eleje automatikusan megemelkedik, amikor ismét elhaladnak a megfelelő pontokon.

Hátsó tengely reteszelő differenciálmű az optimalizált menetstabilitás érdekében
Az új AMG GT Coupé alapfelszereltségként elektronikusan vezérelt hátsó tengely-záró differenciálművel rendelkezik, amely kiváló tapadást és maximális menetbiztonságot biztosít minden vezetési körülmény között. Nemcsak a hátsó tengely hajtott kerekeinek tapadása javult tovább, hanem a kanyarsebesség is nő a határterületen. Ezen túlmenően a vezetési stabilitás optimalizált nagy sebességű sávváltáskor. A rendszer változtatható reteszelő hatással működik tapadási és futási módban, és tökéletesen illeszkedik a különböző vezetési körülményekhez és az útfelület súrlódási értékéhez.

Az aktív hátsó tengely kormányzás egyesíti az agilitást és a stabilitást
Az új AMG GT Coupé alapfelszereltségként aktív hátsó tengelykormányzással (HAL) is fel van szerelve. A sebességtől függően a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba (100 km/h-ig), vagy ugyanabba az irányba (100 km/h-nál gyorsabban) kormányoznak. A rendszer így egyformán agilis és stabil vezetési viselkedést tesz lehetővé – amelyek a hátsó tengely kormányzása nélkül ütköznek egymással. További előny a jármű könnyebb irányíthatósága a határterületen, valamint a kisebb kormányzási erőkifejtés, mivel az első kerék kormányzása közvetlenebb.

Nagy teljesítményű kompozit fékrendszer könnyű féktárcsákkal
Az AMG nagy teljesítményű összetett fékrendszer kiváló lassulási értékeket és precíz adagolást garantál. Lenyűgözi a rövid féktávolságot, az érzékeny reakcióképességet és a nagy stabilitást – még extrém terhelés mellett is. A kompozit féktárcsák különösen könnyűek: a menetdinamikának és a kormányzási viselkedésnek jót tesz a csökkentett rugózatlan tömeg. A féktárcsa (acélöntvényből) és a fékpofa (alumíniumból) mostantól speciális csapokkal van összekötve, és már nem csavarokkal, mint korábban. Ez a konstrukció helyet takarít meg, amit a még jobb fékhűtéshez használnak fel. Az irányított perforáció is új: a súlymegtakarítás és a jobb hőelvezetés mellett ez a megoldás gyorsabb reakciót tesz lehetővé nedvesen, és jobb a fékezés utáni betétek tisztítása.