A Mercedes-AMG kifejleszti az első önálló nagy teljesítményű SUV-t
- A teljes méretű SUV második járművet jelöl az AMG.EA teljesen elektromos platformon
- Nagyteljesítményű terepjáró, közel az első teszthajtáshoz
- A jármű új szintre hozza az AMG sikeres SUV örökségét
57 éves története során először a Mercedes-AMG teljesen házon belül fejleszti ki a SUV-t. Az úttörő terepjáró, az „Affalterbachban született” a cég szabadalmaztatott AMG.EA nagy teljesítményű elektromos platformján épül. A fejlesztő járműveket ezen a télen kezdeti tesztvezetéseknek vetik alá.
A nagy teljesítményű SUV-k már régóta az AMG portfóliójának sarokkövei. Több mint 25 évvel ezelőtt az Affalterbach teljesítmény- és sportautó-márka úttörője volt ennek a szegmensnek az ML 55 AMG bevezetésével. A nagy teljesítményű terepjáró osztály gyorsan elfogta az ügyfelek ’ szívét, azóta erőteljes növekedési ütemet ért el. Manapság a Mercedes ‑ AMG hat SUV modellvonallal büszkélkedhet, köztük a GLA, GLB, GLC, GLE, GLS és EQE SUV. Az ikonikus Geländewagen Mercedes ‑ AMG G 63 (energiafogyasztás együttesen: 15,7 ‑ 14,7 l / 100 km | CO ₂ kibocsátás együttesen: 358 ‒ 335 g / km | CO ₂ osztály: G)[1] a teljesítményvezérelt terepjáró felállás korona ékszere.
Ebben a legújabb SUV-projektben a Mercedes ‑ AMG először tervezi a jármű teljes architektúráját. Ez a teljes méretű SUV lesz a második modell, amely az elektromos AMG.EA nagy teljesítményű platformon épül fel. Ez a hatodik jármű, amelyet az Affalterbach teljesítmény-szakemberei fejlesztettek ki, csatlakozik az első tesztelés alatt álló AMG.EA modellhez, valamint a GT, SL, a korábbi GT generációs és SLS modellek.
A “SUV-k évek óta a legnépszerűbb modellek közé tartoznak. Az „Affalterbachban született” SUV-val reagálunk erre a tendenciára azáltal, hogy ügyfeleinknek valóban magával ragadó, nagy teljesítményű terepjárót kínálunk az AMG.EA platformon. Új, nagy teljesítményű architektúránk egyértelmű filozófiát követ: „AMG First, EV Second”. Ez azt jelenti, hogy a járművek nemcsak elektromos járművekként kiemelkednek, hanem az érzelmek és a teljesítmény alapvető AMG-tulajdonságait is megtestesítik. ”
Michael Schiebe, a Mercedes ‑ AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes ‑ Benz G ‑ Class & Mercedes ‑ Maybach részlegek vezetője
[1] A megadott értékeket az előírt WLTP (világszerte harmonizált könnyű járművek vizsgálati eljárása) mérési eljárással összhangban határozták meg. A megadott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO ₂ kibocsátása nemcsak az autó üzemanyag- vagy energiaforrásának hatékony felhasználásától függ, hanem a vezetési stílustól és más nem műszaki tényezőktől is.