A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team zöld eredményei
A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team 67%-os károsanyag-kibocsátást ért el a verseny- és vendéglátó-ipari teherautók és generátorok esetében a bioüzemanyag használatával, így 339 t CO₂e-t takarít meg az F1 európai szezonjában
- 67%-os kibocsátáscsökkentés a verseny- és vendéglátó teherautók és generátorok esetében 339 t CO₂-t takarít meg
- 386 000 km-t tett meg a csapat HVO100 bioüzemanyagot használó kamionjai.
- A HVO100-on minden megtett kilométer a CO₂-kibocsátás 90%-át takarítja meg a normál dízelhez képest.
- Az európai versenyeken a csapatgenerátorok üzemanyagának 35%-a HVO100 bioüzemanyag volt.
- A Mercedes-AMG PETRONAS F1-es csapata címmel és műszaki partnerünkkel, PETRONAS-szal és logisztikai partnereinkkel együttműködve 339 t CO₂e-t takarított meg, és 67%-kal csökkentette a verseny- és vendéglátó teherautók, valamint a generátorok kibocsátását a HVO100 bioüzemanyag használatával a 2023-as Forma-1-es európai verseny során. 1. évad
Az ÜHG-protokoll és a legújabb DEFRA ÜHG-kibocsátási tényezők alapján kiszámított együttes 67%-os kibocsátás-csökkentés és 339 t CO₂e megtakarítás meghaladta a csapat kezdeti célját, vagyis a teherautó- és generátorflottánk 60%-os kibocsátásának csökkentését, valamint 200 t CO2e megtakarítást a szezon során.
A közúti árufuvarozási logisztika hatásának csökkentésére irányuló stratégiánk részeként teherautóinkat és generátorainkat lehetőség szerint a második generációs HVO100 bioüzemanyaggal tankolták fel a májustól szeptemberig tartó európai versenyeken. A teherautók szállítják a csapat minden egyes futamhoz szükséges szállítmányát, míg a generátorok táplálják a csapat mérnöki és vendéglátó egységeit a Forma-1-es paddockban.
Teherautóink több mint 386 000 km-t tettek meg HVO100 bioüzemanyaggal, összesen 460 000 km megtett távolságból, és a generátorban felhasznált összes üzemanyag 35%-a HVO100 volt.2 Teherautóparkunk által elért kibocsátáscsökkentés 307 tCO₂e volt, a generátorok összesen 32 darabot tettek ki. tCO₂e kibocsátás csökkentése. Ennek a kezdeményezésnek a végrehajtása számos európai országban, ahol a kínálat szintje bizonyos földrajzi területeken ingadozik, tovább bonyolította a projektet.
A csapat a 2023-as szezon tanulságait arra fogja felhasználni, hogy 2024-ben továbbra is a HVO100 teljes körű kihasználása felé haladjon teherautóinkban, és növelje a HVO100 használatát a generátorainkban, valamint a karámban a hatékonyság növelése érdekében, hogy csökkentsük a generátoroktól való függőségünket.
Alice Ashpitel, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team Fenntarthatósági részlegének vezetője így nyilatkozott: „Örülünk, hogy ilyen pozitív eredményeket értünk el, és jelentősen csökkentettük teherszállítmányaink és generátoraink károsanyag-kibocsátását az idei szezon európai versenyein. A bioüzemanyagok használata az egyik kulcsfontosságú úttörő kezdeményezésünk az átfogó fenntarthatósági stratégiánk részeként, amelynek célja, hogy 2030-ra a versenycsapat nettó nullát érjen el.
„E projekt során összetett logisztikai akadályokat kellett leküzdenünk. A teherszállítás és a generátorok kibocsátásának ilyen jelentős csökkentése bizonyítja a csapat, a PETRONAS és logisztikai partnereink közötti szoros együttműködést. Ez a projekt jelentős előrelépést jelent, és erős bizonyítékot jelent a HVO100 szélesebb körű elterjedésének támogatására a sport-, szórakoztató- és logisztikai iparágakban.”
Máris bátor lépéseket tettünk legnagyobb kibocsátásforrásaink kezelése érdekében, és az alternatív fenntartható üzemanyagok használata jelentősen hozzájárul szénlábnyomunk csökkentéséhez. Tavaly a Fenntartható Repülési Üzemanyaggal kapcsolatos úttörő beruházások és felhasználása révén 2022-ben a légi közlekedés teljes kibocsátásának 21%-át megtakarítottuk.
A sportág pénzügyi szabályzatában szereplő új fenntarthatósági kizárások olyan innovációs lehetőségeket nyitottak meg a fenntarthatóság terén, amelyek korábban ütköztek a pályán teljesített teljesítménnyel. A változtatások jóváhagyása óta ez a csapat első projektje, amely az FIA, a Forma-1 és a tíz csapat közötti konstruktív együttműködésnek köszönhető. A bioüzemanyag felhasználása a csapat versenykamionjaiban és versenybázis generátoraiban korábban bekerült volna a Forma-1 költségplafonjába. Ennek a korlátozásnak az eltörlése lehetővé tette számunkra, hogy jelentős lépést tegyünk azon törekvésünk felé, hogy egy teljesen bioüzemanyaggal működő európai szezont érjünk el.
Datuk Sazali Hamzah, a PETRONAS Downstream ügyvezető alelnöke és vezérigazgatója elmondta: „Progresszív partnerként, aki életeket gazdagít a fenntartható jövő érdekében, továbbra is megfelelünk a kihívásoknak, hogy megfeleljünk a mai és a jövő igényeinek. A Mercedes-AMG PETRONAS F1-es csapatának címadójaként és műszaki partnereként mi hajtjuk a Forma-1 azon törekvésének támogatását, hogy 2030-ra a gyárból a Net Zero-vá váljon, amit a pályán és azon kívüli kezdeményezésekkel érünk el. A logisztikai csapattal elért eredmény mérföldkő, amely megalapozza a további munkát az Európán kívül megrendezett Grand Prix rendezvényeken.”
„A PETRONAS-nál óriási hangsúlyt fektetünk az innovációra, és ez tükröződik a kutatási és technológiai laboratóriumainkban végzett munkánkban is. Aktívan kísérleteztünk az Advanced Sustainable Fuel proxyjával, azzal a céllal, hogy 2024-re és 2025-re áttérjünk a kísérleti tesztelési fázisra, ami 2026-ban az üzemanyag-gyártást eredményezi” – tette hozzá.
A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Teammel együtt a PETRONAS jó úton halad, hogy megfeleljen az új 2026-os Technikai Szabályzat technikai kihívásainak, amelyek szerint minden autót 100%-ban fejlett fenntartható üzemanyagokkal hajtanak majd meg. Ez az izgalmas törekvés egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy bemutassuk a fejlett fenntartható üzemanyagokban rejlő lehetőségeket a fárasztó F1-es környezetben, amely a végső tesztlapként szolgál, mielőtt a tanulságokat és az innovációt a mindennapi úthasználók elé vinné.
Toto Wolff, a Mercedes-AMG PETRONAS F1-es csapatának csapatfőnöke és vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Forma-1 a világ legismertebb globális sportága, ezért létfontosságú, hogy platformunkat a változás úttörőjére tudjuk használni. Többé nem köthetünk kompromisszumot a bolygónkra gyakorolt hatások terén, és alkalmazkodnunk kell kibocsátásaink csökkentése érdekében. Innovátorokból álló csapat vagyunk, és az a törekvésünk, hogy a világ legfenntarthatóbb sportcsapata legyünk. Az ehhez hasonló eredmények azt mutatják, hogy jó úton haladunk a mérföldkő elérése felé a fenntartható üzemanyagokkal, amelyek központi szerepet játszanak a csapat nettó nulla elérésére irányuló stratégiájában. Ez egy nagyon összetett projekt volt, és köszönetet mondunk a PETRONAS címmel és műszaki partnerünknek, valamint logisztikai partnereinknek, akik olyan keményen dolgoztak, hogy elérjék ennek a kihívásokkal teli, mégis hálás projektnek az eredményeit.”
1 A DEFRA 2023 WTT és TTW kibocsátási tényezőivel számítva a dízel és a HVO 100 esetében.
2 A HVO100-as teherautók és a dízelmotoros teherautók átlagos MPG-je alapján számítva, a 2022-es próbaidőszakból.