A Mercedes-Benz 594 600 személygépkocsit és kisteherautót adott el a harmadik negyedévben
- Mercedes-Benz Cars: A harmadik negyedévben eladott autók száma elérte az 503 600 autót, ami 1%-kal nőtt az előző negyedévhez képest, jó lendülettel az Egyesült Államokban és stabil eladásokkal Európában. A plug-in-hibrid eladások +10%-kal nőttek
- Mercedes-Benz kisteherautók: A várakozásoknak megfelelően a Q3 eladások 91 100 kisteherautót értek el
A Mercedes-Benz Csoport 594 600 személygépkocsit és kisteherautót adott el a harmadik negyedévben, kihívásokkal teli környezetben. A Mercedes-Benz személygépkocsik értékesítése tovább nőtt az előző negyedévhez képest, ami a javuló termékek elérhetőségének köszönhető. Az enyhébb kereslet azonban, főleg Ázsiában, hatással volt az összértékesítésre. A Mercedes-Benz kisteherautók enyhülő környezettel néztek szembe a harmadik negyedévben, különösen a fő piacokon, Németországban, az Egyesült Államokban és Kínában. Európában összességében, Németországot leszámítva, a Mercedes-Benz Vans értékesítése nagyon stabilan fejlődött.
Mercedes-Benz autók
„A Mercedes-Benz több mint 500 000 autót adott el júliustól szeptemberig, ami enyhe növekedés a második negyedévhez képest, és összhangban van az előző évi időszakkal. A kívánatos termékek kínálata a legjobb módja az előrelépésnek, mivel a fogyasztói kereslet enyhül néhány fontos piacon.”
Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja. Marketing és értékesítés
A Mercedes-Benz Cars Q3 eladásai 1%-kal nőttek a negyedévhez képest, 503 600 darabra, és a tavalyi szinten maradtak, mivel a gyengébb makrogazdasági feltételek, elsősorban Ázsiában, felülmúlták a termékek elérhetőségének javulását a harmadik negyedévben.
Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítésének piaci környezete továbbra is visszafogott maradt a versenyképes árakkal a fontos piacokon. A plug-in-hibridek értékesítése 10%-kal nőtt globálisan a harmadik negyedévben, elsősorban az Egyesült Államok piacának köszönhetően.
Amint azt szeptemberben elhangzott, a csúcskategóriás járművek eladásait különösen befolyásolta, hogy Kínában 61 800-ra csökkent az eladások száma, ami az S-osztályú családi járművek eladásait is érintette. A zászlóshajó azonban továbbra is vitathatatlanul vezető szerepet töltött be szegmensében minden kulcsfontosságú régióban. A Mercedes-AMG teljesítményű autók értékesítése 8%-kal nőtt 2023 harmadik negyedévéhez képest, köszönhetően a termékek jobb elérhetőségének. A G-osztály eladásai 2%-kal nőttek a negyedévhez képest, még a vadonatúj modellre való átállás során is, amely kiváló vásárlói visszajelzéseket kapott. Az új elektromos G-osztály első szállítása szeptemberben kezdődött. A Mercedes-Maybach augusztusban mutatta be legújabb és legsportosabb modelljét, a Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series-t (előzetes adatok, kombinált energiafogyasztás: 13,7 l/100 km | kombinált CO₂-kibocsátás: 312 g/km | CO₂ osztály: G).
A Core szegmens eladásai negyedéves összehasonlításban 4%-kal, 301 000 járműre nőttek, az előző évhez képest pedig 4%-kal, ami a GLC-modellek tovább javult elérhetőségének és a CLE modellek piaci bevezetésének köszönhető.
Az Entry szegmensben eladott 140 700 járművel az eladások nagyjából megegyeztek a második negyedévi szinttel, de elmaradtak az előző év harmadik negyedévétől. Ezt a fejlődést főként a kínai piac fejlődése vezérli, és összhangban van a vállalat érték-többlet-orientált értékesítési megközelítésével.
Az észak-amerikai eladások jelentősen, 29%-kal nőttek az előző év negyedévéhez képest, ami a GLC-modellek teljes rendelkezésre állását és a Mercedes-AMG modellek további piaci bevezetését követően az Egyesült Államok piacán tapasztalható jó értékesítési lendületnek köszönhető.
Az európai eladások negyedéves összehasonlításban változatlanok maradtak, elérve a 158 300 járművet. A piac alakulása továbbra is heterogén, az Egyesült Királyságban pozitív volt az eladások lendülete, ahol a harmadik negyedéves eladások 17%-kal nőttek a tavalyi évhez képest. Németországban a Q3 Top-End eladások változatlanok maradtak, miközben az E-osztály és a GLC modellek népszerűnek bizonyultak. A Mercedes-Benz egyértelműen vezető szerepet tölt be a PHEV szegmensben Németországban.
Ázsiában az előző negyedévhez képest visszafogott volt az eladás, különösen a felső végszegmensben, 226 300 eladott egységgel. A harmadik negyedévben a makrogazdasági környezet enyhült, elsősorban Kínában, ami hatással volt az összértékesítésre. Az összességében alacsonyabb fogyasztás, különösen a luxuscikkek esetében, valamint a folytatódó leárazások, főleg az elektromos járművek szegmensében, hatással voltak a kínai eladásokra. A kihívások ellenére a Mercedes-Benz megőrizte általános piaci részesedését Kínában, és továbbra is a vásárlók legjobb választása maradt az 1 millió RMB és afeletti luxusautó-piacon. Kínálatunk bővítése érdekében Kínában az alapvető termékportfólió több intelligens funkciót fog frissíteni az év során. Az új E-osztályt októberben mutatták be Indiában, miközben összességében a harmadik negyedéves eladások 21%-kal nőttek.
Értékesítési áttekintés
Q3 2024 | Change Q2 2024 | Change Q3 2023 | YTD 2024 | Change YTD 2023 | ||||
Mercedes-Benz Group | 594,600 | -1% | -3% | 1,763,200 | -5% | |||
– thereof BEVs | 46,900 | -8% | -31% | 148,500 | -22% | |||
Mercedes-Benz Cars | 503,600 | +1% | -1% | 1,463,300 | -4% | |||
– thereof BEVs | 42,500 | -7% | -31% | 135,900 | -22% | |||
– thereof xEVs | 87,200 | -3% | -15% | 267,400 | -8% | |||
Mercedes-Benz Cars sales by segments* | ||||||||
Top-End | 61,800 | -12% | -12% | 198,700 | -19% | |||
Core | 301,000 | +4% | +4% | 858,700 | +5% | |||
Entry | 140,700 | +3% | -7% | 405,800 | -13% | |||
Mercedes-Benz Cars sales by regions and markets | ||||||||
Europe** | 158,300 | +1% | -4% | 476,000 | -2% | |||
– thereof Germany | 50,000 | +1% | -7% | 149,700 | -13% | |||
Asia | 226,300 | +0% | -9% | 662,600 | -10% | |||
– thereof China | 170,700 | -1% | -13% | 512,200 | -10% | |||
North America*** | 96,400 | +2% | +29% | 264,600 | +6% | |||
– thereof U.S. | 85,000 | +0% | +33% | 236,300 | +9% | |||
Rest of World | 22,500 | +15% | +2% | 60,100 | +1% |
*Felső vége: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS, EQS és EQS SUV
*Mag: Minden származék a C- és E-osztályból, beleértve a EQC, EQE és EQE SUV
*Bejegyzés: Minden A- és B-osztály származéka, beleértve EQA, EQB és okos
** Európa: Európai Unió, Egyesült Királyság, Svájc és Norvégia
*** Észak-Amerika: USA, Kanada és Mexikó
Minden szám lekerekítve. Az előzetes adatok a zárójelentésekig változhatnak.
Mercedes-Benz furgonok
„A Mercedes-Benz Vans 91 100 darabot értékesített a harmadik negyedévben, miközben a környezet enyhül, különösen fő piacainkon, Németországban, az Egyesült Államokban és Kínában. Németországban és az Egyesült Államokban a kereskedelmi szegmens eladásai visszaestek elsősorban a szerviz- és kézműves üzletágban, valamint a szabadidő-jármű-üzletágban tapasztalható alacsonyabb kereslet miatt. Ezen túlmenően a Metris (Vito) tervezett leállítása hatással volt az Egyesült Államok eladásaira. Globálisan jelenleg minden piacon vezetjük be teljesen frissített termékportfóliónkat. Kínában ez a legutóbbi modellváltás az eladások visszaeséséhez vezetett középkategóriás furgonjaink második legnagyobb piacán. Összességében tekintve Európát, Németország kivételével, nagyon stabil értékesítési fejlődést látunk. Különösen a Sprinter és az eSprinter nagyteherautóink eladásai maradnak stabilak.”
Klaus Rehkugler, a Mercedes-Benz Vans Sales & Marketing vezetője
A várakozásoknak megfelelően a Mercedes-Benz Vans globális értékesítése elérte a 91 100 darabot a harmadik negyedévben, ami negyedéves összehasonlításban -12%-kal, az előző év harmadik negyedévéhez képest pedig 13%-kal marad el, főként a központi piacokon zajló országspecifikus fejlemények hatására. felett. Az eladások külföldön 8%-kal nőttek a tavalyi évhez képest. E kihívások ellenére a Sprinter és az eSprinter értékesítése +7%-os negyedéves összehasonlításban és +3%-os az előző év azonos időszakához képest összességében stabil szinten.
A Mercedes-Benz Vans összesen 78 400 darab haszongépjárművet értékesített, ami 9%-kal elmarad az előző negyedévtől és 11%-kal az előző év harmadik negyedévétől. Az egyéni kisteherautók összesen 12 700 eladott darabszámot értek el, ami 24%-kal elmarad az előző év harmadik negyedévétől, elsősorban a középkategóriás kisteherautók fent említett modellváltása miatt Kínában, valamint a kisteherautók modellváltása az új (EU) bevezetését követően. ) „Általános Biztonsági Szabályzat II”. Az elektromos járművek száma 16%-kal, 4400 darabra esett vissza 2024 második negyedévéhez képest az elektromos járművek iránti világszerte tapasztalt alacsonyabb kereslet miatt. A kihívásokkal teli elektromos járműpiaci környezet ellenére a Mercedes-Benz Vans stabil, 5%-os elektromosjármű-részesedést ért el világszerte a harmadik negyedévben, ami megegyezik az előző negyedévi részesedéssel – ehhez hasonlóan az elektromos járművek részesedése Európában stabilan 7% 2024 második negyedévéhez képest.
Értékesítési áttekintés
Q32024 | ChangeQ2 2024 | ChangeQ3 2023 | YTD2024 | ChangeYTD 2023 | |||||
Mercedes-Benz Vans* | 91,100 | -12% | -13% | 299,900 | -7% | ||||
– thereof eVans | 4,400 | -16% | -31% | 12,600 | -16% | ||||
Mercedes-Benz Vans sales by segments* | |||||||||
Commercial vans | 78,400 | -9% | -11% | 257,400 | -6% | ||||
– thereof commercial large vans | 56,200 | +7% | +3% | 165,300 | -3% | ||||
– thereof commercial midsize vans | 19,200 | -28% | -32% | 77,000 | -9% | ||||
– thereof commercial small vans | 3,000 | -57% | -49% | 15,100 | -15% | ||||
Private vans | 12,700 | -26% | -24% | 42,600 | -14% | ||||
– thereof private midsize vans | 12,100 | -23% | -21% | 39,100 | -12% | ||||
– thereof private small vans | 600 | -61% | -55% | 3,500 | -32% | ||||
Mercedes-Benz Vans sales by regions and markets | |||||||||
Europe** | 59,800 | -15% | +3% | 197,100 | -0% | ||||
– thereof Germany | 22,800 | -8% | -11% | 71,400 | -11% | ||||
Asia | 6,100 | -42% | -51% | 26,200 | -19% | ||||
– thereof China | 4,600 | -49% | -54% | 21,400 | -17% | ||||
North America*** | 15,100 | +14% | -40% | 47,700 | -26% | ||||
– thereof U.S. | 12,700 | +17% | -42% | 39,700 | -29% | ||||
Rest of World | 10,100 | +6% | +8% | 28,900 | -1% |
*Magán furgonok: a közepes méretű furgonok V-osztályt és EQV-t, a kisteherautókba T-osztályt és EQT 200-at (energiafogyasztás együttesen: 20,7-19,3 kWh/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 0 g/km | CO₂ osztály: A) ). A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határoztuk meg. A megadott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó üzemanyag-fogyasztása, energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nem csak attól függ, hogy az autó hatékonyan használja-e az üzemanyagot vagy az energiaforrást, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.
*Kereskedelmi furgonok: a nagy furgonokhoz (e)Sprinter, a közepes méretű furgonokhoz (e)Vito, a kisteherautókhoz (e)Citan
** Európa: Európai Unió, Egyesült Királyság, Svájc és Norvégia
*** Észak-Amerika: USA, Kanada és Mexikó
Minden szám lekerekítve. Az előzetes adatok a zárójelentésekig változhatnak.