A Mercedes-Benz 594 600 személygépkocsit és kisteherautót adott el a harmadik negyedévben

  • Mercedes-Benz Cars: A harmadik negyedévben eladott autók száma elérte az 503 600 autót, ami 1%-kal nőtt az előző negyedévhez képest, jó lendülettel az Egyesült Államokban és stabil eladásokkal Európában. A plug-in-hibrid eladások +10%-kal nőttek
  • Mercedes-Benz kisteherautók: A várakozásoknak megfelelően a Q3 eladások 91 100 kisteherautót értek el

A Mercedes-Benz Csoport 594 600 személygépkocsit és kisteherautót adott el a harmadik negyedévben, kihívásokkal teli környezetben. A Mercedes-Benz személygépkocsik értékesítése tovább nőtt az előző negyedévhez képest, ami a javuló termékek elérhetőségének köszönhető. Az enyhébb kereslet azonban, főleg Ázsiában, hatással volt az összértékesítésre. A Mercedes-Benz kisteherautók enyhülő környezettel néztek szembe a harmadik negyedévben, különösen a fő piacokon, Németországban, az Egyesült Államokban és Kínában. Európában összességében, Németországot leszámítva, a Mercedes-Benz Vans értékesítése nagyon stabilan fejlődött.

Mercedes-Benz autók

„A Mercedes-Benz több mint 500 000 autót adott el júliustól szeptemberig, ami enyhe növekedés a második negyedévhez képest, és összhangban van az előző évi időszakkal. A kívánatos termékek kínálata a legjobb módja az előrelépésnek, mivel a fogyasztói kereslet enyhül néhány fontos piacon.”
Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja. Marketing és értékesítés

A Mercedes-Benz Cars Q3 eladásai 1%-kal nőttek a negyedévhez képest, 503 600 darabra, és a tavalyi szinten maradtak, mivel a gyengébb makrogazdasági feltételek, elsősorban Ázsiában, felülmúlták a termékek elérhetőségének javulását a harmadik negyedévben.

Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítésének piaci környezete továbbra is visszafogott maradt a versenyképes árakkal a fontos piacokon. A plug-in-hibridek értékesítése 10%-kal nőtt globálisan a harmadik negyedévben, elsősorban az Egyesült Államok piacának köszönhetően.

Amint azt szeptemberben elhangzott, a csúcskategóriás járművek eladásait különösen befolyásolta, hogy Kínában 61 800-ra csökkent az eladások száma, ami az S-osztályú családi járművek eladásait is érintette. A zászlóshajó azonban továbbra is vitathatatlanul vezető szerepet töltött be szegmensében minden kulcsfontosságú régióban. A Mercedes-AMG teljesítményű autók értékesítése 8%-kal nőtt 2023 harmadik negyedévéhez képest, köszönhetően a termékek jobb elérhetőségének. A G-osztály eladásai 2%-kal nőttek a negyedévhez képest, még a vadonatúj modellre való átállás során is, amely kiváló vásárlói visszajelzéseket kapott. Az új elektromos G-osztály első szállítása szeptemberben kezdődött. A Mercedes-Maybach augusztusban mutatta be legújabb és legsportosabb modelljét, a Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series-t (előzetes adatok, kombinált energiafogyasztás: 13,7 l/100 km | kombinált CO₂-kibocsátás: 312 g/km | CO₂ osztály: G).

A Core szegmens eladásai negyedéves összehasonlításban 4%-kal, 301 000 járműre nőttek, az előző évhez képest pedig 4%-kal, ami a GLC-modellek tovább javult elérhetőségének és a CLE modellek piaci bevezetésének köszönhető.

Az Entry szegmensben eladott 140 700 járművel az eladások nagyjából megegyeztek a második negyedévi szinttel, de elmaradtak az előző év harmadik negyedévétől. Ezt a fejlődést főként a kínai piac fejlődése vezérli, és összhangban van a vállalat érték-többlet-orientált értékesítési megközelítésével.

Az észak-amerikai eladások jelentősen, 29%-kal nőttek az előző év negyedévéhez képest, ami a GLC-modellek teljes rendelkezésre állását és a Mercedes-AMG modellek további piaci bevezetését követően az Egyesült Államok piacán tapasztalható jó értékesítési lendületnek köszönhető.

Az európai eladások negyedéves összehasonlításban változatlanok maradtak, elérve a 158 300 járművet. A piac alakulása továbbra is heterogén, az Egyesült Királyságban pozitív volt az eladások lendülete, ahol a harmadik negyedéves eladások 17%-kal nőttek a tavalyi évhez képest. Németországban a Q3 Top-End eladások változatlanok maradtak, miközben az E-osztály és a GLC modellek népszerűnek bizonyultak. A Mercedes-Benz egyértelműen vezető szerepet tölt be a PHEV szegmensben Németországban.

Ázsiában az előző negyedévhez képest visszafogott volt az eladás, különösen a felső végszegmensben, 226 300 eladott egységgel. A harmadik negyedévben a makrogazdasági környezet enyhült, elsősorban Kínában, ami hatással volt az összértékesítésre. Az összességében alacsonyabb fogyasztás, különösen a luxuscikkek esetében, valamint a folytatódó leárazások, főleg az elektromos járművek szegmensében, hatással voltak a kínai eladásokra. A kihívások ellenére a Mercedes-Benz megőrizte általános piaci részesedését Kínában, és továbbra is a vásárlók legjobb választása maradt az 1 millió RMB és afeletti luxusautó-piacon. Kínálatunk bővítése érdekében Kínában az alapvető termékportfólió több intelligens funkciót fog frissíteni az év során. Az új E-osztályt októberben mutatták be Indiában, miközben összességében a harmadik negyedéves eladások 21%-kal nőttek.

Értékesítési áttekintés

 Q3
2024
Change Q2 2024Change
Q3 2023
YTD
2024
Change
YTD 2023
 
Mercedes-Benz Group594,600-1%-3%1,763,200-5% 
–          thereof BEVs46,900-8%-31%148,500-22% 
Mercedes-Benz Cars503,600+1%-1%1,463,300-4% 
–          thereof BEVs42,500-7%-31%135,900-22% 
–          thereof xEVs87,200-3%-15%267,400-8% 
       
Mercedes-Benz Cars sales by segments*      
Top-End61,800-12%-12%198,700-19% 
Core301,000+4%+4%858,700+5% 
Entry140,700+3%-7%405,800-13% 
       
Mercedes-Benz Cars sales by regions and markets      
Europe**158,300+1%-4%476,000-2% 
–          thereof Germany50,000+1%-7%149,700-13% 
Asia226,300+0%-9%662,600-10% 
–          thereof China170,700-1%-13%512,200-10% 
North America***96,400+2%+29%264,600+6% 
–          thereof U.S.85,000+0%+33%236,300+9% 
Rest of World22,500+15%+2%60,100+1% 

*Felső vége: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS, EQS és EQS SUV

*Mag: Minden származék a C- és E-osztályból, beleértve a EQC, EQE és EQE SUV

*Bejegyzés: Minden A- és B-osztály származéka, beleértve EQA, EQB és okos

** Európa: Európai Unió, Egyesült Királyság, Svájc és Norvégia

*** Észak-Amerika: USA, Kanada és Mexikó

Minden szám lekerekítve. Az előzetes adatok a zárójelentésekig változhatnak.

Mercedes-Benz furgonok

„A Mercedes-Benz Vans 91 100 darabot értékesített a harmadik negyedévben, miközben a környezet enyhül, különösen fő piacainkon, Németországban, az Egyesült Államokban és Kínában. Németországban és az Egyesült Államokban a kereskedelmi szegmens eladásai visszaestek elsősorban a szerviz- és kézműves üzletágban, valamint a szabadidő-jármű-üzletágban tapasztalható alacsonyabb kereslet miatt. Ezen túlmenően a Metris (Vito) tervezett leállítása hatással volt az Egyesült Államok eladásaira. Globálisan jelenleg minden piacon vezetjük be teljesen frissített termékportfóliónkat. Kínában ez a legutóbbi modellváltás az eladások visszaeséséhez vezetett középkategóriás furgonjaink második legnagyobb piacán. Összességében tekintve Európát, Németország kivételével, nagyon stabil értékesítési fejlődést látunk. Különösen a Sprinter és az eSprinter nagyteherautóink eladásai maradnak stabilak.”
Klaus Rehkugler, a Mercedes-Benz Vans Sales & Marketing vezetője

A várakozásoknak megfelelően a Mercedes-Benz Vans globális értékesítése elérte a 91 100 darabot a harmadik negyedévben, ami negyedéves összehasonlításban -12%-kal, az előző év harmadik negyedévéhez képest pedig 13%-kal marad el, főként a központi piacokon zajló országspecifikus fejlemények hatására. felett. Az eladások külföldön 8%-kal nőttek a tavalyi évhez képest. E kihívások ellenére a Sprinter és az eSprinter értékesítése +7%-os negyedéves összehasonlításban és +3%-os az előző év azonos időszakához képest összességében stabil szinten.

A Mercedes-Benz Vans összesen 78 400 darab haszongépjárművet értékesített, ami 9%-kal elmarad az előző negyedévtől és 11%-kal az előző év harmadik negyedévétől. Az egyéni kisteherautók összesen 12 700 eladott darabszámot értek el, ami 24%-kal elmarad az előző év harmadik negyedévétől, elsősorban a középkategóriás kisteherautók fent említett modellváltása miatt Kínában, valamint a kisteherautók modellváltása az új (EU) bevezetését követően. ) „Általános Biztonsági Szabályzat II”. Az elektromos járművek száma 16%-kal, 4400 darabra esett vissza 2024 második negyedévéhez képest az elektromos járművek iránti világszerte tapasztalt alacsonyabb kereslet miatt. A kihívásokkal teli elektromos járműpiaci környezet ellenére a Mercedes-Benz Vans stabil, 5%-os elektromosjármű-részesedést ért el világszerte a harmadik negyedévben, ami megegyezik az előző negyedévi részesedéssel – ehhez hasonlóan az elektromos járművek részesedése Európában stabilan 7% 2024 második negyedévéhez képest.

Értékesítési áttekintés


Q3
2024
ChangeQ2 2024ChangeQ3 2023YTD2024ChangeYTD 2023
Mercedes-Benz Vans*91,100-12%-13%299,900-7%
–          thereof eVans4,400-16%-31%12,600-16%
      
Mercedes-Benz Vans sales by segments*     
Commercial vans78,400-9%-11%257,400-6%
–          thereof commercial large vans56,200+7%+3%165,300-3%
–          thereof commercial midsize vans19,200-28%-32%77,000-9%
–          thereof commercial small vans3,000-57%-49%15,100-15%
Private vans12,700-26%-24%42,600-14%
–          thereof private midsize vans12,100-23%-21%39,100-12%
–          thereof private small vans600-61%-55%3,500-32%
      
Mercedes-Benz Vans sales by regions and markets     
Europe**59,800-15%+3%197,100-0%
–          thereof Germany22,800-8%-11%71,400-11%
Asia6,100-42%-51%26,200-19%
–          thereof China4,600-49%-54%21,400-17%
North America***15,100+14%-40%47,700-26%
–          thereof U.S.12,700+17%-42%39,700-29%
Rest of World10,100+6%+8%28,900-1%

*Magán furgonok: a közepes méretű furgonok V-osztályt és EQV-t, a kisteherautókba T-osztályt és EQT 200-at (energiafogyasztás együttesen: 20,7-19,3 kWh/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 0 g/km | CO₂ osztály: A) ). A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határoztuk meg. A megadott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó üzemanyag-fogyasztása, energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nem csak attól függ, hogy az autó hatékonyan használja-e az üzemanyagot vagy az energiaforrást, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.

*Kereskedelmi furgonok: a nagy furgonokhoz (e)Sprinter, a közepes méretű furgonokhoz (e)Vito, a kisteherautókhoz (e)Citan

** Európa: Európai Unió, Egyesült Királyság, Svájc és Norvégia

*** Észak-Amerika: USA, Kanada és Mexikó

Minden szám lekerekítve. Az előzetes adatok a zárójelentésekig változhatnak.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!