A Mercedes-Benz 600 „Grand Mercedes” (W 100) 1963-ban ünnepelte premierjét
Autóipari kiválóság
- Az utasok legmagasabb szintű kényelme és biztonsága, valamint kiemelkedő teljesítmény
- Exkluzív reprezentációs jármű Pullman Saloon és Landaulet néven is
- Kifinomult hidraulika számos kényelmi funkcióért
- Tapasztalja meg az 1963-as „Grand Mercedest” a 2023-as jubileumi évben
„A „Grand Mercedes” 600 – A nagy presztízsű exkluzív jármű.” Ezzel a főcímmel a Mercedes-Benz 600 premierjéről szóló 1963-as sajtóközlemény a W 100 belső modellsorozat-jelöléssel ellátott járművet közvetlenül az iparág legelső csoportjába helyezte világszerte. A 60 évvel ezelőtti dokumentum így folytatta: „A Mercedes-Benz folytatja a vállalat háború előtti hagyományát, miszerint a világ szenzációs presztízsautóinak kis csoportjában luxus felszereltségű, rendkívül biztonságosan vezethető autóval képviselteti magát.”
A Mercedes-Benz 600 sokféleképpen megtapasztalható a jubileumi évben: a Mercedes-Benz Classic 2023. április 11-től a müncheni Studio Odeonsplatzon állítja ki a legendás sorozatot. A szalont az 1960-as évek futurisztikus hangulatában rendezik meg. az „űrkorszak” korszaka. A „Grand Mercedes” 2023-ban ismét megjelenik a világ legnagyobb klasszikus autókiállításán, a Techno Classicán Essenben, 2023. április 12. és 16. között. A jubileumi éven túl is egy egészen különleges modellt láthatnak a látogatók a Mercedes- Stuttgarti Benz Múzeum: az állandó kiállításon a cég flottájából származó, 1965-ben épített páncélozott Mercedes-Benz 600 Pullman állami limuzin található. A „Gyűjtemény 4 – Névgaléria” termében találhatják meg a látogatók. A 600-as még a Mercedes-Benz Classic Magazine előfizetőihez is érkezik – a reprezentatív szalon nemcsak a borítót díszíti; a következő, 2023. május 12-én megjelenő számot részletesen a jubileumi járműnek szenteljük.
Egy rendkívüli autó rendkívüli hírességek számára
A „600” csaknem két évtizeden át – a 17 éves gyártási időszak végéig, 1981-ig – az autóipari csúcskategória nemzetközi etalonjaként tartotta meg pozícióját. Ezt a pozíciót a kiemelkedő technológia, a kitűnő kényelem, a kiváló kezelhetőség és a további mint lenyűgöző megjelenés. A presztízslimuzin vásárlói a világ minden tájáról érkeztek. Voltak köztük jogdíjasok, államfők és hírességek az iparból és a show-bizniszből. A W 100-as sorozat járművei a sindelfingeni gyárban készültek. A Mercedes-Benz egyéni és szokatlan vásárlói kívánságokat valósított meg, feltéve, hogy azok nem változtatták meg az autó alapkarakterét vagy nem mentek a biztonság rovására. Ez adta a 2677 darab Mercedes-Benz 600-asnak, közülük 487-nek a Pullman változatát, egy-egy egyedi modell karakterét. Sokan gyűjtői tárgyakká váltak használatuk után.
A nagy presztízsű autók mélyen gyökereznek a márka eredetében. Ennek egyik korai példája az 1903-ban bemutatott Mercedes-Simplex 60 LE. A korabeli csúcsmodell a Mercedes-Benz Classic kollekcióban egy egészen különleges kiállításként szerepel: elegáns és fényűző túraautóként Emil Jellinek hagyatékából, aki formálta és döntően befolyásolta a Mercedes márka kezdeti időszakát, nem csak a nevének adásával. A következő években a Mercedes és Benz márkák értékesítési programjában mindig több modell szerepelt az autógyártás legmagasabb szférájában. Az 1926-ban az elődvállalatokból létrejött Daimler-Benz AG könnyedén folytatta ezt a hagyományt, például a 770-es „Grosser Mercedes”-el (W 07 és W 150). 1951-től a vállalat ott folytatta, ahol abbahagyta a 300-assal (W 186 és W 189), mielőtt a Mercedes-Benz 600 lett volna az autóipari kiválóság új mércéje. A gyártás 1981-es befejezése után a cég az S-osztály Pullman-változatait kínálta igényes vásárlóinak, valamint a Maybach-ot (240-es modellsorozat), amelyet 2002-től 2012-ig a sindelfingeni gyárban gyártottak. 2014 óta, a Mercedes-Maybach név a Mercedes-Benz csoport legexkluzívabb és legrangosabb járműveit jelentette.
Négy karosszériaváltozat állt rendelkezésre
A Mercedes-Benz 600-at 1964 szeptemberétől gyártották. Kezdettől fogva a 3200 milliméteres normál tengelytávú limuzint és a 3900 milliméteres Pullman Saloont kínálták. 1965-től mindkettőnek voltak speciális védelmi változatai. Később hozzáadták a hatajtós Pullman Landaulet és Pullman Limousine karosszériaváltozatokat. A legtöbb Mercedes-Benz 600-ast, 743 járművet szállítottak az USA-ba. Ezt követte Németország 589, Franciaország 151 járművel és Nagy-Britannia 126 járművel. Két speciális, egyedi gyártású modell volt: VI. Pál pápának egy hosszú tengelytávú Landaulet, Berckheim grófnak pedig egy rövid tengelytávú Landaulet. Egy 1965-ben Sindelfingenben gyártott kétajtós kupé egyedi maradt. Arra szolgált, hogy megvizsgálja a nagy kupéban rejlő lehetőségeket a 300 Sc (W 188 II) utódjaként.
Az 1964-es árlista 56 500 DM-et írt a limuzinra, és 63 500 DM-et a Pullman Saloonra. Összehasonlításképpen: az előkelő luxuskategóriás Mercedes-Benz 300 SE hosszú (W 112) limuzin automata váltóval 27 800 DM-be került. A Mercedes-Benz 600 utoljára 1979-ben jelent meg az árlistán. Most a limuzin ára 144 368 DM, a Pullman Saloon 165 760 DM, a hatajtós Pullman Limousine pedig 175 728 DM. Itt is egy összehasonlítás: a nagy teljesítményű Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 (116-os modellsorozat) limuzin 1979-ben 78 999,20 DM-ért volt elérhető.
Főbb adatok egy kiváló autóhoz
A 600 koncepciója nyolc évvel a világpremierje előtt alakult ki. 1955 közepén Fritz Nallinger főmérnök meghatározta a kulcsadatokat a C építési csoporthoz, a „nagy túra- és presztízsjárművek jövőbeli csoportjához”. Nallinger így jellemezte ezt a készülő presztízsautót: „Szériafelszereltségként automata sebességváltót, szervokormányt és szervo-fékeket kap. Általában hatüléses. A vázpadlórendszert úgy tervezték, hogy szükség esetén a tengelytáv meghosszabbításával három üléssoros jármű létrehozását is lehetővé tegye.”
Az autót V8-as motor hajtotta, az első egy Mercedes-Benz személygépkocsiban. Az első példány 1959 végén futott be a próbapadon. Az M 100-as sorozatgyártású motor végül 6,3 literes lökettérfogatot kapott, és 183 kW (250 LE) teljesítményt adott. A Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W 109) változatban is használták változatlan teljesítmény mellett.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!