A Mercedes-Benz a Trofeo Bandiniben ünnepli Targa Florio centenáriumát
- Az 1924-es Targa Florio-nyertes Mercedest a Mercedes-Benz Classic restaurálta, hogy megünnepeljék az úttörő győzelem 100. évfordulóját.
- A Mercedes-AMG PETRONAS F1-es pilótája, George Russell vezeti majd az autót Faenzából Brisighella középkori falujába, és átveszi a 2024-es Trofeo Bandini díjat.
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A Mercedes 1924-es Targa Florio győzelmének századik évfordulója alkalmából George Russell ezen a szerdán (május 15-én) ült az egyik eredeti résztvevő autó volánja mögé. A 26 éves versenyző az Emilia Romagna Nagydíj hétvégéje előtt a Mercedes-Benz Classic által nemrég felújított kétliteres gépet fogja pilótaként átvenni az idei Trofeo Bandini díjat.
A díjat 1992-ben alapították az 1967-ben elhunyt híres olasz autóversenyző emlékére. A trófeát az F1-ben szereplő figurának ítélik oda, és egy külön bizottság választja ki. A bemutató Brisighellában, az ország Emilia-Romagna régiójában található faluban zajlik. George vezeti a 100 éves autót a közeli Faenza városból a falu főterén tartott ünnepségre, így ünnepelve a díj átadását és a Mercedes győzelmét a Targa Florióban.
George Russell így nyilatkozott: „A Mercedes-Benznek hihetetlen történelme van a motorsportban. Amióta 2017-ben csatlakoztam a csapathoz, élveztem, hogy többet megtudhattam róla, beleértve a múzeum és a stuttgarti „Szent termek” látogatását. Amikor felmerült a lehetőség, hogy a cég történetének egyik legikonikusabb autóját vezessem, nekivágtam. Alig várom, hogy a Mercedes 2 literes Targa Florio versenyautó volánja mögé ülhessek, és átérezhessem, min mentek keresztül a 100 évvel ezelőtti legjobb pilóták. A Mercedes-Benz Classic restaurálása, mint mindig, felülmúlhatatlan.
„Egy ilyen csodálatos járművet vezetni, nem csak azért, hogy megünnepeljük a Mercedes-Benz történetének ilyen jelentős győzelmét, hanem útban a Trofeo Bandini Díj elnyeréséért, különlegessé teszi. Várom a meleg fogadtatást Brisighellában, és köszönöm a bizottságnak a nagylelkű választást.”
Az olaszországi Szicília hegyeiben tartott közúti állóképességi verseny, a Targa Florio a 20. század elején kezdődött. Első alkalommal 1906-ban, ez volt az egyik legkeményebb verseny, és az egyik legfontosabb verseny lett a legújabb alkotásaikat bemutatni kívánó autógyártók számára. Az 1922-es első kóstolási siker után a Mercedes az 1924-es versenyen a 2 literes Targa Florio versenyautóval, Ferdinand Porsche akkori főmérnök első projektjével indult.
A vörösre festett Christian Werner, hogy elriassza a helyi szurkolókat attól, hogy akadályozzák a haladást, nyolc óra 17 perc és három másodperc alatt nyerte meg a rangos versenyt, és megszerezte a német márka második győzelmét.
2022-ben a Mercedes-Benz Classic úgy döntött, hogy az évfordulóra – a gyári helyreállítás magas színvonalának megfelelően – a lehető leghitelesebben újjáépíti az eredeti 2 literes Targa Florio versenyautót a cég saját kollekciójából. Christian Lautenschlager ezzel a járművel fejezte be a Targa Floriót 1924-ben. Werner győztes autója nem maradt fenn. A versenyautónak a Mercedes-Benz Múzeumból való eltávolítását alapos leltárelemzés és kiterjedt keresés követte a Mercedes-Benz Classic Archívumban – a márka „emlékezetében”. Az eredeti műszaki rajzok és történeti fotók kulcsfontosságú forrásai voltak a hiteles helyreállításnak, ezt a Classic Center szakértői hálózattal közösen végezte.