A Mercedes-Benz a „városi bányászat” révén a körkörösséget kívánja elérni
- A Mercedes-Benz bejelentette, hogy egyetértési megállapodást köt a TSR Recyclinggel, hogy lényegesen előmozdítsa körkörös stratégiáját
- Az egyetértési megállapodás célja az elhasználódott járművek anyagkörének lezárása a piacelemzés és az anyagáramláshoz való hozzáférés révén
- További lépés afelé, hogy 2030-ra a Mercedes-Benz személygépkocsi-flottájában 40 százalék másodnyersanyag legyen.
- A stratégiai partnerségek jelentik az erőforrások innováción keresztüli megőrzésének kulcsát
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A TSR Recycling GmbH & Co. KG-vel kötött mérföldkőnek számító egyetértési megállapodásban (MoU) a Mercedes-Benz célja, hogy lényegesen előremozdítsa körkörös stratégiáját az elhasználódott járművekkel kapcsolatban. Az egyetértési megállapodás a másodlagos anyagok ún. „városi bányászat” útján történő visszanyerésére vonatkozik. Ezzel a kísérleti projekttel a Mercedes-Benz azt várja, hogy mélyebben megértse a fogyasztás utáni anyagokban rejlő lehetőségeket Európában, különös tekintettel az acélra, alumíniumra, polimerekre, rézre és üvegre. A két vállalat együtt tervezi a másodlagos anyagok keresletének és forrásának elemzését, valamint kereskedelmi értékelést. Ezzel a Mercedes-Benz újabb lépést tesz afelé, hogy valódi zárt hurkú megközelítést alakítson ki az elhasználódott járművek számára.
„A „Cirkuláris tervezés” megközelítésünkkel a kezdetektől fogva a körkörös gazdaságot szem előtt tartjuk. A cél az elsődleges erőforrás-felhasználás és a növekedés szétválasztása azáltal, hogy a lehető legtöbb nyersanyagot a ciklusban tartjuk. Várakozásaink szerint ez 2030-ra 40 százalékkal csökkenti az új járműparkunk elsődleges erőforrásainak felhasználását a hagyományos megközelítéshez képest. Partnereinkkel együtt azon dolgozunk, hogy járműveinkben növeljük a másodnyersanyagok arányát, és tovább javítsuk a folyamatok hatékonyságát. Nagy lehetőségeket látunk a városi bányászatban, mint az értékes erőforrások megőrzésének költséghatékony módja a körforgásos gazdaságon keresztül.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztési és beszerzési vezérigazgató-helyettes
A partnerek olyan tevékenységeket kívánnak kidolgozni, amelyek hozzáférést biztosítanak olyan anyagáramlásokhoz, amelyeket egyébként más ágazatokba és országokba exportálnának. A cél az úgynevezett downcycling elkerülése, amely során az újrahasznosított anyagok minősége romlik. Az egyik jelenlegi példa a tervezett együttműködés a TSR-rel és egy másik, első osztályú újrahasznosított alumínium beszállítóval. Ez a fajta első anyaga 86 százalékban fogyasztás után újrahasznosított alumíniumot tartalmaz, és 73 százalékkal csökkenti a CO₂-kibocsátást. A prototípus alkatrészek első sajtótesztjei sikeresek voltak. Az értékelés folyamatban van, és a Mercedes-Benz alig várja, hogy ezt a lehető leghamarabb sorozatgyártásba helyezze.
A partnerekkel való közvetlen együttműködéssel a vállalat azt a felelősséget vállalja, hogy a jövőben aktívan mozdítsa elő a körforgásos gazdaság terjeszkedését. Az ilyen kezdeményezések központi szerepet játszanak az Ambition 2039 megvalósításában, amelynek célja, hogy 2039-re az új személygépkocsik nettó szén-dioxid-kibocsátásúvá váljanak a járművek teljes életciklusa során.