A Mercedes-Benz az első olyan nemzetközi autógyártó, amely engedélyt kapott a városi utakon és autópályákon végzett, magántulajdonban lévő járművek 4-es szintű automatizált vezetési tesztjére

  • A 4. szintű automatizált vezetési vizsgák jóváhagyása a kijelölt városi utakon és autópályákon Pekingben
  • Hardverek és szoftverek tesztelése magántulajdonban lévő járművekben való későbbi felhasználáshoz világszerte
  • A Mercedes-Benz China kulcsfontosságú partner az automatizált vezetéstechnika globális kutatási és fejlesztési hálózatában

A Mercedes-Benz bejelentette, hogy ő lett az első olyan nemzetközi autógyártó, amely engedélyt kapott a 4-es szintű automatizált vezetési tesztekre a kijelölt városi utakon és autópályákon Pekingben. A Mercedes‑Benz Kína technológiai kutatási projektjeinek részeként a 4. szintű tesztelés célja az automatizált vezetési rendszer szoftver- és hardverfejlesztésének legmodernebb technológiáinak feltárása. Korábban, 2023 végén a Mercedes-Benz lett az egyik első autógyártó, amely engedélyt kapott a pekingi 3. szintű tesztelésre.

„Amióta 138 évvel ezelőtt feltaláltuk az autót, a Mercedes‑Benz folyamatosan új globális szabványokat állított fel innovatív technológiákkal. Az automatizált vezetési rendszerek jelenlegi fejlesztése és bevezetése újradefiniálja az autó szerepét. Több mint 40 vezetőtámogató rendszert kínálunk, beleértve a továbbfejlesztett 2. szintű funkciókat, és mi vagyunk az első 3. szintű rendszerrel rendelkező autógyártó a piacon. A 4-es szintű technológia pekingi tesztelésének új jóváhagyásával, amely később magántulajdonban lévő járművekben is használható világszerte, a Mercedes-Benz előreugrik az autonóm vezetés felé vezető úton. Ismét felállítjuk az új iparági mércét – a „kínai sebesség” mellett.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztési és beszerzési vezérigazgató-helyettes

„A Mercedes-Benz China a globális innováció élvonalában van, kiemelkedő tehetségekkel és partnereivel kiváló lehetőségeket kínál a vállalat fejlett technológiai kutatásaihoz. A pekingi 4. szintű automatizált vezetési tesztek jóváhagyása segít a Mercedes-Benznek abban, hogy tovább gyorsítsa az automatizált vezetési technológiát. Az elmúlt években a Mercedes-Benz folyamatosan növelte helyi K+F beruházásait. Egy sor fejlett kutatási projekten keresztül a helyi K+F csapat elkötelezett amellett, hogy intelligens luxustermékeket és szolgáltatásokat nyújtson a kínai vásárlók igényeinek a „China Speed” szolgáltatásban.”
Oliver Löcher, a Mercedes-Benz Group China Ltd. ügyvezető alelnöke, a Mercedes-Benz Kína kutatási, fejlesztési és beszerzési részlegének vezetője

A projekt középpontjában a többszenzoros észlelés tanulmányozása áll a magas szintű automatizált vezetésben, a rendszer teljesítményének ellenőrzése különféle körülmények között, és az észlelés mély integrációjának feltárása. Két speciálisan továbbfejlesztett Mercedes-Benz S-osztály modell 4-es szintű automatizált vezetési tesztjárműként fog szolgálni, amelyeket kifejezetten a projekthez tervezett gazdag érzékelőrendszerrel szereltek fel, beleértve a LiDAR-t, a radarérzékelőt és a kamerákat.

Ezenkívül a tesztelő járművek redundáns rendszerekkel vannak felszerelve a rendszer biztonságának további növelése érdekében. A forgalmas városi területeken a tesztjárműveket úgy fejlesztik, hogy részt vegyenek a normál forgalomban, és biztonságosan és hatékonyan hajtsák végre a manővereket, például a védtelen balra kanyarodást, a körforgalmak navigálását, a visszakanyarodást és a parkolást. Autópályákon a tesztelő járművek automatikus sávváltást hajthatnak végre, amikor az elöl haladó jármű lelassul, és át tudnak haladni a fizetőállomásokon. Szélsőséges helyzetekben a jármű minimális kockázatú manővert hajt végre, és biztonságos helyet talál a megálláshoz. A 4. szint a magasan automatizált vezetést jelenti, és az automatizált vezetés második legmagasabb fokozata; meghatározott forgatókönyvek és környezetek esetén a jármű anélkül tud vezetési feladatokat végrehajtani, hogy a vezetőnek bármikor készen kell állnia az átvételre. A Mercedes-Benz és a WeRide közösen megkapta a 4. szintű automatizált vezetési vizsga jóváhagyását, amelyet a pekingi magas szintű automatizált vezetési demonstrációs zóna iroda adott ki.

A Mercedes-Benz a legújabb technológia fejlesztését szorgalmazza Kínában

A Mercedes-Benz az automatizált vezetés terén elért eredményei több évtizedes kutatásból és befektetésből fakadnak, amely már 1986-ban megkezdte az automatizált vezetés kutatását. Az elmúlt években a Mercedes-Benz K+F Kína folyamatosan felgyorsította az automatizált vezetés kutatását, fejlesztését és alkalmazását. technológia. A kínai kutatás-fejlesztési csapat által vezetett Level 2+ automatizált vezetési funkció a legújabb vívmány, amely országszerte lehetővé teszi a navigációval támogatott vezetési képességeket autópályákon és városi gyorsforgalmi utakon. A vadonatúj, hosszú tengelytávú E-osztálytól kezdődően ez a funkció már pozitív piaci visszajelzéseket kapott, és hamarosan további Mercedes-Benz modelleknél is bemutatásra kerül.

A Mercedes-Benz China fontos partnere az automatizált vezetési technológia globális kutatás-fejlesztési hálózatának

A Mercedes-Benz 2005-ben kezdte meg a helyi K+F tevékenységet. A kínai csapat Németországon kívül a legátfogóbb K+F hálózattá nőtte ki magát, amely a fejlett tervezést, villamosítást, kapcsolódást, automatizált vezetést és a teljes jármű tesztelését foglalja magában. Az elmúlt években a Mercedes-Benz folyamatosan növelte kutatás-fejlesztési befektetéseit Kínában, az elmúlt öt évben összesen 10,5 milliárd RMB értékben, majd új kutatás-fejlesztési központokat indított Pekingben és Sanghajban.

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?