A Mercedes-Benz az UKA-t választja körülbelül 20 szélturbina telepítésére az észak-németországi papenburgi tesztpályán
A Mercedes-Benz helyszíni szélenergiával bővíti zöldenergia-portfólióját
Új, több mint 120 MW-os szárazföldi szélerőműpark, amely a Mercedes-Benz Group AG éves villamosenergia-szükségletének körülbelül 20 százalékát fedezi Németországban 2026-tól
Hosszú távú együttműködés több százmilliós beruházással: kb. 20 szélturbinát tervez az energiaparkot fejlesztő UKA
Az építkezés a következő évben kezdődik, a szükséges hatósági engedélyek birtokában
A Mercedes-Benz az észak-németországi Papenburgban található tesztpályáján szélerőműpark telepítésére vonatkozó tervei formálódnak: a német energiapark-fejlesztő UKA (Umweltgerechte Kraftanlagen GmbH & Co. KG) hosszú távú szerződést kapott több száz milliós az évtized közepéig körülbelül 20 szélturbinát állítanak fel. A 120 MW-ot meghaladó kapacitású, tervezett szélerőműpark egy olyan áramvásárlási szerződés (PPA) részeként fog működni a helyszínen, amely a német Mercedes-Benz Group AG éves villamosenergia-szükségletének mintegy 20 százalékát fedezi. Vizsgálják a fotovoltaikus rendszerek próbapályára történő telepítését is. A szélerőműpark engedélyezési folyamata még az idei év vége előtt elkezdődik. A szükséges hatósági engedélyek birtokában a szélturbinák építése már jövőre elkezdődhet, a szélerőműpark pedig 2026-ban üzemelhet.
„A Mercedes-Benz büszke arra, hogy az új papenburgi szélerőműparkkal jelentős mértékben hozzájárulhat a szélenergia németországi terjeszkedéséhez. 2039-re globális termelési hálózatunk energiaszükségletét teljes egészében megújuló energiákkal kívánjuk fedezni, így CO₂-kibocsátás nélkül. Szisztematikusan felkészítjük telephelyeinket erre.”
Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, termelési és ellátási lánc menedzsment
„Mi, az UKA-nál nagyon örülünk, hogy egy pályázatot a mi javunkra döntöttek, és büszkék vagyunk arra, hogy ezt a projektet a Mercedes-Benzzel közösen valósíthatjuk meg. Mindannyian részesülünk a megfizethető, tiszta, Németországban önállóan előállított villamos energiából.”
Gernot Gauglitz, az UKA ügyvezető igazgatója
A mintegy 800 hektáros papenburgi tesztpálya 1998 óta szerves részét képezi a cég kutatás-fejlesztési tevékenységének. Ezzel a projekttel a Mercedes-Benz középtávon bővíti zöldenergia-portfólióját, egyúttal aktívan támogatja a szárazföldi szélenergia Németországban. A szélerőműpark-projekt UKA általi megvalósításának és a terület ökológiailag fenntartható hasznosításának tervezése az illetékes helyi hatóságokkal és a helyi érdekelt felekkel szoros együttműködésben zajlik.
A Mercedes-Benz célja, hogy az évtized végére 2020-hoz képest legalább felére csökkentse az egy személygépkocsira jutó CO₂-kibocsátást a teljes életciklus során. Ennek legfontosabb tényezői a járműpark villamosítása, a járművek zöldárammal való feltöltése, az akkumulátortechnológia fejlesztése, valamint az újrahasznosított anyagok és a megújuló energiák széles körű használata a termelésben. 2022 eleje óta a teljes egészében a Mercedes-Benz tulajdonában lévő gyártóüzemek semleges CO₂-mérleggel működnek. Ma a termelés teljes energiafelhasználásának 45 százalékát megújuló forrásból előállított villamos energia fedezi, nagyrészt a 100 százalékos zöld áramellátásnak köszönhetően. A társaság 2030-ra 70 százalékra kívánja növelni a megújuló energiák arányát saját termelőhelyeinek teljes energiafelhasználásában, nem utolsósorban a helyszíni termelőkapacitás bővítésével. Ennek érdekében a Mercedes-Benz saját telephelyein a fotovoltaikus rendszerek bővítésére összpontosít: 2025-ig akár 140 megawatt csúcsteljesítményt (MWp) is telepítenek. Ez egymillió négyzetméter új napelemnek felel meg. A társaság energiastratégiájának másik fókusza az energiaportfólió bővítése a szárazföldi és tengeri szélerőművekből származó szélenergiával. Világszerte az összes Mercedes-Benz gyártóüzem célja, hogy 2039-re teljes egészében megújuló energiákkal és CO₂-kibocsátás nélkül működjön.