A Mercedes-Benz Classic a 2023-as szezont a Retro Classics-on kezdi
- A vezetési kultúra szakkiállítása 2023. február 23. és 26. között Stuttgartban
- A márkaklubok szerves szerepet játszanak a Mercedes-Benz örökségének megőrzésében
- Kitekintés a sokrétű klasszikusok 2023-as szezonjára
Az autóipari klasszikusok terén 2023-ban ismét a háromágú csillag áll az élen:
A Mercedes-Benz Classic számos nagy horderejű eseményen lesz jelen az elkövetkező hónapokban. A világ legrégebbi autógyártójának Heritage részlege azzal indítja az új szezont, hogy részt vesz a két vezető német szakkiállításon: a Retro Classics-on (2023. február 23-26., Stuttgart) és a Techno Classicán (2023. április 12-16. Essenben).
„A Retro Classicsnál a hangsúly a hivatalosan elismert Mercedes-Benz márkaklubokkal folytatott párbeszédünkön lesz. Világszerte 80 klub, mintegy 100 000 taggal áll aktív Classic közösségünk középpontjában. Elhivatottságuk segít megőrizni márkatörténetünket, és tudatosítani a nyilvánosság előtt. Az idei vásári stand helyszíne, közvetlenül a német márkaklubok szomszédságában, szintén ösztönzi ezt a szoros és együttműködő interakciót.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője
Válogatás a Mercedes-Benz Classic 2023 további dátumaiból:
- „A jég.” St. Moritz (Svájc), 2023. február 24-25
Az elegáns télisport-üdülőhelyen megrendezett International Concours of Elegance rendezvényen a Mercedes-Benz klasszikus autói mutatják be tudásukat gyors körökben a fagyos és hóval borított St. Moritz-tavon. - 1000 Miglia (Olaszország), 2023. június 13-17
Idén a legendás Mille Miglia országúti verseny nyomvonalán lebonyolított történelmi szabályossági verseny Olaszországon keresztül fut egy ötnapos távon. A Mercedes-Benz Classic a motorsport történetének csúcspontjainak állít emléket. - Goodwood Festival of Speed (Egyesült Királyság), 2023. július 13-16
A „világ legnagyobb autóipari kerti partija” a brit vidéki birtokon, a Goodwood House-ban különleges esemény a közönség és a résztvevők számára egyaránt. A csúcspontok közé tartozik a Hillclimb pályán és a Rally Stage-en való versenyzés, valamint a járműbemutatók. - Pebble Beach Concours d’Elegance (USA), 2023. augusztus 20
(A Monterey Autóhét csúcspontja 2023. augusztus 17. és 20. között)
A Mercedes-Benz Classic a márka történetének kiemelkedő járműveit mutatja be Pebble Beachen. A tevékenységek között szerepel majd az idei jubileumi két jármű látványos megjelenése: a Mercedes-Benz 600 (W 100) és a „Pagoda” (W 113). A legújabb csúcsmodellek bemutatójával a Mercedes-Benz csoport márkái életre keltik az autóipari elegancia számos oldalát Pebble Beachen.
A Monterey Car Week-t újabb színvonalas rendezvény követi: a Mercedes-Benz Classic két járművel vesz részt a háború előtti Mercedes-Benz sportautók legnagyobb összejövetelén a kaliforniai Sonomában. - London–Brighton Veteran Car Run (Egyesült Királyság), 2023. november 5
Egy vezetési esemény, amely életre kelti az autózás történelmének izgalmas korai napjait. Az LBVCR az 1896-os úgynevezett „Emancipation Run”-nak állít emléket. A korabeli brit autótulajdonosok a sebességkorlátozás liberalizálását azzal ünnepelték, hogy Londonból a 60 mérföldre (96 kilométerre) lévő tengerparti üdülőhelyre, Brightonba mentek.
A Mercedes-Benz márka történetének fontos évfordulói 2023-ban:
- 60 éves a Mercedes-Benz 600 (W 100)
Ez a jármű szenzáció volt az 1963-as Nemzetközi Autószalonon. A márka a „Grand Mercedes” 600 – A nagy presztízs exkluzív járműveként hirdette az új csúcsmodellt. Luxussal, kényelemmel és vezetési biztonsággal a „600” átvette a vezetést a kiváló, nagy presztízsű autók kis csoportjában. A Mercedes-Benz 600 Sedan, Pullman Sedan és Landaulet változatban is elérhető volt. 1981-ig Sindelfingenben gyártották kézi gyártási folyamatban. - 60 éves a Mercedes-Benz SL „Pagoda” (W 113)
1963 márciusában a W 113-as sorozat Mercedes-Benz 230 SL-je egyszerre váltotta fel a 300 SL Roadstert (W 198) és a 190 SL-t (W 121). Ez volt a világ első sportkocsija biztonsági karosszériával. Ezt az elvet Barényi Béla dolgozta ki, erős utastérrel és gyűrődési zónákkal. A W 113-as sorozat a homorú keménytető miatt kapta a „Pagoda” becenevet: a tető sziluettje az azonos nevű ázsiai templomokra emlékeztet. Az évek során 1971-ig a W 113-at egymás után 230 SL, 250 SL és 280 SL néven kínálták. - 30 éves a 463-as sorozat 500 GE V8-asa
Az első V8-as motorral szerelt G-osztály modell 1993 márciusában debütált a Genfi Autószalonon. Az 500 GE V8 volt a G-osztály erőteljes és fényűző változatainak előfutára a következő években. A kétszelepes technológiájú M 117 V8-as motor 177 kW (240 LE) teljesítményt és 375 newtonméter nyomatékot hozott létre 4973 köbcentiméteres lökettérfogatból. A végsebesség 180 km/h volt, míg 0-ról 100 km/órára 11,4 másodperc alatt gyorsult fel. - 30 éves a 202-es sorozat C-osztálya
1993 májusában a Mercedes-Benz bemutatta a kompakt osztály második generációját. A sikeres „190” (201-es sorozat) utódja új nómenklatúrát alakított ki a márka modellkínálatában: innentől kezdve a kompakt osztályt „C-osztálynak” nevezték, összhangban az ismert „S-Class” elnevezéssel. . Az 1990-es években ezt a logikát alkalmazták az E-osztályra és a G-osztályra, valamint az olyan új modellsorozatokra is, mint az A, B és M-osztály. Az első Mercedes-Benz C-osztály többek között a különböző tervezési és felszereltségi vonalak, valamint további aktív és passzív biztonsági rendszerek koncepcióját vezette be ebben a járműszegmensben.
Mercedes-Benz Classic járművek a Retro Classics 2023-on
Benz Patent Motor Car, 1886.
1886 január 29-én valóra vált Carl Benz álma: a mannheimi tervező szabadalmat kért „gázmotoros járművére”. A DRP 37435 számú szabadalom az autó születési anyakönyvi kivonatának számít, és a nevét a Patent Motor Car-nak adta. A világ első autója teljesen független kialakítású volt, egy szerves egységgel, amely motorból és alvázból állt. Benz háromkerekűnek tervezte, ugyanis nem győzte meg a kocsikhoz használt vonórúdkormányzás. Carl Benz döntő eredménye a „ló nélküli kocsi” elképzelésének szisztematikus megvalósítása volt: neki volt egy autó ötlete, szabadalmaztatta, megtervezte, megépítette és tesztelte. Ő dobta piacra a járművet; sorozatban gyártotta, továbbfejlesztette és így tette használhatóvá találmányát. A Benz Patent Motor Car a személyes mobilitás új korszakát nyitotta meg. A Retro Classics látogatói időutazásra indulhatnak, és testközelből megtapasztalhatják a technika történetének ezt a mérföldkövét. A Mercedes-Benz Classic standján fotópontként a jármű hű mása található. A Patent Motor Cart egy Bertha Benznek öltözött színésznő kíséri. Carl Benz felesége nagy lendülettel és befolyással támogatta férje fejlődését, és 1888 augusztusában meg is tette az első hosszú távú utat egy autóval, Mannheimből Pforzheimbe és vissza.
A Benz Patent Motor Car műszaki adatai
Építés éve: 1886 (hű rekonstrukció)
Hengerek: 1
Lökettérfogat: 954 cc
Teljesítmény: 0,55 kW (0,75 LE) 400 ford./percnél
Végsebesség: 16 km/h
Mercedes-Benz 300 SL Coupé „Guruló alváz” (W 198), 1954
1954 februárjában New Yorkban bemutatták a 300 SL Coupé (W 198) sorozatgyártású sportautót. Sirályszárnyas ajtói nem önmagukban esztétikai célt jelentettek, hanem műszaki szükségletet. Ennek oka az volt, hogy a jármű könnyű és rendkívül csavarodásnak ellenálló csővázra épült. Olyan magasra építették az oldalakon, hogy a hagyományos ajtóterveket nem lehetett megvalósítani. A márka még 1954-ben, a premier évében is egy látható technológiával ellátott alvázat használt lenyűgöző kiállításként a nagy autókiállításokon. A 75 kilogramm körüli csővázat háromszögbe összeállított csövekből hegesztették, így csak húzó- és nyomóterhelés hatására. A tárlaton jól látható a hathengeres motor szögletes beépítése, valamint a teljes hajtáslánc sebességváltóval, tengelyekkel és hajtótengellyel.
Műszaki adatok Mercedes-Benz 300 SL „Guruló alváz” (W 198)
Építés éve: 1954
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 158 kW (215 LE) 5800 ford./percnél
Végsebesség: akár 260 km/h