Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Mercedes-Benz Classic autóikonokat mutat be a Comói-tónál

Posted on 2023.05.19.2023.05.18. By AztaCARom
  • Az exkluzív klasszikusok kerülnek a középpontba Lombardiában május harmadik hétvégéjén
  • 100 éves Le Mans: A Mercedes-Benz 300 SL (W 194)
  • A Concorso Villa d’Este-ben egy 1952-es Le Mans-győztes autó vesz részt
  • Egy-két győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 1989-ben: Sauber-Mercedes C 9 a Villa Erbában
  • Aerodinamika: Mercedes-Benz 540 K Streamliner a FuoriConcorsóban
Mercedes-Benz Plakat von Hans Liska zum Doppelsieg der Marke bei den 24 Stunden von Le Mans mit dem Mercedes-Benz 300 SL Rennsportwagen (W 194). Dargestellt ist das Siegerfahrzeug mit der Startnummer 21, gefahren von Hermann Lang und Fritz Rieß. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 00012174)Mercedes-Benz poster by Hans Liska for the brand’s one-two victory at the 24 Hours of Le Mans with the Mercedes-Benz 300 SL racing car (W 194). The winning car with the starting number 21 is shown, driven by Hermann Lang and Fritz Rieß. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 00012174)

A helyszín, a járművek és a dátumok magukért beszélnek: május harmadik hétvégéjén a Comói-tó a klasszikus világ központja. Ott 2023. május 20-án és 21-én több rendezvény is bemutatja a ritkán látható járműveket. Ezek közé tartoznak a Mercedes-Benz márkatörténetének kiemelt részei, amelyek mérföldköveket jelentenek a motorsportban és az aerodinamikai fejlődésben: a C csoportos Sauber-Mercedes C 9 versenyautó 1989-ben egy-két győzelemmel nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Mercedes-Benz 300 SL (W 194) versenysportautó 1952-ben aratott ugyanilyen diadalt. A Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W 29) látványos egyedi darabként készült 1938-ban.

“Örülök, hogy a Mercedes-Benz történetének válogatott járművei megtapasztalhatók a Comói-tavi autóipari rendezvényeken. Lombardia különleges hangulatában ezek a rendezvények a 20. század eleje óta folytatják az ilyen rendezvények nagy hagyományát.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője

A rendezvénysorozatban Marcus Breitschwerdt is részt vesz. Vasárnap az autóipari múzeumok fontosságáról szóló panelbeszélgetés vendégeként jelenik meg a Villa Sucotában. A hangsúly a társadalomban betöltött szerepükön, az autógyártók és a magángyűjtők kapcsolatán, valamint az autómúzeumokkal kapcsolatos jövőképeken lesz.

300 SL versenyautó (W 194) a Concorso Villa d’Este-ben
Az 1952-es Le Mans győztes autója egy 300 SL versenyautó (W 194). Részt vesz a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-ben. A versenyautó egy magángyűjtőé. A második világháború után a Mercedes-Benz látványosan visszatért a versenyzésbe a W 194-gyel. Az új versenyautó Bernben, a Nürburgringen és a legendás mexikói Carrera Panamericanán nyert. Kiemelkedő győzelmet aratott az 1952-es Le Mans-i 24 órás versenyen Hermann Lang és Fritz Rieß a 21-es rajtszámú 0007-es autóval, a hűtőrács körül kék szegéllyel. A második helyen Theo Helfrich és Helmut Niedermayr végzett, szintén 300 SL-es versenyautóval.

A W 194 tengelyei, sebességváltója és alapmotorja a Mercedes-Benz 300 (W 186) reprezentációs limuzinból érkezett. Teljesen újdonság volt a könnyű, de nagyon torziósan merev bukóketrec. Mivel ez magasra volt beállítva, a 300 SL-t nem lehetett hagyományos ajtókkal felszerelni. A Mercedes-Benz mérnökei a jellegzetes, tetőre csuklós sirályszárnyas ajtók formájában találtak megoldást. Ezt és sok más funkciót 1954-től alkalmazta a 300 SL (W 198), a W 194-ből kifejlesztett sorozatgyártású sportautó.

Le Mans-i győztes a Villa Erba előtt
A Comói-tó keleti partján, a Villa d’Este-től nem messze található Villa Erba a „100 éves Le Mans” című különleges kiállítást mutatja be. A legendás 24 órás verseny történetéből különböző gyártók sikeres versenyautói láthatók itt. 1989-ben a Sauber-Mercedes C 9 C csoportos versenyautó látványos egy-kettős győzelmet aratott Le Mans-ban. A 63-as rajtszámú autóban Jochen Mass, Stanley Dickens és Manuel Reuter nyerte meg a világ leghíresebb állóképességi versenyét. Őket a második helyen csapattársaik, Mauro Baldi, Kenny Acheson és Gianfranco Brancatelli követték a 61-es rajtszámú C9-ben – ezt a járművet mutatja be a Mercedes-Benz Classic a Villa Erbában.

1988-ban a Mercedes-Benz hivatalosan is visszatért a nemzetközi körúti motorsportba a C csoportban. 1989-től a Sauber-Mercedes csapata vizuálisan is folytatta az Ezüstnyilak legendás korszakát: a C 9 először került be a világsportba. Autóbajnokság ezüst festéssel. A vázat Peter Sauber építette Hinwilben (Svájc), a Mercedes-Benz pedig a nagyon megbízható, ötliteres, M 119-es V8-as motort szállította turbófeltöltéssel. A teljesítmény 520 kW (720 LE) volt. A Sauber-Mercedes csapata könnyedén megnyerte az 1989-es sportautó-világbajnokságot a C 9-essel.

540 K Streamliner (W 29) a FuoriConcorsóban
Magán Comóban május 20-án és 21-én lesz egy meglehetősen fiatal esemény, amely szintén nagyon vonzó, a FuoriConcorso, amelyet 2019-ben alapítottak. A városközponthoz nagyon közel, a 2023-as rendezvény tematikája az „Aerodinamika”. A Villas Grumello, Sucota és Olmo kiterjedt területein válogatott autók mutatják be az aerodinamika évtizedek alatti fejlődését. Egy sztár itt a Mercedes-Benz 540 K Streamliner.

Az akár 185 km/órás sebességet is elérő egyedi autó a Mercedes-Benz által az 1930-as években az optimális aerodinamika érdekében tett nagy erőfeszítéseket testesíti meg. 1938 júniusában a Dunlop abroncsgyártónak szállították nagy sebességű gumiabroncs-tesztelés céljából. Nyolchengeres, 5,4 literes lökettérfogatú motorja 132 kW (180 LE) teljesítményt ad le kompresszorral. A Mercedes-Benz Classic 2014-ben hiteles rekonstrukció keretében átépítette a járművet. Az utólag mért légellenállási együttható cd = 0,36. Ez kiváló érték egy 1930-as évekbeli autóhoz.

Exkluzív hagyomány
Az autóipari szépségversenyek története a Comói-tavon 1929-ig nyúlik vissza. Ekkor rendezték meg először a nemzetközi Concours d’Elegance „Coppa d’Oro Villa d’Este”-t. A versenyt eredetileg a comói Automobile Club, a Grand Hotel Villa d’Este és a fürdőbizottság szervezte. Németországban is az autóipari szépségversenyek – például Baden-Badenben és Wiesbadenben – egyszerre izgatták a közönséget. A díjazottak között gyakran a még fiatal Mercedes-Benz márka járművei is voltak. 1926-ban alapították, amikor a Daimler-Motoren-Gesellschaft egyesült a Benz & Cie-vel, és megalakult a Daimler-Benz AG.

Mercedes-Benz 300 SL Rennsportwagen (W 194). Start des 24-Stunden-Rennens in Le Mans 1952. In der Mitte das Fahrzeug von Hermann Lang und Fritz Rieß mit der Startnummer 21. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 55461)Mercedes-Benz 300 SL racing car (W 194). Start of the 24-hour race in Le Mans in 1952. In the middle, the vehicle of Hermann Lang and Fritz Rieß with the starting number 21. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 55461)
Sauber-Mercedes C 9 Gruppe-C-Rennwagen. Foto vom 24-Stunden-Rennen von Le Mans 1989, das Sauber-Mercedes mit einem Doppelsieg gewinnt. Fahrzeug der späteren Zweitplatzierten Mauro Baldi, Kenny Acheson und Gianfranco Brancatelli mit der Startnummer 61. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 89F590) Sauber-Mercedes C 9 Group C racing car. Photo from the 1989 Le Mans 24 Hours, won by Sauber-Mercedes with a one-two. Car of the later runners-up Mauro Baldi, Kenny Acheson and Gianfranco Brancatelli with the starting number 61. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 89F590)
Sauber-Mercedes C 9 Gruppe-C-Rennsportwagen. Foto vom 24-Stunden-Rennen von Le Mans 1989, das Sauber-Mercedes mit einem Doppelsieg gewinnt. Von links nach rechts: Fahrzeug der späteren Sieger Jochen Mass, Manuel Reuter und Stanley Dickens (Startnummer 63), Fahrzeug der späteren Zweitplatzierten Mauro Baldi, Kenny Acheson und Gianfranco Brancatelli (Startnummer 61) und Fahrzeug der späteren Fünftplatzierten Jean-Louis Schlesser, Jean-Pierre Jabouille und Alain Cudini (Startnummer 62). (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: A90F550) Sauber-Mercedes C 9 Group C racing sports car. Photo from the 1989 Le Mans 24 Hours, won by Sauber-Mercedes with a one-two. From left to right: Car of the eventual winners Jochen Mass, Manuel Reuter and Stanley Dickens (starting number 63), car of the eventual runners-up Mauro Baldi, Kenny Acheson and Gianfranco Brancatelli (starting number 61) and car of the eventual fifth-placed Jean-Louis Schlesser, Jean-Pierre Jabouille and Alain Cudini (starting number 62). (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: A90F550)
Sauber-Mercedes C 9 Gruppe-C-Rennwagen. Foto vom 24-Stunden-Rennen von Le Mans 1989, das Sauber-Mercedes mit einem Doppelsieg gewinnt. Boxenstopp des Fahrzeugs der späteren Zweitplatzierten Mauro Baldi, Kenny Acheson und Gianfranco Brancatelli mit der Startnummer 61. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 89F587) Sauber-Mercedes C 9 Group C racing car. Photo from the 1989 Le Mans 24 Hours, won by Sauber-Mercedes with a one-two. Pit stop of the car of the later runners-up Mauro Baldi, Kenny Acheson and Gianfranco Brancatelli with the starting number 61. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 89F587)
Mercedes-Benz 540 K Stromlinienwagen (W 29). Authentisch rekonstruiertes Fahrzeug aus dem Jahr 2014. Studiofoto von links vorn. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 1726885) Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W 29). Authentically reconstructed vehicle from 2014. Studio photo from front left. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 1726885)
Mercedes-Benz 540 K Stromlinienwagen (W 29). Windkanalmessung des authentisch rekonstruierten Fahrzeugs im Jahr 2014. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D129904) Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W 29). Wind tunnel measurement of the authentically reconstructed vehicle in 2014. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: D129904)
Mercedes-Benz 540 K Stromlinienwagen (W 29). Zeichnung aus dem Jahr 1939. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 1979M17) Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W 29). Drawing from the year 1939. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 1979M17)
Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Mercedes-Benz Classic

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Szakmai álláspont #karigeri vendettájával szemben
Next Post: Csaknem félmilliárd forintból fejlesztik az úthálózatot Szarvason

Kapcsolódó cikkek

  • Ne feledd! Változik a vonatok és a Volán-járatok közlekedési rendje Hírek
  • Utolsó szakaszához érkezik az M3-as metró felújítása Ctrl+C - Ctrl+V
  • Honda HR-V e:HEV műszaki adatok Bemutató
  • A műfaj legjobbja a Lexus vezetőtámogató rendszere Ctrl+C - Ctrl+V
  • Már két buszgyártó céggel kötött együttműködési megállapodást a MÁV Ctrl+C - Ctrl+V
  • In memoriam Ken Block Bemutató

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT