A Mercedes-Benz Classic autóikonokat mutat be a Comói-tónál

Mercedes-Benz 300 SL Rennsportwagen (W 194). Foto vom 24-Stunden-Rennen in Le Mans 1952. Fahrzeug von Theo Helfrich und Helmut Niedermayr mit der Startnummer 20 (die späteren Zweitplatzierten), gefolgt vom Fahrzeug von Karl Kling und Hans Klenk mit der Startnummer 22. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 55462) Mercedes-Benz 300 SL racing car (W 194). Photo from the 24-hour race in Le Mans in 1952. Vehicle of Theo Helfrich and Helmut Niedermayr with starting number 20 (the later runners-up), followed by the vehicle of Karl Kling and Hans Klenk with starting number 22. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 55462)
  • Az exkluzív klasszikusok kerülnek a középpontba Lombardiában május harmadik hétvégéjén
  • 100 éves Le Mans: A Mercedes-Benz 300 SL (W 194)
  • A Concorso Villa d’Este-ben egy 1952-es Le Mans-győztes autó vesz részt
  • Egy-két győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 1989-ben: Sauber-Mercedes C 9 a Villa Erbában
  • Aerodinamika: Mercedes-Benz 540 K Streamliner a FuoriConcorsóban

A helyszín, a járművek és a dátumok magukért beszélnek: május harmadik hétvégéjén a Comói-tó a klasszikus világ központja. Ott 2023. május 20-án és 21-én több rendezvény is bemutatja a ritkán látható járműveket. Ezek közé tartoznak a Mercedes-Benz márkatörténetének kiemelt részei, amelyek mérföldköveket jelentenek a motorsportban és az aerodinamikai fejlődésben: a C csoportos Sauber-Mercedes C 9 versenyautó 1989-ben egy-két győzelemmel nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Mercedes-Benz 300 SL (W 194) versenysportautó 1952-ben aratott ugyanilyen diadalt. A Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W 29) látványos egyedi darabként készült 1938-ban.

“Örülök, hogy a Mercedes-Benz történetének válogatott járművei megtapasztalhatók a Comói-tavi autóipari rendezvényeken. Lombardia különleges hangulatában ezek a rendezvények a 20. század eleje óta folytatják az ilyen rendezvények nagy hagyományát.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője

A rendezvénysorozatban Marcus Breitschwerdt is részt vesz. Vasárnap az autóipari múzeumok fontosságáról szóló panelbeszélgetés vendégeként jelenik meg a Villa Sucotában. A hangsúly a társadalomban betöltött szerepükön, az autógyártók és a magángyűjtők kapcsolatán, valamint az autómúzeumokkal kapcsolatos jövőképeken lesz.

300 SL versenyautó (W 194) a Concorso Villa d’Este-ben
Az 1952-es Le Mans győztes autója egy 300 SL versenyautó (W 194). Részt vesz a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-ben. A versenyautó egy magángyűjtőé. A második világháború után a Mercedes-Benz látványosan visszatért a versenyzésbe a W 194-gyel. Az új versenyautó Bernben, a Nürburgringen és a legendás mexikói Carrera Panamericanán nyert. Kiemelkedő győzelmet aratott az 1952-es Le Mans-i 24 órás versenyen Hermann Lang és Fritz Rieß a 21-es rajtszámú 0007-es autóval, a hűtőrács körül kék szegéllyel. A második helyen Theo Helfrich és Helmut Niedermayr végzett, szintén 300 SL-es versenyautóval.

A W 194 tengelyei, sebességváltója és alapmotorja a Mercedes-Benz 300 (W 186) reprezentációs limuzinból érkezett. Teljesen újdonság volt a könnyű, de nagyon torziósan merev bukóketrec. Mivel ez magasra volt beállítva, a 300 SL-t nem lehetett hagyományos ajtókkal felszerelni. A Mercedes-Benz mérnökei a jellegzetes, tetőre csuklós sirályszárnyas ajtók formájában találtak megoldást. Ezt és sok más funkciót 1954-től alkalmazta a 300 SL (W 198), a W 194-ből kifejlesztett sorozatgyártású sportautó.

Le Mans-i győztes a Villa Erba előtt
A Comói-tó keleti partján, a Villa d’Este-től nem messze található Villa Erba a „100 éves Le Mans” című különleges kiállítást mutatja be. A legendás 24 órás verseny történetéből különböző gyártók sikeres versenyautói láthatók itt. 1989-ben a Sauber-Mercedes C 9 C csoportos versenyautó látványos egy-kettős győzelmet aratott Le Mans-ban. A 63-as rajtszámú autóban Jochen Mass, Stanley Dickens és Manuel Reuter nyerte meg a világ leghíresebb állóképességi versenyét. Őket a második helyen csapattársaik, Mauro Baldi, Kenny Acheson és Gianfranco Brancatelli követték a 61-es rajtszámú C9-ben – ezt a járművet mutatja be a Mercedes-Benz Classic a Villa Erbában.

1988-ban a Mercedes-Benz hivatalosan is visszatért a nemzetközi körúti motorsportba a C csoportban. 1989-től a Sauber-Mercedes csapata vizuálisan is folytatta az Ezüstnyilak legendás korszakát: a C 9 először került be a világsportba. Autóbajnokság ezüst festéssel. A vázat Peter Sauber építette Hinwilben (Svájc), a Mercedes-Benz pedig a nagyon megbízható, ötliteres, M 119-es V8-as motort szállította turbófeltöltéssel. A teljesítmény 520 kW (720 LE) volt. A Sauber-Mercedes csapata könnyedén megnyerte az 1989-es sportautó-világbajnokságot a C 9-essel.

540 K Streamliner (W 29) a FuoriConcorsóban
Magán Comóban május 20-án és 21-én lesz egy meglehetősen fiatal esemény, amely szintén nagyon vonzó, a FuoriConcorso, amelyet 2019-ben alapítottak. A városközponthoz nagyon közel, a 2023-as rendezvény tematikája az „Aerodinamika”. A Villas Grumello, Sucota és Olmo kiterjedt területein válogatott autók mutatják be az aerodinamika évtizedek alatti fejlődését. Egy sztár itt a Mercedes-Benz 540 K Streamliner.

Az akár 185 km/órás sebességet is elérő egyedi autó a Mercedes-Benz által az 1930-as években az optimális aerodinamika érdekében tett nagy erőfeszítéseket testesíti meg. 1938 júniusában a Dunlop abroncsgyártónak szállították nagy sebességű gumiabroncs-tesztelés céljából. Nyolchengeres, 5,4 literes lökettérfogatú motorja 132 kW (180 LE) teljesítményt ad le kompresszorral. A Mercedes-Benz Classic 2014-ben hiteles rekonstrukció keretében átépítette a járművet. Az utólag mért légellenállási együttható cd = 0,36. Ez kiváló érték egy 1930-as évekbeli autóhoz.

Exkluzív hagyomány
Az autóipari szépségversenyek története a Comói-tavon 1929-ig nyúlik vissza. Ekkor rendezték meg először a nemzetközi Concours d’Elegance „Coppa d’Oro Villa d’Este”-t. A versenyt eredetileg a comói Automobile Club, a Grand Hotel Villa d’Este és a fürdőbizottság szervezte. Németországban is az autóipari szépségversenyek – például Baden-Badenben és Wiesbadenben – egyszerre izgatták a közönséget. A díjazottak között gyakran a még fiatal Mercedes-Benz márka járművei is voltak. 1926-ban alapították, amikor a Daimler-Motoren-Gesellschaft egyesült a Benz & Cie-vel, és megalakult a Daimler-Benz AG.