A Mercedes-Benz együttműködik Harm van den Dorpel digitális művésszel, hogy blokklánc-alapú művészetet kínáljon
- A Mercedes-Benz a holland digitális művésszel, Harm van den Dorpellel és a Fingerprints DAO-val, egy neves művészeti kollektívával együttműködve létrehozza a „Maschine” kollekciót.
- A „Maschine” kollekció az első tevékenység a Mercedes-Benz NXT-től – a vállalat új, dedikált otthona a digitális tárgyak számára
- Az új kreatív stúdió, a 0xNXT GmbH együttműködése lehetővé teszi a Mercedes-Benz számára, hogy új stratégiai dimenziókat nyisson meg a digitális üzletfejlesztésben, és kapcsolatokat és tapasztalatokat hozzon létre új ügyfélcsoportokkal.
- Egy új autós alkalmazás első tesztje, amely lehetővé teszi a digitális műalkotások megtapasztalását a járműben a jövőben
- A Design No.5 rendezvényen a Mercedes-Benz a digitális tárgyak új otthona, a Mercedes-Benz NXT munkáját ünnepli. A világ egyik vezető digitális művészével, Harm van den Dorpellel és a Fingerprints DAO nevű műgyűjtőcsoporttal együttműködve a Mercedes-Benz NXT bemutatja a „Maschine” kollekciót – kód által generált NFT-k exkluzív sorozatát.
A sokrétű digitális művész, Harm van den Dorpel 2015 óta úttörő szerepet tölt be a blokklánc-művészet használatában. Hogy ennek a projektnek autóipari ízt adjon, a „mozgást” választotta központi témának. Az ihletet egy autókerék elbűvölő mozgása adta, de az a mozgás is, amelyet az utas tapasztal, amikor a járműben ül, és elhalad a tájon. Harm van den Dorpel egy neurális hálózatot dolgozott ki, hogy 1000 egyedi műalkotásból álló sorozatot hozzon létre, amelyek mindegyike különböző alakú, sebességű és színben. Mivel az algoritmus véletlenszerűen generált kimeneteket produkált, a kocsikerék (vagy stroboszkópos) effektus folyamatosan változtatja a műalkotás megjelenését, és a küllők forogásával vonzza a nézőt.
A „Maschine” kollekción kívül különleges élő bemutatót is tartanak. Harm van den Dorpel és Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG tervezési igazgatója összefog, hogy valós időben megtervezzék a „Maschine” kollekció testreszabott NFT-jeit. Ez egy ikonikus pillanat lesz, mivel rávilágít arra, hogy a Mercedes-Benz hogyan tudja kombinálni a dizájnt és a technológiát, hogy rendkívüli, személyre szabott élményeket teremtsen ügyfelei számára.
„A Mercedes-Benznél állandó kölcsönhatás van a művészet és a dizájn között, mindegyik befolyásolja a másikat, és hatással van rájuk. Ahogy autóink egyre inkább digitálisakká válnak, a Mercedes-Benz saját egyedi NFT-k létrehozásának ötlete a tervezőcsapat számára különösen érdekes. Harm van den Dorpel kiváló partner az első NFT kollekcióhoz új Mercedes-Benz NXT márkánk alatt. Harm felfedezte a technológia, a művészet és a design metszéspontját, és tudja, hogyan hozhatja össze az NFT közösséget a Mercedes-Benz rajongóival.”
Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG tervezési igazgatója
A generatív művészet olyan technika, amelyben a művész algoritmusok segítségével egyedi, eredeti műalkotásokat készít. A „Maschine” kollekció esetében Harm van den Dorpel olyan számítógépes programot hozott létre, amely paraméterek halmazát – a színtől a mozgási sebességig – manipulálja, és bizonyos fokú véletlenszerűséget hoz létre. Ennek eredményeként minden egyes darab mélyen személyes lehet a gyűjtő számára, miközben fenntartja a közös vizuális nyelvet – amire a Mercedes-Benz folyamatosan törekszik járműveivel és egyéb termékeivel.
„Számomra a generatív művészet az izgalmas és véletlenszerű eredmények létrehozásáról szól. Az algoritmus vezérlésével intenzív vizuális komplexitású műalkotások hozhatók létre. Valójában gyakran meglepnek az eredmények – és ez teszi igazán lenyűgözővé a kreatív folyamatot.”
Harm van den Dorpel, digitális előadó
A generatív technikák, például a kódolás használata azt jelenti, hogy az ilyen típusú műalkotások folyamatosan fejlődnek és változnak. Ez tökéletesen illeszkedik a Mercedes-Benz dinamikusabb és folyamatosan változó élmény iránti igényéhez minden fogyasztója számára.
A digitális dimenzió befogadása – ikonikus luxus megteremtése
A Mercedes-Benz története több mint 130 éves. Ez idő alatt a gyűjtők a márkaportfólió széles skáláját felölelő mindenféle fizikai tárgyat élvezték – a járművektől a modellautókig és az emléktárgyakig. A Mercedes-Benz NXT-n keresztül az a cél, hogy ezt a gyűjteményt a digitális szférába vigye, és olyan digitális tárgyakat hozzon létre, amelyek kiállják az idő próbáját.
Az NFT-k formájában megjelenő digitális gyűjtemények lehetővé teszik a Mercedes-Benz számára, hogy támogassa a digitális üzletfejlesztés új stratégiai dimenzióit, valamint kapcsolatokat és tapasztalatokat teremtsen új ügyfélcsoportokkal. Ezenkívül a Mercedes-Benz azon vágya, hogy belépjen az NFT-térbe, megerősíti ambícióját az ikonikus luxus megteremtésére. Ennek elősegítésére exkluzív partnerséget épített ki a globális kreatívügynökségi hálózattal, az Omnicom-mal, dedikált digitális kreatív stúdiója, a 0xNXT révén. Ez a kreatív stúdió kizárólag NFT projekteket fejleszt és hajt végre a Mercedes-Benz számára „Mercedes-Benz NXT” néven.
A jövőben a Mercedes-Benz NXT digitális tárgyait kezdetben az nxt.mercedes-benz.com webhelyen, majd később a másodlagos NFT-piacokon értékesítik majd.
A digitális elköteleződés ösztönzése – miért történik az NFT-k gyűjtése és kereskedelme
Az NFT egy nem helyettesíthető token, amely egy egyedi digitális objektum blokklánc által kezelt tulajdonjoggal, amelyet digitális művészet vagy digitális gyűjtemények ábrázolására használnak. Az ilyen tokenek lehetnek helyettesíthetők vagy nem helyettesíthetők, ami a csere módjára utal. Ha egy token helyettesíthető, az azt jelenti, hogy az értéke rögzített más tokenek értékéhez, pl. bankjegyek (az olyan kriptovaluták, mint a Bitcoin és az Ether „kicserélhető tokenek”). Ha egy token nem helyettesíthető, az azt jelenti, hogy megvan a maga egyedi értéke, például festmény, szobor vagy akár digitális műalkotás. Ez az NFT egyedi, ellenőrizhető, cserélhető és programozható, ami lehetővé teszi, hogy a valódi tulajdonjog digitális tanúsítványaként szolgáljon.
A fizikai és a digitális egyesítése
A digitális művészet jelenleg csak múzeumi vagy otthoni képernyőkön, valamint okostelefonokon és okosórákon játszódik. A Mercedes-Benz azonban azt tervezi, hogy ezt a „kiállítóteret” bővíti az új E-osztállyal, és ezzel egyidejűleg újraértelmezi a „művészautó” definícióját.
„A Mercedes-Benz a digitális jövő felé vezető úton halad. Következésképpen autóink digitalizálását szoftvervezérelt innovációkkal folytatjuk. Célunk, hogy folyamatosan bővítsük az enteriőr individualizálásának lehetőségeit: a digitális műalkotások mellett ügyfeleink személyes NFT-művészetét is szeretnénk integrálni, és ezzel innovatív márkaélményt teremteni.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai vezérigazgató-helyettes
Az új alkalmazás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a nemzetközi hírű Mercedes-Benz Művészeti Gyűjtemény kortárs alkotásait jelenítsék meg. Ezenkívül lehetőség lesz egyszerre egy mű kiválasztására és teljes képernyős megjelenítésére. A második fókusz egy olyan funkció, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy összekapcsolják személyes kriptopénztárcájukat a Mercedes-Benzzel, és saját NFT-képet jelenítsenek meg a járműben. Így az érvényes Entertainment Package előfizetéssel rendelkező ügyfelek még több személyre szabott tartalmat érhetnek el a kijelzőn útközben. Az alkalmazás első pilotja a következő év folyamán lesz elérhető. A Mercedes-Benz maga fejlesztette ki a szoftveralkalmazást.
A digitális művészet a jövőben fontos szerepet fog játszani a Mercedes-Benznél, mivel támogatja a vállalat stratégiai megközelítését a fizikai és digitális termékek egyesítésében.