Mercedes-Benz Experimental-Sicherheits-Fahrzeug (ESF) 2019 – kooperative Fahrzeugumfeld-Kommunikation: Das ESF 2019 nutzt Lichtsignale, um seine Absichten zu kommunizieren; es kann außerdem andere Verkehrsteilnehmer vor Gefahren warnen. So entsteht „informiertes Vertrauen“ zwischen einem automatisierten Fahrzeug und seinem Umfeld. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 19C0379_002)
The Mercedes-Benz Experimental Safety Vehicle (ESF) 2019 – cooperative communication with the vehicle surroundings: The ESF 2019 uses light signals to communicate its intentions; it can also warn other road users of danger. This creates “informed trust” between the automated vehicle and its surroundings. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 19C0379_002)
Látványos technológia 50 évvel ezelőttről
Mérföldkő a járművek biztonságában 1973-ból a Mercedes-Benz Múzeumban
A 116-os modellsorozat Mercedes-Benz S-osztályán alapul
A márka sorozatgyártású járműveinek fontos innovációinak úttörője
Segédrendszerek, biztonsági övrendszerek, légzsákok és karosszéria biztonsági intézkedések
„Close-up” – a Mercedes-Benz Múzeum sorozatának neve mindent elmond. Minden rész egy meglepő, izgalmas vagy kulisszák mögötti történetet mesél el, reflektorfénybe állítva egy jármű, egy kiállítás vagy egy építészeti vagy dizájn részleteit. Ezúttal a reflektorfényben: az 1973-as ESF 22 kísérleti biztonsági jármű.
4/2023 sz.: Kísérleti biztonsági jármű ESF 22 Mérföldkő: A kutatás és fejlesztés légköre veszi körül a Mercedes-Benz Múzeum látogatóit a Legend 5. teremben: Látnokok – Biztonság és környezet. Az egyik pódiumos kiállítás az ESF 22 Experimental Safety Vehicle. A nagy limuzin az 1970-es évek S-osztályára hasonlít. De az első rész önmagában már a biztonság szolgálatában álló mérnökök tour de force.
Futurisztikus: A jármű elejét nagy kiterjedésű műanyag jellemzi. Ennek az anyagnak a célja a gyalogosok védelmének javítása volt – ez volt a fejlesztők akkori koncepciója. Ennek érdekében még a tipikus Mercedes krómozott hűtőrácstól is lemondtak. Ehelyett az SL sportautók elejét használták nagy központi csillaggal, és ütéselnyelő anyaggal burkolták be. A fényszórókat is ez veszi körül, és enyhén süllyesztve. A lökhárítókat is úgy tervezték, hogy elnyeljék az energiát.
Úttörő: Az 1970-es évek elején a nyugati országokban a közúti baleseti statisztikák siralmas csúcsot értek el. A forgalom sűrűségének növekedésével párhuzamosan nőtt a balesetek áldozatainak száma is. A járműbiztonsági innovációk javítani tudtak a helyzeten – például a Mercedes-Benz már 1959-ben mércét állított fel „Fintail” szedánjai biztonsági karosszériájával. Azonban nem minden gyártó összpontosította fejlesztési munkáját a passzív és aktív biztonság további javítására. Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma (DOT) ösztönzést adott: létrehozta az „Experimental Safety Vehicle Program” (ESV) programot. Ennek célja új autóbiztonsági szabványok kidolgozása volt minden gyártó számára.
ESF származás: Az úgynevezett kísérleti biztonsági járműveket (ESF) használták a teszteléshez. Összességében a Mercedes-Benz 1971 óta több mint 30 ilyet épített. A Mercedes-Benz ESF 22 volt a vállalat harmadik nyilvánosan bemutatott ESF-je. A 4. Nemzetközi ESV Konferencián mutatták be Kiotóban, Japánban 1973. március 13. és 16. között. Ezt megelőzte az ESF 05 nyilvános bemutatója 1971 októberében és az ESF 13 1972 májusában. Legutóbb az ESZA 2019 négy éve mutatkozott be. ezelőtt ismét úttörő újításokkal.
Példaképek: Az ESZA kutatási eszközei fontos lendületet adtak a biztonsági technológiáknak. Visszatartó rendszerek, sima ütközési területek az utastérben, ABS blokkolásgátló fékrendszer, fényszórótörlők, karosszériamérések – az ESF 05 és ESF 13 már tartalmazta ezeket és más újításokat. Az ESZA 22 mindezekre tovább épített. Tovább finomította ezeket a fejlesztéseket és további biztonságot nyújtott.
Technológiai platform: Az elülső rész mögött az ESF 22 ismerősnek tűnik. Pontosan így – a Mercedes-Benz S-osztály 116-os modellsorozatán alapult, amelyet 1972-ben mutattak be. Ez a márka sorozatgyártású járműveinek magas biztonsági színvonalát hangsúlyozza. Bár az ESF-ben tesztelt összes intézkedést később nem vették át a modellportfólióba, a Mercedes-Benz biztonsági fejlesztésének általános célja az, hogy a lehető legtöbb ilyen technológiával konkrét előnyöket kínáljon az ügyfeleknek.
A jövőnek nincs vége: A vállalat az 1950-es évek óta szisztematikus megközelítést alkalmaz a biztonságfejlesztés terén. Az azóta eltelt újítások listája hosszú. És ennek soha nem lesz vége: például az elektromos járművek a karosszérián belüli helykihasználás különféle lehetőségeivel egészen új követelményeket támasztanak a biztonsági rendszerekkel szemben. A Mercedes-Benz mérnökei ezekre határozott válaszokat dolgoznak ki. A márka mindig a pulzuson van – még 50 évvel az ESF 22 megjelenése után is.
Impresszum
Tulajdonos: Berta István
A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!
Rendszergazda: Varga Zsolt
e-mail:
bertanyuuz@gmail.com
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.