A Mercedes-Benz GLS és a Mercedes-Maybach GLS további újdonságai:

[Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC vorläufige Werte WLTP | Kraftstoffverbrauch kombiniert: 14,1-13,8 l/100 km | CO2-Emissionen kombiniert: 320-314 g/km]*[Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ vorläufige Werte WLTP | Kraftstoffverbrauch kombiniert: 13,2-12,8 l/100 km | CO2-Emissionen kombiniert: 298-289 g/km]**Alle Angaben sind vorläufig und wurden intern nach Maßgabe der Zertifizierungsmethode „WLTP-Prüfverfahren“ ermittelt. Es liegen bislang weder bestätigte Werte einer amtlich anerkannten Prüforganisation noch eine EG-Typgenehmigung noch eine Konformitätsbescheinigung mit amtlichen Werten vor. Abweichungen zwischen den Angaben und den amtlichen Werten sind möglich. Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC (preliminary values: combined fuel consumption 14.1-13.8 l/100 km, combined CO2 emissions 320-314 g/km)* / Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+| 2023 | preliminary data: combined fuel consumption 13.2-12.8 l/100 km, combined CO2 emissions 298-289 g/km* *All figures are provisional and were determined internally in accordance with the "WLTP test procedure" certification method. So far there are no confirmed figures from an officially approved testing organisation, nor any EC type approval or certificate of conformity with official figures. Differences between the stated figures and the official figures are possible.
  • Új lakkozási felületek szodalit kék metál és MANUFAKTUR alpesi szürke nem fémes
  • A legújabb generációs kormánykerék érintésvezérléssel a küllőkön
  • A hangasszisztens a “Hey Mercedes” kulcsszó nélkül is aktiválható
  • Az opcionális MBUX Multi-Seat Entertainment rendszerrel a hátsó ülésen ülők ugyanazt az információs és szórakoztató szolgáltatási és kényelmi funkciók széles skáláját élvezhetik, mint az elöl ülők. Legfeljebb három érintőképernyővel és számos intuitív vezérlési lehetőséggel rendelkeznek, mint például a “Hey Mercedes” hangsegéd.
  • Két USB port (opcionális) 100 W kimenettel a középkonzol hátulján
  • ENERGIZÁLÓ LEVEGŐSZABÁLYOZÁS (Nyugat-Európában opcionális) kétfokozatú szűrőkoncepcióval finom por és egyéb szennyező anyagok ellen

Mercedes-AMG GLS: felfrissített tervezési jellemzők és szoftverfrissítések
A Mercedes-AMG frissíti a GLS 63 4MATIC+-t, és kiegészíti az alapfelszereltséget. Az exkluzív felszereltség és a továbbfejlesztett közúti vezetési dinamika a GLS 63-at az AMG SUV-család fejévé teszi.

Az új modell vizuálisan megkülönböztethető az új tervezésű LED-es hátsó lámpákról. Két új színnel bővült a fényezések kínálata: a MANUFAKTUR alpesi szürke nemfémes és a szodalitkék metál színnel. Emellett az első rész immár a Mercedes csillaga helyett az AMG emblémát is viseli – jelezve a szoros márkaaffinitást. Ehhez jönnek még a piros féknyergek, amelyek a sportosságot hangsúlyozzák. Az első ajtók kinyitásakor a jármű AMG-specifikus fényanimációt játszik le egy új logóprojektor segítségével. A keréktárcsák a szabványos 21 hüvelykes, tízküllős könnyűfém keréktárcsáktól a 22 és 23 hüvelykes átmérőjű opciókig terjednek, beleértve a kovácsolt kerekeket is.

Új fénypontok a belső térben
A belső térben az AMG ülések és az olyan funkciók, mint a műszerfal, exkluzív nappa bőrrel vannak kárpitozva. Új színséma is van Bahia barna/fekete vagy macchiato bézs/fekete színekben. A belső kárpitozáshoz immár opcionálisan elérhető a fényes barna hársfa is. Ezen kívül kérésre új MANUFAKTUR fényes fekete zongoralakk is elérhető lefolyó dekoratív vonalakkal. Az új Mercedes-AMG GLS az MBUX legújabb generációjának előnyeit is kihasználja: az AMG-specifikus képernyőkialakítás és funkciók még kézzelfoghatóbbá teszik a márkaélményt.

Lényegesen kiterjedtebb alapfelszereltség
Az alapfelszereltség még szélesebb, mint a már pazar felszereltségű elődben. Tartalmazza többek között az elektromos panorámás tolótetőt, a fűthető és klimatizált első üléseket, az adaptív távolsági fényszóró asszisztenst és az okostelefon-integrációt. Tartalmazza továbbá a bekapcsolható AMG Performance kipufogórendszert, a Burmester® hangrendszert, a Memory csomagot, a 360 fokos parkolópilótát, a KEYLESS-GO csomagot és a Blind Spot Assist rendszert.

Az AMG Performance kormánykerék legújabb generációja is mindig a fedélzeten van. A kerek AMG kormánygombok ragyogó kijelzőikkel és intuitív kezelési logikájukkal nyűgöznek le. Lehetővé teszik a fontos vezetési funkciók és az összes vezetési program vezérlését anélkül, hogy a vezető keze elhagyná a kormányt. Opcionálisan fűthető a kormány perem, és karbonszálas megjelenésben is kapható.

Az ügyfelek különleges felszerelési funkciókra is számíthatnak, mint például az MBUX kiterjesztett valóság funkciója, a MULTIBEAM LED-es fényszórók és az AMG Driver csomagja. A lista az AIR BALANCE csomaggal, a többkontúrú első ülésekkel és a head-up kijelzővel folytatódik. Az MBUX Interior Assistant és a hőmérséklet-szabályozott pohártartók is alapfelszereltséghez tartoznak.

A GLS 63-ban a bevált AMG 4,0 literes V8-as biturbó motor 450 kW (612 LE) teljesítménnyel gondoskodik az erőteljes meghajtásról. A Mercedes-AMG 4,0 literes V8-as motorját rendszeresen villamosították egy 48 voltos kiegészítő fedélzeti elektromos rendszerrel és a Boost funkciót is magában foglaló integrált indítógenerátorral (ISG). A robbanásszerű teljesítmény-leadás a finoman szabályozott teljesítmény-kimenettel valóban megkülönbözteti. Ebből a célból a jobb reakció érdekében a dupla görgős turbófeltöltőket a hengerfejek között helyezték el. Másrészt a hengerelzáró rendszer észrevehetően csökkenti a fogyasztást, ha kevesebb teljesítményre van szükség.

A V8-as motort integrált indító generátor (ISG) és egy 48 voltos fedélzeti elektromos rendszer villamosítja. Az ISG önindítót és generátort egyesít egyetlen erőteljes villanymotorban. A motor és a sebességváltó közé van felszerelve. Az ISG hibrid funkciókat is ellát. Ide tartozik a lendítés, a regeneráció, a terhelési pont eltolása, a siklás és a motor szinte észrevehetetlen újraindítása a start/stop funkcióval.

Aktív tekercsstabilizálás új konfigurációval
Az adaptív állítható lengéscsillapítású AMG RIDE CONTROL+ felfüggesztés szintén alapfelszereltség. Az AMG ACTIVE RIDE CONTROL aktív gördülésstabilizáló rendszer két elektromechanikus működtetővel működik az első és a hátsó tengelyen. A rendszer csökkenti a karosszéria dőlését kanyarodáskor, és lehetővé teszi a terhelésváltozás viselkedésének pontosabb beállítását és pontosabb kanyarokban történő belépéskor. Egyenesen haladva is növeli a vezetési kényelmet, mivel kompenzálja az útfelület egyoldalú egyenetlenségeit.

Az arculatváltás részeként a gördülésstabilizátor és a légrugózás is részesül szoftverfrissítésben és új beállításban. Ezek az intézkedések növelik a dinamikus kezelhetőség és a kényelem közötti különbséget. Az ESP® konfigurációjához szükséges szoftver finomhangolása, az elektronikusan vezérelt hátsó tengely-záró differenciálmű, a teljesen változó AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás és a felfüggesztésvezérlő rendszer dinamikus és kiváló vezetési élményt nyújt.

Sikertörténet: a Tuscaloosa növény
Amikor 1995-ben megalapították a tuscaloosai Mercedes-Benz gyárat, ez volt az első nagy Mercedes-Benz gyár Németországon kívül. Az éves termelés körülbelül kétharmadát exportálják, így a Mercedes-Benz U.S International (MBUSI) az Egyesült Államok egyik legnagyobb autóexportőrévé válik, ottani bázisáról. 1997 óta körülbelül négymillió jármű gördült le a tuscaloosai gyár összeszerelősoráról. Csak 2021-ben mintegy 260 000 SUV-t gyártottak ott.

A Tuscaloosa üzem a legmodernebb digitális, fenntartható, hatékony és rugalmas termelési módszereket alkalmaz. A helyszín tehát a Sindelfingenben található „Factory 56” tervét követi, amely a Mercedes-Benz autógyártásának jövőjét képviseli. A Mercedes-Benz már korai szakaszában befektetett a rugalmas gyártásba, a legmodernebb MO360 digitális termelési ökoszisztéma segítségével. Ez lehetővé teszi a Mercedes‑Benz számára Tuscaloosában, hogy nagy mennyiségben, párhuzamosan gyártson belső égésű motorral felszerelt modelleket, plug-in hibrideket és teljesen elektromos járműveket.