A Mercedes-Benz izgalmas történelmi felvonulása a 2024-es Goodwoodi Sebességfesztiválon
- W 25, C 11, CLK LM és a „Blue Wonder” konvojban a motorsport 130 éves évfordulója alkalmából
- Richmond hercege az 1924-es Mercedes 2 literes Targa Florio versenyautójában
- 100 éves Mercedes-Benz versenyautók lenyűgöznek a „világ legnagyobb motoros kerti partiján”
- Aktuális fotók: mercedes-benz-archive.com/marsMuseum/de/instance/ko/Goodwood-Festival-of-Speed-2024.xhtml?oid=191512678
Versenyautók 100 éve:
A Mercedes-Benz történelmi felvonulással nyűgözte le a közönséget az idei Goodwood Festival of Speed rendezvényen. A „Blue Wonder” versenyautó gyorsszállító, aki a 130 Years Motorsport Convoy-t vezette, nagyon népszerű volt a „világ legnagyobb motoros kerti partijának” látogatói körében, valamint a közösségi médiában. Link: mb4.me/130_years_fosgoodwood
1955-ben a „Blue Wonder” 170 km/órás sebességgel haladt, olyan gyorsan, mint a korszak néhány versenyautója. Goodwood-i rakodóterületén: egy Mercedes-Benz W 196 R Forma 1-es versenyautó. Az ilyen típusú ezüst nyíllal Juan Manuel Fangio 1954-ben és 1955-ben Forma-1-es világbajnok lett.
„A Mercedes-Benz egyedülálló motorsport-történelme már 1894-ben kezdődik. Az első franciaországi autóversenyt a licenc alapján gyártott Daimler kéthengeres V-motorral szerelt járművek nyerik meg. Goodwoodban bemutattunk egy ilyen típusú eredeti motort. Emellett különböző évtizedek mérföldköveit hoztuk a szigetre, mindezt kiemelkedő versenysikerekkel. A Mercedes-Benz Classic Centerünknek köszönhetően a Goodwood-i motorsport-rajongók megtapasztalhatták, ahogy ezek a versenyautók parádén vezetnek a Hillclimb-en. Ez a 130 éves sikeres versenytörténet és a hozzá kapcsolódó áttörést jelentő technológiák a mai napig jellemezte. Ezt gyártóként senki más nem tudja felajánlani. Büszkék vagyunk erre – a verseny és a versenyzés a kezdetektől fogva márkánk mozgatórugója volt.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage GmbH vezérigazgatója
A hegymászón a Targa Florio versenyautóban 1924-től
Charles Henry Gordon-Lennox, Richmond és Gordon hercege a Mercedes-Benz Heritage GmbH vezérigazgatójának, Marcus Breitschwerdtnek a segédpilótájaként indult bemutató vezetésen a 100 éves Mercedes 2 literes Targa Florio versenyautóval. A Duke 1993 óta ad otthont a Goodwood Festival of Speed-nek a család sussexi vidéki birtokán, Angliában. A Mercedes-Benz Classic Centerben végzett kiterjedt restaurálást követően az 1924-es versenyautó ismét a versenypályán áll.
„Fantasztikus volt mindannyiunk számára itt látni a Mercedes-Benz 130 éves motorsportjának kavalkádját, amint idővonalként megy fel a hegyre. Egy ilyen fontos évforduló ilyen tökéletes és jól kifejezett illusztrálása nagy fénypont volt. Nagyon szerettem az 1924-es Targa Florio autó utasa lenni. Nagyszerű élmény volt. A Targa Florio évek óta a világ egyik legnagyobb versenye, egy őrült verseny Szicília körül. Mindig is csodáltam azokat a sofőröket, akik részt vettek benne. Azt hiszem, ez egy fantasztikus korszak volt a motorsport számára – különösen a korai évek és a korai autók. Szóval abban a valódi autóban lenni, amelyet Marcus Breitschwerdt vezetett fel a dombra, nagy élvezet volt!”
Richmond és Gordon hercege, a Goodwood Festival of Speed házigazdája
Ezek voltak a Mercedes-Benz felvonulás járművei:
- Mercedes-Benz versenyautó expressz szállító, 1955. Motorja a 300 SL „Gullwing”-ből (W 198) származik. A versenyautó-logisztika szállítójának beceneve: „Kék csoda”.
- Mercedes-Benz W 196 R Forma 1-es versenyautó, 1955. Ezzel az új ezüst nyíllal a Mercedes-Benz 1954-ben sikeresen visszatért a Grand Prix versenyzésbe.
- Mercedes 2 literes Targa Florio versenyautó, 1924. 100 évvel ezelőtt megnyerte a Targa Floriót, a legendás, kemény Szicílián átívelő országúti versenyt.
- Mercedes-Benz 750 kilogrammos W 25 formula versenyautó, 1934. Az első Mercedes-Benz Silver Arrow. Premier az 1934-es Eifel-versenyen, amelyet Manfred von Brauchitsch nyert meg.
- Mercedes-Benz C 11 C csoportos versenyautó, 1990. Az 1990-es sportkocsi-világbajnokságra készült, így a csapat és a versenyzők második egymást követő dupla címét szerezte meg.
- Mercedes-Benz GT versenysportkocsi, CLK LM, 1998. Az FIA GT bajnokság összes futamát megnyerte, amelyen indult.
- Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (C 197), 2012. A vásárlói sportversenyautó 1-2-3 győzelmet aratott a 2012-es dubai 24 órás versenyen.
- Mercedes-AMG GT3 „RAW SPEC”. A vásárlói sportversenyautó látványos változatát a RACE SERVICE-vel együtt tervezték.
- Mercedes-AMG GT3 „130 év”. Az Affalterbach teljesítmény- és sportautómárkája ezzel a Mercedes-AMG GT3-mal ünnepli a „130 éves motorsportot”.
Ezt mondják a Mercedes-Benz márkanagykövetei a Speed Festivalon való indulásukról
„A C 11 nem egy olyan autó, amelyet az ember nagyon lazán vezet. Bele kell keveredni, közel 750 LE nyers erővel. Természetesen ez érzelmeket és emlékeket ébreszt a több mint 30 évvel ezelőtti igényes versenysportról. Goodwoodban találkoznak az akkori társak – sofőrök, csapattársak, szerelők, mérnökök. A Sebesség Fesztiválja mindig inspirál egyedi hangulatával és sokszínűségével.”
Jochen Mass többek között a Mercedes-Benz C 11 C csoportba tartozó versenysportkocsit vezette
„Ezek a 100 és 90 éves versenyautók fantasztikus motorokkal, nagyszerű reakciókészséggel és sok erővel rendelkeznek az idejükhöz képest. A lelkes nézők előtt és a sok kiemelkedő jármű mezőnyében vezetni, nagyszerű dolog.”
Karl Wendlinger a 2 literes Targa Florio versenyautót és a W 25-öt vezette.
„A Speed Festivalon a motorsport és az autóipar története hihetetlen környezetben találkozik. Ez minden generáció autórajongójának kiemelkedő élmény. Élveztem a W 25-ös korszak motorsportjában való elmélyülést. A legnagyobb tiszteletem az akkori pilóták iránt.”
Bernd Mayländer a W 25-öt és az SLS AMG GT3-at vezette
„Ma ismét vezetni a CLK LM-et Goodwoodban egyszerűen világszínvonalú volt! Ezzel az autóval 1998-ban megnyertem az FIA GT bajnokságot Ricardo Zontával együtt, és az AMG-Mercedes tíz futamon tíz győzelemmel megszerezte a csapatbajnoki címet.”
Klaus Ludwig 1998-tól vezette a Mercedes-Benz CLK LM-et
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!