A Mercedes-Benz kidolgozza a jövedelmező növekedés ütemtervét

- Készpénzgenerálás: Szilárd készpénztermelés, amelynek 2024-ben €9,2 milliárd szabad cash flow-ja volt az ipari vállalkozástól.
- Teljesítmény: Az átfogó teljesítménynövelő terv (Next Level Performance) célja a Mercedes-Benz Cars kétszámjegyű, korrigált értékesítési megtérülési (RoS) árrés visszatérítése.
- Outlook 2025: A csoport bevétele várhatóan kissé elmarad az előző évi szintről, a csoport EBIT-je és az ipari vállalkozások szabad cash flow-ja várhatóan jelentősen elmarad az előző évi szintről.
- Részvényesek hozama: A tőkeelosztási keret érvényben van. A javasolt részvényenkénti €4,30 osztalék és az új részvény-visszavásárlási program legfeljebb €5 milliárd forintra, legfeljebb 24 hónap alatt, az éves közgyűlés jóváhagyásával, a részvénytőke 10% -ának visszavásárlására.
A Mercedes-Benz Group AG (jelölőnégyzet: MBG) szilárd pénzügyi eredményeket hozott 2024-re, és többéves termék- és teljesítménynövelő tervet mutatott be a vállalat ellenálló képességének erősítése érdekében.
“A Mercedes-Benz Group szilárd eredményeket hozott nagyon kihívásokkal teli környezetben, a kiváló termékek széles választékának és a szigorú költségfegyelemnek köszönhetően. Annak érdekében, hogy biztosítsuk a vállalat jövőbeli versenyképességét az egyre bizonytalanabb világban, lépéseket teszünk annak érdekében, hogy a vállalat karcsúbb, gyorsabb és erősebb legyen, miközben intenzív termékindítási kampányt készít több új járműre, kezdve az összes új CLA-val. ”
Ola Kaellenius, a Mercedes-Benz Group AG vezérigazgatója


A Mercedes-Benz termékindítási programja 2025-ben kezdődik a CLA-val, majd az S-osztály jelentős frissítése 2026-ban, egy teljesen elektromos GLC és C-osztály, valamint egy BEV-sorozat és az elektromos csúcstechnológiájú ICE indul a Mercedes-AMG. Összességében, az eladások várhatóan vonzódnak, miután tucatnyi új vagy frissített modell 2027-ig elérte a piacot.
Versenyképességének és ellenálló képességének erősítése érdekében a Mercedes-Benz átfogó teljesítménynövelő programot indított – néven, a Next Level Performance néven. A Mercedes-Benz Group egy sor kezdeményezés révén a közvetlen értékesítési csatornán keresztül tovább akarja kiaknázni a növekedési potenciált, új szintre emeli az ügyfélszolgálati tapasztalatokat és javítja a bevétel minőségét. Ezenkívül a vállalat lépéseket tesz annak érdekében, hogy globális termelési lábnyomát hatékonyabbá és rugalmasabbá tegye. A vállalat 2027-ig 10% -kal csökkenti a termelési költségeket. Az anyagköltségeket a beszállítókkal szoros együttműködésben kezelik, és a rögzített költségek csökkentése 2027-ig folytatódik, az elmúlt négy évben elért jelentős előrelépésre építve.
Technológia és tervezés
A koherens tervezési nyelvet az egész portfólióban használják. A BEV és az elektromos csúcstechnológiájú ICE modellek kihasználják erősségeiket anélkül, hogy helyet, eleganciát, kényelmet vagy hatékonyságot áldoznának fel. Az intelligens modularizációnak köszönhetően a Mercedes-Benz egységes technológiai köteget kínál az infotainment és az Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) területén, következetes vevői élményt, valamint az osztály legjobb szobaságát és tökéletes arányokat, miközben szorosan megtartja a költségeket és a gyártást. rugalmasság, lehetővé téve a Mercedes-Benz számára, hogy a termékeket olyan piacokra szabja, mint Kína.
2024-es eredmények
A kamat és adó előtti csoportjövedelem (EBIT) elérte a €13,6 milliárd dollárt (2023: €19,7 milliárd). A csoport bevétele €145,6 milliárd volt (2023: €152,4 milliárd). Az ipari vállalkozás szabad cash flow-ja elérte a €9,2 milliárd dollárt (2023: €11,3 milliárd), elsősorban a Cars and Vans nagyon magas készpénz-átváltási aránya miatt. Az ipari vállalkozás nettó likviditása elérte a €31,4 milliárd dollárt (2023 vége: €31,1 milliárd), és az előző évhez hasonló szinten maradt, és erőteljes készpénztermelést mutatott a munkahelyen, annak ellenére, hogy több mint €10 milliárd készpénz volt. osztalékfizetések és részvény-visszavásárlások 2024-ben.
Mercedes-Benz csoport | FY 2024 | FY 2023 | Változás 24/23 | |||
Bevétel * | 145,594 | 152,390 | -4,5% | |||
Kamatok és adók előtti eredmény (EBIT) * | 13599 | 19,660 | -30,8% | |||
Nettó eredmény * | 10,409 | 14531 | -28,4% | |||
Ingyenes cash flow ipari vállalkozás (FCF) * | 9,152 | 11,316 | -19,1% | |||
Részvényenkénti eredmény (EPS) EUR-ban | 10.19 | 13.46 | -24,3% |
* millió €
Osztási eredmények
A korrigált EBIT at Mercedes-Benz autók alacsonyabb volumenekre, különösen Kínában, a negatív nettó árképzésre és a kedvezőtlen modellkeverékre 8,7 milliárdra (2023: €14,3 milliárd) esett vissza. A korrigált RoS 2024-ben 8,1% volt (2023: 12,6%). A kutatási és fejlesztési költségek továbbra is magasak voltak a jövőbeli platformokra és technológiákra, különösen az MB.OS-ra történő beruházások miatt, míg a PP&E-be történő beruházások az előző év szintjén maradtak.
Mercedes-Benz autók | FY 2024 | FY 2023 | Változás 24/23 | |||
Egységértékesítés | 1,983,403 | 2,044,051 | -3,0% | |||
– annak xEV | 367,610 | 401,943 | -8,5% | |||
– ezek BEV | 185,059 | 240668 | -23,1% | |||
Az xEV részesedése az egységértékesítésben% -ban | 18.5 | 19.7 | – | |||
Bevétel * | 107,761 | 112756 | -4,4% | |||
Kamatok és adók előtti eredmény (EBIT) * | 8460 | 14,224 | -40,5% | |||
Korrigált eredmény kamat és adó előtt (EBIT) * | 8677 | 14,252 | -39,1% | |||
Az értékesítés kiigazított hozama (RoS)% -ban | 8.1 | 12.6 | -4,5% pts | |||
Cash flow kamat és adó előtt (CFBIT) * | 8963 | 12,336 | -27,3% | |||
Kiigazított készpénz-átváltási árfolyam (CCR) | 1.0 | 0,9 | – |
* millió €
Beállított EBIT at Mercedes-Benz Vans elérte a €2,8 milliárd dollárt (2023: €3,1 milliárd), és a kiigazított RoS szinte az előző évi szinten maradt, 14,6% -on (2023: 15,1%). Az egészséges keverék, amelyet a továbbfejlesztett termékanyag támogat, részben ellensúlyozza az alacsonyabb általános értékesítést. Ezenkívül a kihívásokkal teli környezetben az átfogó költségkezdeményezés tovább támogatta a jövedelmezőséget. A kutatási és fejlesztési költségek továbbra is magasak voltak az új, tovább rugalmasított kisteherautó-architektúrába történő beruházások miatt, két változattal: Van Electric Architecture (VAN.EA) BEV modellekhez és Van Combustion Architecture (VAN.CA) az ICE modellekhez.
Mercedes-Benz Vans | FY 2024 | FY 2023 | Változás 24/23 | |||
Egységértékesítés | 405610 | 447,790 | -9,4% | |||
– ezek BEV | 19,516 | 22666 | -13,9% | |||
A BEV részesedése az egységértékesítésben% -ban | 4.8 | 5.1 | – | |||
Bevétel * | 19,320 | 20,288 | -4,8% | |||
Kamatok és adók előtti eredmény (EBIT) * | 2932 | 3138 | -6,6% | |||
Korrigált kamat és adó előtti eredmény (EBIT) * | 2,825 | 3,063 | -7,8% | |||
Az értékesítés kiigazított hozama (RoS)% -ban | 14.6 | 15.1 | -0,5% pts | |||
Cash flow kamat és adó előtt (CFBIT) * | 2,705 | 2,817 | -4,0% | |||
Kiigazított készpénz-átváltási árfolyam (CCR) | 1.0 | 1.0 | – |
* millió €
Mercedes-Benz mobilitás továbbra is erős partner a Mercedes-Benz Cars and Vans számára. 2024-ben a Mercedes-Benz Mobility teljes portfóliója €138,1 milliárd (2023: €135,0 milliárd) volt, míg az új üzlet €59,5 milliárdra csökkent (2023: €62,0 milliárd). A kiigazított EBIT €1,1 milliárd volt (2023: €1,7 milliárd), és elsősorban a kamatlábak alakulásának és a pénzügyi szolgáltatási ágazatban, különösen Kínában tapasztalható fokozott verseny miatt befolyásolták. Ennek eredményeként a korrigált saját tőke megtérülése (RoE) 8,7% -ra csökkent (2023: 12,3%).
Mercedes-Benz mobilitás | FY 2024 | FY 2023 | Változás 24/23 | |||
Bevétel * | 25,083 | 25571 | -1,9% | |||
Új üzlet * | 59,486 | 62,014 | -4,1% | |||
A szerződés mennyisége (december 31) * | 138,095 | 135,027 | +2,3% | |||
Kamatok és adók előtti eredmény (EBIT) * | 1,134 | 1,302 | -12,9% | |||
Korrigált kamat és adó előtti eredmény (EBIT) * | 1,134 | 1695 | -33,1% | |||
Kiigazított tőkehozam (RoE)% -ban | 8.7 | 12.3 | -3,6% pts |
* millió €
osztalék
A 2025. május 7-i éves közgyűlésen az Igazgatóság és a Felügyelő Bizottság részvényenként €4,30 osztalékot javasol (2023: €5,30).
Ossza meg a visszavásárlási politikát
A Mercedes-Benz úgy döntött, hogy legfeljebb 5 milliárd €értékű saját részvényeket (az esetleges költségeket nem számítva) visszavásárol a tőzsdén legfeljebb 24 hónapos időszak alatt, az éves engedély megújításának függvényében 2025. májusi közgyűlés a saját részvények visszavásárlására, a részvénytőke legfeljebb 10% -áig. Ez a visszavásárlás a meglévő visszavásárlási politikán alapul, és összhangban áll azzal, hogy az ipari vállalkozások jövőbeni szabad cash flow-ját (a rendelkezésre álló kis méretű M&A-k szerint), amely meghaladja a csoport nettó jövedelmének körülbelül 40% -os osztalékfizetési arányát, a részvények visszaváltása céljából részvény-visszavásárlások finanszírozására kell felhasználni.
Outlook
A Mercedes-Benz csoport arra számít, hogy a csoport bevétele 2025-ben kissé elmarad az előző évi szinttől. A továbbra is kihívást jelentő piaci környezetben a csoportos EBIT várhatóan jelentősen elmarad az előző évi szinttől, ami a megosztott iránymutatásokból származik. Az ipari vállalkozások csoportmentes cash flow-ja jelentősen elmarad a 2024-es erős szintről, mivel a Mercedes-Benz Cars és a Mercedes-Benz Vans alacsonyabb EBIT-je és a Mercedes-Benz Vans alacsonyabb CCR-je miatt.
Outlook | FY 2024. évi aktualitások | FY 2025 Útmutató | ||
Egységértékesítés | Mercedes-Benz autók | 1983k egység | Kissé lent | |
Mercedes-Benz Vans | 406k egységek | Kissé lent | ||
xEV megosztás | Mercedes-Benz autók (xEV) | 19% | 20–22% | |
Mercedes-Benz kisteherautók (xEV) | 5% | 8-10% | ||
Kiigazított * eladási hozam (RoS) | Mercedes-Benz autók | 8,1% | 6-8% | |
Mercedes-Benz Vans | 14,6% | 10–12% | ||
Mercedes-Benz mobilitás (RoE) | 8,7% | 8-9% | ||
Kiigazított készpénz-átváltási árfolyam (CCR) | Mercedes-Benz autók | 1.0 | 0,9 – 1,1 | |
Mercedes-Benz Vans | 1.0 | 0,5 – 0,7 | ||
Befektetés a pp & e-be | Mercedes-Benz autók | €3,4 milliárd | Jelentősen fent | |
Mercedes-Benz Vans | €0,6 milliárd | Jelentősen fent | ||
K + F kiadások | Mercedes-Benz autók | €8,7 milliárd | Előző év szinten | |
Mercedes-Benz Vans | €1,0 milliárd | Jelentősen fent |
* A kiigazítások lényeges kiigazításokat tartalmaznak, ha azok jelentős hatást gyakorolnak egy jelentési időszakban. Ezek a lényeges kiigazítások különösen a bírósági eljárásokra és a kapcsolódó intézkedésekre, a szerkezetátalakítási intézkedésekre és az M&A tranzakciókra vonatkoznak.
Link a sajtóközleményhez “2024. évi eladási adatok ”: media.mercedes-benz.com/sales
Link a 2024-es teljes év tőkepiaci bemutatójához: https://group.mercedes-benz.com/results-2024/
Az esemény képei itt érhetők el: group-media.mercedes-benz.com