A Mercedes-Benz Marco Polo 40 éves fennállásának évfordulóját ünnepli

  • A Mercedes-Benz kompakt lakóautó négy évtizede és egyre növekszik a családi nyaralások és kalandok számára
  • 1984 óta a Marco Polo mércét állított fel szegmensében, kezdetben a „Bremer Transporter”-en alapult, 2015 óta pedig V-osztályú Marco Poloként.
  • Ezzel az utazók egész generációinak örökítette meg nagyszerű utazási emlékeit

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

40 évvel ezelőtt egy velencei felfedező lett a Mercedes-Benz új lakóautójának névadója: az első Mercedes-Benz Marco Polo 1984-ben ünnepelte a premierjét, akkoriban a „Bremer Transporter” alapján. Azóta a Marco Polo sok utazónak nagyszerű utazási emlékeket hagyott – Európától Ázsiáig. És ez is fejlődött – a funkcionalitás, a kényelem és a stílus tekintetében. És a jövője? Felvillanyozó lesz.

Marco Polo a “Bremer Transporter” alapján: a csillagot hordozó táborozók úttörője

Az 1980-as években az első Marco Polo volt az egyik kompakt lakóautó, amely meghatározta a szegmenst. Jellegzetes vonásai: a tömzsi motorháztető, a bahamabézs fényezés és a bézs-barna belső tér, amely akkoriban az igényes táborozók “kötelezőjének” számított. Mivel a T1 alapjárművet eredetileg Brémában gyártották, a „Bremer Transporter” becenevet kapta. Az első Marco Polo 2,97 méteres magasságával impozáns látványt nyújtott. 1988-ban arcfelújítás következett.

A Marco Polo alapkoncepciója változatlan maradt az első generáció óta. Továbbra is tartalmaz egy tetőágyat, egy pad ülés/emeletes kombinációt hátul, forgatható vezető- és első utasüléseket, egy konyhát mosogatóval, tűzhellyel és hűtőszekrénnyel, valamint szekrény- és fiókmodulokat.

Marco Polo a Vito alapú: még kompaktabb, még alkalmasabb a mindennapi használatra

1996-ban a magasság két méter alá csökkentése és a felugró tető bevezetése a Vito furgonra épülő második Marco Polo generációt sokkal garázsbarátabbá tette. Ezzel párhuzamosan a belső tér is lényegesen funkcionálisabbá vált: a hátsó ülés/fekhely kombinációt sínrendszerre szerelték, és mozgatható volt. A szekrényeket praktikus redőnnyel látták el. Az asztalt a tolóajtó burkolatában lehetett elhelyezni, és a lábbal működtetett rögzítőféknek köszönhetően hátul is jól lehetett hozzáférni. 1999-ben arcfelújítás következett.

Marco Polo a Viano alapján: még funkcionálisabb, még kifinomultabb

2003-ban a Marco Polo harmadik generációja, amely a Viano-ra épül, további előrelépést tett a funkcionalitás terén, és ismét új mércét állított fel a lakóautók szegmensében. Elektromosan működtethető felpattanó tető, kényelmes tetőágy pontelasztikus rugós elemekkel – amely az “Aktion Gesunder Rücken” minősítő pecsétet kapta a hátbarát kialakításért – és egy pad ülés elektromosan lehajtható háttámlákkal, valamint légpárnákkal a a jobb oldaltartást biztosító üléspárnák csak néhány a számos fejlesztés közül. 2010-ben arcfelújítás következett.

Marco Polo a V-osztályon alapul: még stílusosabb, még kényelmesebb

2015 óta a Marco Polo jelenlegi formájában, a V-osztályra épülve kerül bemutatásra. A V-osztályú MPV-n alapuló Marco Polo negyedik generációja új mércét állított fel az esztétikai és kényelmi szempontból. A belső teret egy exkluzív társalgóvá alakították át, a pilótafülkétől a nappaliig. A csúcspontok között szerepelt és ma is szerepel a jachtszerű padlóburkolat, az atmoszférikus LED-es belső világítás – beleértve az opcionális környezeti világítást is –, valamint a kiváló minőségű díszítőelemek és kárpitok széles választéka. A 2019-es arculatváltás és az azt követő frissítések óta a Marco Polo még több technológiát kínál, beleértve az innovatív MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszert és a továbbfejlesztett MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control) lakóautó vezérlőegységet, amely átalakítja a járműből egy intelligens otthont az utazók és a digitális nomádok számára.

Az új V-osztályú Marco Polo, amelyet 2023 nyarán mutattak be, és idén ünnepli piaci bevezetését, folytatja ezt a fejlesztést. Többek között lenyűgözi a még jobb külső és a pilótafülke megjelenését és érzését, valamint a továbbfejlesztett MBUX és MBAC funkciókat, amelyek most olyan új funkciókat kínálnak, mint az AIRMATIC szintszabályozás intelligens vezérlése lakóautó üzemmódban. Az új modell ezért páratlan glamping élményt tesz lehetővé.

A Marco Polo Module: a mindennapi járműből egy szempillantás alatt mikro-kempingezővé válik

Tavaly (2023) óta az úgynevezett Marco Polo Module kerekítette le a Marco Polo családot az alsó végén. A csillaggal ellátott kis furgonokat, beleértve a T-osztályt is, pillanatok alatt mikro lakóautóvá alakítja. A modul a jármű csomagtartójában található, és rögzítőszemekkel van rögzítve. A modul egy standard kétszemélyes ágyból és egy opcionális konyhabútorból áll mosogatóval és palackos gáztűzhellyel. Igény szerint hűtődoboz is beépíthető a konyhába. Az opcionális további funkciók közé tartozik a segédakkumulátor, a Sleeping Package sötétítő elemekkel és a szellőzőrácsokkal, rovarhálóval az üvegtáblákhoz, valamint a C- és D-oszlopok közé illeszthető ablakzsebek; asztalt és kempingszékeket is. Az asztalhoz két különböző láb tartozik. Ez azt jelenti, hogy felállítható a szabadban vagy rögzíthető hátul.

A sztárral való táborozás jövőjét VAN.EA-nak hívják

A Marco Polo jövőjének egyik kiemelt témája az elektromobilitás. A Mercedes-Benz Vans stratégiájában határozottan rögzíti azt az igényét, hogy vezető szerepet tölt be az elektromobilitás terén. A központi lépés az elektromos jövő felé az új, moduláris és skálázható “csak elektromos” architektúra, a VAN.EA, amelyet 2026-tól vezetnek be. A VAN.EA alapján a lakóautó-portfóliót is villamosítják és bővítik. A VAN.EA alapján a Mercedes-Benz a jövőben gyárilag kínál majd közepes és nagy, teljesen elektromos lakóautókat is. A sztárral rendelkező márka nemzetközi lakóautó-partnereivel együtt az elektromos lakóautók új ipari szabványának kidolgozását tervezi.