A Mercedes-Benz Sprinter vonzó ajánlatokkal ünnepli a 30 éves sikert

- 30 éves minőség, innováció és változatosság: 1995 óta sikeres a Mercedes-Benz Sprinter
- 2025-ben eléri az öt millió eladott Sprinter mérföldkövet
- Vonzó évforduló-ajánlat: A „30 éves Sprinter” különkiadás a Sprinter és az eSprinter panel kisteherautó számára
- A Mercedes-Benz Múzeum az első generációs Sprinter, valamint a jelenlegi Sprinter és eSprinter különleges bemutatásával fogadja a látogatókat.
Harminc évvel ezelőtt a csillaggal ellátott márka elindított egy kisteherautót, amelynek története volt: a Sprinter. Mint az első rezonáns névvel rendelkező Mercedes-Benz kisteherautó, 1995-ben forradalmasította a könnyű haszongépjármű-szegmenst –, és gyorsan egy teljes járműosztály névjegye lett. Akkor, mint most, a minőség és az innováció mellett áll. A Sprinter világszerte lenyűgözi az ügyfeleket, és magas visszavásárlási rátával rendelkezik, köszönhetően a testépítők és az átalakítási szakemberek körében népszerűségének is, amelyek továbbra is testreszabják azt széles körű alkalmazásokhoz. A Sprinter világszerte hetvenöt százaléka átalakul. A Mercedes-Benz vonzó különkiadással és az első generációs Sprinter, valamint a jelenlegi Sprinter és annak akkumulátor-elektromos megfelelőjének különleges bemutatásával indítja el a Sprinter évfordulójának ünnepségeit,az eSprinter, a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban. Az aktiválásokat marketing kampány kíséri, amelynek mottója: „Ikon 30 évig”, kiemelve a Mercedes-Benz Sprinter szegmensmeghatározó hatását.
„A Mercedes-Benz Sprinterrel már 30 éve van ikonikus kisteherautónk portfóliónkban. Ez idő alatt a Sprinter példátlan sikertörténetet írt, és világszerte sokszor eladták. Arra számítunk, hogy ez év vége előtt megsemmisíti az eladott járművek ötmillió jelét. Három évtizede alakítja az emberek életét és tartja a világ működését. Akár sürgősségi szolgáltatásokban, kézbesítési szolgáltatásokban, kereskedelemben vagy építkezésen – a Sprinter tökéletes üzleti partnerré vált. Körülbelül öt éve teljesen elektromos járműként is kapható, helyben CO ₂ kibocsátásmentes. ”
Klaus Rehkugler, a Mercedes-Benz Vans értékesítési és marketing vezetője















30 éves Mercedes-Benz Sprinter
A Mercedes-Benz Sprinter 30 éve alakítja az utcai tájat világszerte. Három kontinensen épült – Észak-Amerika, Dél-Amerika és Európa. Legfontosabb mérföldkövei a következők:
- 1995: Egy új kisteherautó-korszak kezdete
A Sprinter 1995 tavaszán ünnepelte premierjét, így Németországban H rendszámra jogosult.
1995 sok szempontból mérföldkő volt. A Sprinter követte a legendás T1 / TN-t, és ez volt az első kisteherautó egy csillaggal, amelynek neve volt a józan szám- és betűkód helyett. Az alapvető műszaki koncepciót csak elődjétől vette át, minden mást a semmiből terveztek és terveztek. Az önhordó karosszéria és a nagy tapadású hátsókerék-hajtás, a modern alváz független első felfüggesztéssel és nagy teljesítményű motorokkal akkoriban egyedülálló volt. Sőt, egyetlen másik kisteherautó sem nyújtott több biztonsági funkciót abban az időben: Már az első Sprinternek kerek tárcsafékei voltak, ABS blokkolásgátló fékrendszer, automatikus fékkülönbség, állítható magasságú hárompontos biztonsági övek és a biztonsági öv csatjai az ülés alapkivitelben. Opcionálisan elérhető volt egy vezető légzsák. Az első Sprinter generációt 1995-ben indították alvázként,síkágyas vagy billenőkocsi, mindegyik személyzettel vagy egyszemélyes fülkével, öt vagy kilenc üléses furgonként vagy személyzetbuszként, lapos vagy magas tetővel. A tengelytáv 3000 és 4025 milliméter között volt. A megengedett bruttó tömeg kezdetben 2590, 2800 vagy 3500 kg volt.
A Mercedes-Benz a biztonság kérdését is hangsúlyozta a 2000. évi átfogó frissítés során: A vezető légzsákja szintén része volt a szokásos felszerelésnek, opcionális első utasoldali légzsákkal, amely az első utas dupla padjának belső oldalán is védi az utasokat. Ablakzsákok és vontatásvezérlő ASR szintén 2000 közepétől kaphatók. Az ESP ® elektronikus stabilitási program bevezetésével a Sprinter 2002-től új szabványokat állított fel az aktív biztonság területén.
- 2006: Technológiai és biztonsági frissítés a második Sprinter generációhoz
A Sprinter második generációját 2006 elején indították el. Az ügyfelek üdvözölhetik a további varianciát: Választhatnak három tengelytáv, négy hosszúság, három tetőmagasság és 3,0–5,0 tonna össztömeg között. Ezenkívül az ESP ® elektronikus stabilitási programot bevezették alapkivitelben a zárt verziókban, legfeljebb 3,5 tonna bruttó tömegig.
Két évvel később az összes testváltozat esetében szokásos volt, akár 3,5 tonna bruttó tömegig. 2008-tól egy opcionális légrugózási rendszert adtak a kényelem és a biztonság növelése érdekében. Egy újabb mérföldkő 2009-ben következett a BlueEFFICIENCY bevezetésével: Az új hatfokozatú kézi sebességváltóval és az automatikus indító-leállító rendszerrel rendelkező technológia növelte a dinamikát és észrevehetően csökkentette az üzemanyag-fogyasztást. 2013-ban bevezették a Crosswind Assist-t, egy teljesen új biztonsági rendszert egy kisteherautóban. 2016-tól a Sprinter 5,5 tonnával volt elérhető.
- 2018/2019: Csatlakoztathatóság és változatosság a harmadik Sprinter generáció közepén
A Sprinter harmadik generációját 2018-ban indították el. A Sprinter nemcsak megtartotta meglévő változatainak sorozatát, hanem kibővítette, részben az elsőkerék-hajtás bevezetésének és ezáltal az új vontatófej-változatnak köszönhetően. A 2018-as Sprinter új szabványokat állított fel, különös tekintettel az infotainmentre és az összekapcsolhatóságra, az MBUX (Mercedes-Benz felhasználói élmény) multimédiás rendszernek köszönhetően, amely először volt elérhető haszongépjárműben. Azóta a Sprinter betartotta a beszélt parancsokat, és lehetővé tette a központi flotta, jármű, vezető és helyalapú szolgáltatások használatát. A biztonsági jellemzők szempontjából a Mercedes-Benz ismét új szintre emelte a járművet, például a DISTRONIC Active Distance Assist segítségével.
A következő mérföldkő 2019-ben érkezett: Elindult az első gyártásra kész eSprinter panel kisteherautó, amely akkumulátoros elektromos meghajtóval helyi CO ₂ kibocsátásmentes mobilitást kínál a kereskedelem, a logisztika és az üzleti élet számára.
- 2024: sokoldalúbb, mint valaha
A hatékonyság, a tartomány és a terhelési térfogat hármasa teszi a jelenlegi Mercedes Benz eSprinter sokoldalú sokoldalúvá. Az eSprinter a jelenlegi formájában kapható volt tavaly óta; most két karosszéria stílusban és hosszúságban, valamint három akkumulátormérettel és akár 478 kilométer távolságra (WLTP) [1]. Egy új koncepción alapul, amely három modulból áll, amelyek lehetővé teszik a platform könnyű adaptálását a jármű további változataihoz. Ez teljesen új lehetőségeket nyit meg a testépítők és az átalakító szakemberek számára az eSprinter alapú iparág-specifikus megoldások kidolgozására. Legfeljebb 14 köbméter tehermennyiséggel és legfeljebb 4,25 tonna bruttó tömeggel az eSprinter ugyanolyan funkcionálisnak bizonyul, mint a belső égésű motorral szemben.
A csatlakoztathatóság és a biztonság szempontjából frissítések érhetők el az eSprinter –, valamint a szokásos meghajtású Sprinter – számára is tavaly óta. Mindkét modell számára előnyös egy frissített MBUX multimédiás rendszer –, amely jelenleg a fedélzeten van – és az új digitális extrák. A biztonsági és segítségnyújtási rendszereket továbbfejlesztették további és bizonyos esetekben új funkciókkal is, amelyek nagyrészt már a fedélzeten vannak a szokásos berendezésekben. Például a szokásos Active Brake Assist most magában foglalja a keresztirányú funkciót.
A legújabb változásokkal, egy 22 kW-os váltóáramú töltővel és egy vezetési segédcsomaggal[2] speciális felszerelésként megrendelhető. Ez utóbbi magában foglalja például a DISTRONIC aktív távolságsegítő kiegészítő funkcióit (többek között az útvonal alapú sebesség-adaptáció és az aktív sebességkorlátozó asszisztens).
További információk találhatók itt.
Vonzó különkiadás a 30. évfordulóra
A Mercedes-Benz ünnepli ikonikus kisteherautójának 30. évfordulóját a „30 éves sprinter” különkiadással, amelyet február elejétől adnak el. A különkiadás mindent bemutat, amelyet a Sprinter tehet kiterjedt felszerelésével, és hangsúlyozza a kisteherautó prémium aspektusait. A SELECT vonalon építve (pl. Kényelmes üléssel, beleértve a vezető ágyéki támogatását, a kényelmes felső vezérlőpanelt és a LED nagy teljesítményű fényszórókat, beleértve az adaptív távolsági segédprogramot), a csomag tartalmazza az új vezető-segítő csomagot és további kényelmi funkciókat, mint integrált speciális felszerelés jelentős ár-előnnyel. A „30 éves sprinter” különkiadás Németországban 58,055,27 euróval kezdődik[3] vásárláshoz.
Különleges bemutató a Mercedes-Benz Múzeumban
Február 4-től március 30-ig a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum látogatói megismerhetik a Sprinter család történetét. A kijelzőn: az első generációs Sprinter, valamint az aktuális Sprinter és eSprinter. Az első látogatók jegyvásárlásuk során különleges évfordulóra számíthatnak. A múzeumi üzletben felbukkanó sarok is található a Sprinter rajongói árukkal.
[1] A meghatározott értékeket az előírt WLTP (világszerte harmonizált könnyű járművek vizsgálati eljárása) mérési eljárással összhangban határozták meg. A megadott értékek a német piacra vonatkoznak. A tényleges tartomány az egyéni vezetési stílustól, az út- és forgalmi viszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a légkondicionáló rendszer / fűtés használatától is függ, és eltérő lehet.
[2] Csak Sprinterrel és eSprinter panel kisteherautóval kombinálva, N1 jóváhagyással.
[3] Vásárlási ár az egyes németországi ügyfelek számára, beleértve 19% ÁFA / ár státusz január 30th 2025