A Mercedes-Benz SUSTINEER és a tehermotoros együttműködés továbbfejlesztése az ONOMOTION-nal
- Új logisztikai koncepció: az eSprinter és az e-cargo bike intelligens összekapcsolása új szintre emeli a szállítás hatékonyságát
- Az új koncepciókkal és a meglévő funkciók továbbfejlesztésével a SUSTINEER a Mercedes-Benz Vans fenntartható üzleti stratégiájának következetes megvalósítását jelenti.
- Nagyobb hőhatékonyság: a testközeli fűtés akár 50 százalékkal csökkenti az energiafogyasztást
- Jobb levegőminőség: az elülső modulszűrő 55 százalékkal csökkenti a részecskekibocsátást
Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A SUSTAINEER (FENNTARTHATÓSÁG PIONEER) technológiai bemutatójának fejlődésével a Mercedes-Benz Vans ismét betekintést nyújt abba, hogyan nézhet ki a fenntarthatóság a jövő szállítmányozásában. A Mercedes-Benz eSprinterre épülő, teljesen elektromos kisteherautó számos innovatív koncepciót egyesít a jármű teljes életciklusának szén-dioxid-mentesítésére, az erőforrás-felhasználás csökkentésére és a körkörös gazdaság növelésére, valamint a jármű életminőségének és jólétének javítására. sofőr. A SUSTAINEER újításait és műszaki megoldásait a sorozatgyártás lehetőségét szem előtt tartva tervezték, hogy lehetővé tegyék alkalmazásukat a jövő Mercedes-Benz Vans járműgenerációiban. Minden innovációt folyamatosan értékelünk, optimalizálunk, és új koncepciókkal egészítünk ki.
Innovatív logisztikai koncepció számos iparág számára
A továbbfejlesztett SUSTAINEER-rel a Mercedes-Benz Vans most egy hatékony logisztikai koncepciót mutat be az utolsó mérföldre történő szállításhoz nulla helyi CO₂-kibocsátás mellett. A berlini székhelyű ONOMOTION teherkerékpár-gyártó céggel együttműködve a cég egyesíti a teljesen elektromos kisteherautót és az elektromos teherkerékpárt, hogy zökkenőmentes ellátási láncot hozzon létre. Az eSprinter mobil mikrodepóvá válik. Speciális konténerekben előre csomagolt árukat szállít a teherkerékpárokhoz, amelyek gondoskodnak a bejárati ajtóig történő szállításról. Az áru átrakása az ONO e-cargo kerékpárra mindössze néhány percet vesz igénybe. Ennek eredményeként az eSprinternek nincs hosszú üresjárata, és azonnal tovább tud haladni – akár a következő teherkerékpárig, akár maga az áruk kiszállítása. A teherkerékpárokkal és teljesen elektromos kisteherautóval történő párhuzamos szállítás növeli a hatékonyságot és lerövidíti a szállítási időt városi és vidéki területeken egyaránt. Az innovatív logisztikai koncepció számos iparág számára alkalmas – a futár-, expressz- és csomagszolgáltatástól a nagy pékségekig, a munkaruha-szolgáltatókig és a vállalati textil- vagy élelmiszer-beszállítókig.
A Mercedes-Benz eSprinter és az e-cargo kerékpárok tandemje tehermentesíti a közlekedési infrastruktúrát, csökkenti a szállítási és várakozási időt
A szállítmányok a logisztikai központban a szállítási útvonalnak megfelelően előre komissiózhatók és a cserélhető kerekes ONOMOTION konténerekbe rakhatók. A teljesen elektromos kisteherautó ezután az átadási pontra szállítja őket, ahol az e-cargo kerékpárra rakják őket. A speciális kerekes konténerek több mint két köbméter rakodási térfogatot és akár 200 kilogramm hasznos teherbírást kínálnak. Rugalmasan konfigurálhatók különféle alkalmazásokhoz, például csomagkézbesítéshez. A Mercedes-Benz SUSTINEER ezekhez a konténerekhez szabott integrált emelőkart mutat be. A konténerlift hidraulikusan működik, süllyesztett görgőkkel rendelkezik, kézi adón keresztül elektronikusan vezérelhető. Ez lehetővé teszi a konténerek gyors, biztonságos és erőfeszítés nélküli be- és kirakodását. Két konténer fér el az új eSprinterben, amely magas tetővel rendelkező, hosszú paneles furgonként van konfigurálva. Ennek ellenére még mindig van elég hely egy polcrendszer számára további terjedelmes áruk szállítására. A polcrendszerhez a jobb oldali hátsó ajtón keresztül bármikor hozzá lehet férni (akár a konténerek berakodása esetén is).
Hatékony szállítás az utolsó mérföldön
A teljesen elektromos kisteherautó az útvonala meghatározott pontjain megáll, és átrakja a konténereket egy ONO e-cargo kerékpárra. Ez néhány egyszerű lépésben megtehető: egyszerűen tekerje fel a konténert a teherkerékpár rakodóterületére, és rögzítse. Ez azt jelenti, hogy nincs időigényes az egyes csomagok újratöltése. Nincs szükség átmeneti tároló bérlésére sem, mivel az eSprinter mikrodepóként működik. Néhány perc elteltével folytathatja útját, hogy a következő ONO e-cargo biciklihez szállíthassa egy másik környéken vagy faluban, vagy elvigye a nagy terjedelmű árukat a címzettekhez. Az eSprinternek ezért lényegesen kevesebb szállítási pontja és üresjárati ideje van a járdaszegélynél, ez az úgynevezett járdamenti idő. Ez csökkenti a forgalom áramlását, tehermentesíti az infrastruktúrát, és hozzájárul az új életminőséghez – különösen a városi területeken. Az eSprinter ezenkívül gyorsabban tér vissza a logisztikai központba, és gyorsabban tud például egy második útvonalat teljesíteni. A mikro-hubok mellőzésével a CEP-szolgáltatók naponta több csomagot tudnak kézbesíteni, így lerövidülnek a kézbesítési és várakozási idők, és ezzel csökkentik a költségeket. A kezdeti párbeszéd a futár- és csomagszolgáltatókkal már megkezdődött annak érdekében, hogy a további fejlesztések során figyelembe vegyék az iparág egyéni igényeit.
Az ONO e-cargo kerékpár előnyei az utolsó mérföldre történő szállításhoz
Az ONO e-cargo kerékpáros egy időjárásálló kabinban ül, és a kerékpárúton bármelyik küszöbig el tud menni anélkül, hogy parkolóhelyet kellene keresnie. Ez felgyorsítja a szállítást. A szállító személyzetnek is kevesebbet kell gyalogolnia. Mivel a küldemények a szállítási útvonalnak megfelelően vannak csomagolva, átkutatásra, átrendezésre nincs szükség. Az ONO e-cargo kerékpár hatótávolsága akár 25 kilométer, az 1,4 kWh-s akkumulátor pedig 6 km/h-s sebességig nyújt elhúzási segítséget. Pillanatok alatt cserélhető. A fedélzeten található cserélhető akkumulátor hatékonyan megduplázza a hatótávolságot. A töltés szabványos földelt aljzaton keresztül lehetséges. További előnyök: A teherkerékpárhoz nem szükséges vezetői engedély. Ez rugalmasabbá teszi a telepítés tervezését és megkönnyíti az új alkalmazottak keresését. Ráadásul a teherbicikli lényegesen kisebb helyet igényel a forgalomban, ami a szállítószállítás fokozottabb elfogadottságához vezethet, különösen a városban.
A testközeli fűtés és a zónás légkondicionálás jelentősen csökkenti az energiaszükségletet
A SUSTINEER technológiai bemutatóval a Mercedes-Benz Vans számos innovatív koncepciót egyesít a jövőbeli szállítmányozáshoz az utolsó mérföldön. Ezek közül néhány jelenleg is intenzív tesztelés alatt áll az esetleges sorozatgyártás érdekében. Ilyen például a testközeli fűtés és a zonális légkondicionálás kombinációja. A sindelfingeni Mercedes-Benz klímakamrában végzett tesztsorozatok kimutatták, hogy jelentősen csökkenti az eSprinter nagy vezetőfülkéjének fűtéséhez szükséges energiát. Ez pozitív hatással van az elektromos járművek kínálatára. A tesztbeállítás a futársofőr közös be- és kilépési folyamatát példázza különböző külső hőmérsékleteken. Az összehasonlítás során a vezető számára azonos szintű hőkomfort biztosított. A test különböző pontjain a fizikai jólét különböző paramétereit mérték. –7 Celsius-fokon a testközeli fűtésű zónás légkondicionálás körülbelül 25 százalékkal kevesebb energiát fogyasztott, mint a hagyományos környezeti levegő fűtés, miközben hasonló hőkomfortot biztosított. +5 Celsius fokos hőmérsékleten mintegy 50 százalékkal csökkent az energiaigény. Ezenkívül a belső tér nem hűl le olyan gyorsan a kirakodás megállítása után, amikor az ajtókat kinyitják és becsukják. A lábtérben, a vezetőoldali ajtón és a kormányoszlop burkolatán lévő fűtőfelületek melegek maradnak. Ez növeli a kényelmet a járműbe való beszálláskor. Az akusztikai kényelem is javult. Mivel csak a vezető körüli terület fűtött, nem pedig az egész belső tér, a légkondicionáló ventilátora alacsony szinten működhet. Az előlégkondicionálás a töltési folyamat során kívánság szerint hűti vagy fűti is a járművet, így az utazás megkezdésekor a teljes akkumulátortöltés elérhető. Ez is pozitív hatással van a tartományra.
A SUSTAINEER elülső modulszűrője 55 százalékkal csökkenti a részecskéket
Egy másik ígéretes megoldás a SUSTAINEER-ben az elülső modulba integrált részecskeszűrő. A MANN+HUMMEL szűrési specialistával együttműködve fejlesztették ki, és úgy tervezték, hogy tovább minimalizálja a gumiabroncsok, fékek és aszfalt kopása által okozott részecskék bejutását. Egy több mint egy évig tartó kísérleti projekt során az innovatív szűrő megerősítette hatékonyságát a valós életben. A grazi Österreichische Post flottájában két eSprintert szerelt fel vele. 2022 augusztusa és 2023 novembere között mindkét jármű összesen körülbelül 36 500 kilométert tett meg. Átlagosan naponta körülbelül 50 kilométert tettek meg, és 100 megállóhelyen 160 csomagot kézbesítettek. Az elülső modulszűrő 55 százalékkal kompenzálta a legfeljebb 10 mikrométer (PM10) részecskeméretű részecskekibocsátást a jármű közvetlen közelében, ha a ventilátor folyamatosan működött, miközben a jármű áll, tölt és 35 km/ alatti sebességgel halad. h. Az elemzés kimutatta, hogy a szűrt PM10-részecske-kibocsátás 35 százaléka közvetlen járműkibocsátás volt. A kiszűrt részecskék 61 százalékát az útkopás és az útról felpattanó részecskék tették ki. A szűréssel rendelkező környezetben a hatékonyság tovább növekszik a nagyobb részecskeszennyezés miatt. Ez azt jelenti, hogy a gyengébb levegőminőségű városi területeken még nagyobb mennyiségű szálló por is kiszűrhető. A szűrőrendszer megbízhatóságát a kísérleti projekt megerősítette, és a járművekre és a szállítási műveletekre gyakorolt negatív hatást kizárták. A projektet tudományosan támogatta az Institute for Environment & Energy, Technology & Analytics e.V. (IUTA) Duisburgban.
A Mercedes-Benz SUSTINEER a fenntartható üzleti stratégia következetes megvalósítását mutatja be
A SUSTAINEER-be beépített összes műszaki megoldást és koncepciót a jövőbeni Mercedes-Benz kisteherautókban való lehetséges sorozatgyártásra való tekintettel tervezték. Ezek közé tartozik a tetőn elhelyezett napelem, az újrahasznosított anyagokból készült alkatrészek és a sofőr mozgósítóülése. A technológiai demonstrátor folyamatos továbbfejlesztése a vállalat fenntartható üzleti stratégiájának következetes megvalósítását mutatja be. 2039-re a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az új kereskedelmi és magánszállító furgonok teljes flottáját nettó szén-dioxid-semlegessé tegye a teljes értéklánc és a teljes életciklus mentén. Ennek kulcsfontosságú elemei a járműpark villamosítása, az újrahasznosított anyagok széleskörű felhasználása, valamint a megújuló energia felhasználása a gyártásban és a járművek töltésekor. A Mercedes-Benz Vans már minden kereskedelmi és magánszállító furgonból kínál teljesen elektromos változatot. 2030-ra várhatóan a teljes értékesítés több mint 50 százalékát teszik ki. A cég saját gyártóüzemei 2022 óta nettó szén-dioxid-semlegesek. A Mercedes-Benz Vans célja, hogy a legkívánatosabb kisteherautókat és szolgáltatásokat kínálja, miközben az elektromos hajtás és a digitális élmény terén is élen jár.
Az ONOMOTION-ról
Az ONOMOTION egy berlini székhelyű európai teherkerékpár-gyártó. A cég célja a városi életminőség javítása a városi logisztika újragondolásával. A cég a mikromobilitás, a konténerezés és a fizikai internet témáit ötvözi, hogy a városi logisztikát jelentősen hatékonyabbá és fenntarthatóbbá tegye. Az e-cargo kerékpárt, az ONO-t számos német városban használják az ügyfelek.