A Mercedes-Benz új EQV és V-osztálya – még klasszabb
- A Mercedes-Benz MPV-k az újrafókuszált üzleti stratégiát követik
- Új EQV és új V-osztály még előkelő vonzerővel
- Az új dizájn, a további kényelmi felszerelések az intelligens, digitális hálózatépítés plusz elemeivel és a fejlett vezetőtámogató rendszerek alkotják vonzerejének magját.
Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A Mercedes-Benz a jövőben differenciált stratégiai megközelítést alkalmaz furgonjaival. A tavalyi év (2023) bemutatása szerint a vállalat prémium stratégiát tűz ki a haszongépjárművekre. A jövőben minden újonnan fejlesztett, magáncélú kisteherautóra fókuszált luxusstratégia vonatkozik majd, ahogy az minden Mercedes-Benz személygépkocsi esetében is. A cél ennek a stratégiai változásnak a teljes megvalósítása a 2026-tól érkező moduláris és méretezhető Van Electric Architecture – röviden VAN.EA – bevezetésével. Az új EQV és V-Class privát, közepes méretű furgonok fontos mérföldkövet jelentenek ezen az úton. Mindkettő új külső és belső dizájnnal bővült. Növekszik a kényelem és a biztonság is, különösen az intelligensebb, digitális hálózatépítésnek köszönhetően. A modellek 2024 januárja óta rendelhetők meg a Mercedes‑Benz értékesítési partnereitől és online is. Az alapfelszereltség átfogó fejlesztésen esett át, és ezáltal pontosabban az ügyfelek igényeihez szabták. Az új V-osztály listaárán 59 470,25 euró[1], az új EQV 75 281,78 eurótól1 indul. Az új V-osztály képezi az alapját a V-osztályú Marco Polo lakóautónak is, amelyet gyárilag kínálnak. 80 004,89 euróról indul1, és szinte teljesen átveszi a modell vonzerejét.
„A legkívánatosabb furgonokat és szolgáltatásokat szeretnénk kínálni. Ennek érdekében gondosan elemeztük ügyfeleink kívánságait. Az új modellek most még nagyobb látványt nyújtanak, és még több digitális extrát kínálnak. MPV-ink alapfelszereltségét jelentősen továbbfejlesztettük, és számos, korábban nagyon igényelt opcionális funkció most már alapfelszereltségként szerepel: egy átfogó csomag.”
Klaus Rehkugler, a Mercedes-Benz Vans értékesítési és marketing vezetője
Híd a jövő felé
A Mercedes-Benz EQV és V-osztályú MPV-k nagyon népszerűek Európában és az ázsiai piacon. Az ügyfelek spektruma a családoktól és a szabadidő szerelmeseitől a VIP személyekig és üzletemberekig terjed. A modellek mindig is különösen lenyűgözőek voltak a bőséges helykínálatuknak köszönhetően magas szintű kényelemmel, valamint kiváló minőségű és egyedi kialakításukkal. Számos testreszabási lehetőséget is kínálnak számos vonzó felszerelési vonallal. Az EQV-hez az AVANTGARDE sorozat, míg a V-osztály belépő szintű modellként, valamint STYLE és AVANTGARDE sorozatban, valamint csúcskategóriás EXCLUZÍV változatban érhető el. Vannak olyan opcionális dizájncsomagok is, mint az AMG Line és a Night Package a V-osztályhoz, valamint az EQV külső és belső dizájncsomagok. Mindezek a tulajdonságok tovább csiszolódtak.
A Mercedes-Benz Vans azáltal, hogy vonzóbbá teszi őket, meg akarja erősíteni MPV-jei piaci pozícióját. Ez meghatározza a további nyereséges növekedés irányát a szegmens felső végén. Az elkövetkező néhány évben az új járművek nemcsak a nagyobb MPV-élményhez, hanem a teljesen elektromos jövőhöz is hidat képeznek majd. A jövő kulcsfontosságú eleme a közelgő innovatív, „csak elektromos” járműarchitektúra, a VAN.EA, amelyet 2026-tól vezetnek be. A jövőben minden újonnan kifejlesztett közép- és nagyteherautó erre épül majd. A VAN.EA bevezetése egyben fontos mérföldkő a 2039-től kezdődő nettó szén-dioxid-semleges új járműpark felé vezető úton, amely a Mercedes-Benz AG fenntartható üzleti stratégiájának egyik legfontosabb átalakítási célját fogja elérni.
Új külső dizájn az összetéveszthetetlen megjelenésért
Az új EQV és V-osztály fénypontjai közé tartozik az új megjelenés. A továbbfejlesztett dizájn markánsabb és egyedibb vizuális pozíciót biztosít számukra a szegmensben. Az új elülső kialakítást a különböző formákban feltűnő hűtőrács és az erőteljes lökhárító jellemzi. A hűtőrácsot felszereltségtől függően LED-es fényszalag veszi körül. A csúcskategóriás V-osztály EXCLUSIVE motorháztetején szintén egy tekintélyes, egyenes Mercedes-csillag látható először. Az adaptív MULTIBEAM LED fényszórók elegáns dizájnjukkal, amelyek a felszereltségtől függően akár alapfelszereltségként, akár opcionálisan kaphatók, további stílusosságot adnak minden modellnek. Hátul az új króm díszléc Mercedes-Benz felirattal és új tervezésű LED-lámpákkal gondoskodik az összetéveszthetetlen megjelenésről[2]. A hátsó lámpák kontúrja elsötétült, pontosabb fényjelzést adva. A továbbfejlesztett megjelenést új, aerodinamikailag optimalizált könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé 43,2, 45,7 és 48,3 centiméteres (17, 18 és 19 hüvelykes) formátumban, valamint négy új fényezési színben.
Új pilótafülke-kialakítás csúcstechnológiás megjelenéssel és további kényelmi funkciókkal
A belső kialakítás is lenyűgöz a továbbfejlesztett megjelenéssel, amelynek középpontjában a digitalizálás áll. A pilótafülkét elsősorban az újratervezett műszerfal jellemzi, két 31,24 centiméteres (12,3 hüvelykes) szélesvásznú kijelzővel, stílusos, új szellőzőnyílásokkal és egy új generációs kormánykerékkel, kapacitív kéz-elengedéssel. A modern high-tech dizájn új szintre emeli az MPV-k stílusát és érzékelt értékét.
A szintén újratervezett középkonzol igény szerint támogatja az okostelefonok vezeték nélküli töltését[3]. További új kényelmi funkciók, amelyek közül néhány opcionális, többek között a KEYLESS start funkció, a fűtött kormánykerék és a sötétített hátsó kabinvilágítás az éjszakai vezetéshez. A 64 színű környezeti világítás még egyénibb és otthonosabb légkört kínál. A kényelmesebb hátsó megközelítés érdekében a V-osztály és az EQV már alapfelszereltségként egy tolóajtóval is rendelkezik a jármű bal oldalán.
MBUX infotainment rendszer: intelligens, interaktív és egyéni
Az új MPV-k alapfelszereltsége az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer jelenlegi generációja, amely páratlan digitális és interaktív élményt kínál. A továbbfejlesztett MBUX segítségével a V-osztály és az EQV vezetői olyan további funkciók előnyeit élvezhetik, mint az ENERGIZÁLÓ kényelmi vezérlés és a kiterjesztett valóságú navigáció.
Az intuitív kijelző és kezelési koncepció személyre szabott javaslatokat kínál számos infotainment, kényelmi és járműfunkcióhoz. Működtetése a központi kijelzőn, a kormányon található érintős kezelőpaneleken, a középkonzol érintőpadján vagy a szintén optimalizált „Hey Mercedes” beszédhangos asszisztens segítségével történik. Az új MBUX-generáció további előnyei közé tartozik a megnövelt számítási teljesítmény, az EQV további EV-specifikus funkciói és nézetei, valamint a központi kijelzőn megjelenő parkolást támogató funkciók.
Az ügyfelek közvetlenül a járművükben hozhatják létre személyes profiljukat, és szinkronizálhatják azt a Mercedes me-fiókjukban meglévő profiladatokkal[4],[5]. Járműnként legfeljebb hét különböző profil tárolható – mindegyik egyedi információval, például az utolsó navigációs céllal vagy kedvenc rádióállomással. A Mercedes me alkalmazással QR-kód beolvasásával a jármű automatikusan összekapcsolódik a Mercedes me fiókkal.
Változatos digitális extrák a Mercedes-Benztől
Az MBUX infotainment rendszerrel számos digitális extra elérhető. Még intelligensebbé teszik az EQV-t és a V-osztályt – a mindennapi életet pedig még könnyebbé és hatékonyabbá teszik. További funkciók az utazás előtt és után, vagy akár úton is használhatók. Ide tartoznak az olyan ingyenes szolgáltatások, mint a karbantartás, a baleset- és üzemzavarkezelés, valamint a távoli szolgáltatások, beleértve az ajtók zárását és nyitását, valamint az ablakok nyitását és zárását a Mercedes me alkalmazáson keresztül. További hasznos szolgáltatások közé tartozik az élő forgalmi információs navigáció, a Car-to-X kommunikáció és a kibővített MBUX funkciók a „Hey Mercedes” hangsegéddel. Kívánt esetben például online kereshet a közeli éttermek vagy szállodák után. Ezenkívül az ügyfelek először használhatják a műholdas nézetet. A közösségi navigációnak köszönhetően mostantól lehetőségük van megosztani tartózkodási helyüket vagy becsült érkezési idejüket is kapcsolataikkal.
A Mercedes me Charge[6] digitális szolgáltatás az EQV-hez is elérhető. Az ügyfeleknek hozzáférést kínál Európa egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózatához, több mint 620 000 töltőponttal – beleértve az európai IONITY gyorstöltő hálózatot is. A Mercedes me Charge minden állomáson lehetővé teszi a megújuló forrásból származó árammal történő töltést[7]. Mivel a teljesen elektromos MPV Plug & Charge funkcióval van felszerelve, a vezetők különösen gyorsan és kényelmesen tölthetnek és fizethetnek a kompatibilis töltőállomásokon. A kézi hitelesítés nem szükséges, mert a töltőállomás közvetlenül kommunikál a járművel a töltőkábelen keresztül.
Az MBUX-nak köszönhetően az EQV az intelligens navigáció elektromos mobilitási ökoszisztémájába is integrálódik, aktív hatótávolság-kezeléssel és felhőalapú szolgáltatásokkal és alkalmazásokkal. Nyugodt vezetést biztosít átláthatósággal és a lehető legnagyobb tervezési biztonsággal. Az MBUX-ban található nagyfelbontású központi kijelzőn keresztül minden EV-specifikus kijelző és beállítás kezelhető. Ilyenek például az utastér előkondicionálásának és a járműtöltésnek az egyéni beállításai, valamint az Electric Intelligence és a Mercedes me Charge funkciókkal ellátott navigáció.
Vezetést segítő rendszerek: Még jobb támogatás minden helyzetben
A továbbfejlesztett és kiegészítő funkciókkal rendelkező biztonsági és segédrendszerek[8] tovább emelik az általános vonzerejét. Például az Active Brake Assist már tartalmazza a keresztirányú forgalom funkciót. Figyelmeztetheti a vezetőt merőleges kereszteződésre vagy szembejövő járművekre és veszélyes előzési manőverekre, valamint beavatkozhat vészhelyzeti fékezésbe és kanyarodáskor.
Az EQV és a V-osztály alapfelszereltsége kiterjedt: ATTENTION ASSIST, fényszóró-asszisztens esőérzékelővel, aktív távolság-asszisztens DISTRONIC, aktív fékasszisztens keresztirányú forgalom funkcióval, holttér-asszisztens, aktív sávtartó asszisztens, intelligens sebesség-asszisztens és parkolási rendszer. Csomag.
Az adaptív MULTIBEAM LED-es fényszórók Highbeam Assist PLUS-szal most először kaphatók. 84 egyedileg vezérelhető LED-del rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik a fényszórók rendkívül gyors és pontos beállítását az aktuális forgalmi helyzethez. A Highbeam Assist PLUS folyamatosan megvilágítja az utat, anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt.
Az új vezetéstámogató csomag további rendszereket tartalmaz. Tartalmazza az Active Distance Assist DISTRONIC-ot, útvonal-alapú sebességszabályozással és kiterjesztett automatikus újraindítással forgalmi dugók esetén, Active Steering Assist és Active Speed Limit Assist. Az új, 360 fokos kamerával ellátott parkolócsomag a kényelmes és gyors parkoláshoz elérhető. 360 fokos megjelenítést biztosít a kamerával segített parkolásról 3D képek segítségével. A parkolási csomag tartalmazza az aktív parkolási asszisztenst, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, a gyalogos vészfékezést és az elhajtási asszisztenst. Tartalmaz továbbá egy pótkocsi manőverezési asszisztenst, pótkocsi vonószerkezettel és automata sebességváltóval kombinálva.
Széles meghajtó portfólió
A teljesen elektromos EQV modell vásárlói két akkumulátorméret (90 és 60 kWh) közül választhatnak, amelyek csúcsteljesítménye 150 kW (204 LE) és folyamatos teljesítménye 70 kW (95 LE) (WLTP: kombinált energiafogyasztás: 29,43 -27,04 kWh/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás: 0 g/km)[9]. Az EQV elektromos WLTP hatótávolsága akár 277-365 kilométer9, [10] – a hatékony regenerációnak és az optimalizált hőkezelésnek is köszönhetően; ez utóbbi tovább növeli a valós hatékonyságot és a hatótávolságot. A teljesen elektromos MPV támogatja mind a váltakozó áramú töltést (AC) otthon, mind a nyilvános töltőállomásokon 11 kW-ig, valamint az egyenáramú töltést (DC) a gyorstöltő állomásokon akár 110 kW-ig alapesetben[11]. Egy gyorstöltő állomáson a töltési idő körülbelül 40 perc 10-80 százalékos SoC (State of Charge) mellett[12].
A V-osztályhoz a bevált és hatékony OM654 dízelmotor három teljesítményszintben érhető el: 120 kW (163 LE), 140 kW (190 LE), 174 kW (237 LE) (WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,7-6,9 l/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás: 229–182 g/km)[13]. Ezen kívül az év folyamán (2024) egy új benzinmotor, az M254-es is elérhető lesz enyhe hibridként 170 kW (231 LE) teljesítménnyel (ideiglenes értékek WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,3–8,9 l/100 km kombinált CO₂-kibocsátás: 257-204 g/km)[14] – újdonság Európában, és különösen fontos számos ázsiai piacon, ahol a V-osztály meghonosodott, különösen Kínában.
A 9G-TRONIC automata sebességváltó, valamint a különféle futómű- és vezetési programok egyformán agilis és kényelmes menettulajdonságokat biztosítanak minden modellben. A belsőégésű motoros változatok hátsókerék-hajtásúak; a dízelmodellek opcionálisan összkerékhajtással is rendelkeznek. Az elektromos modellek elsőkerék-hajtásúak. További műszaki adatok és értékek a „Műszaki adatok” fejezetben találhatók.
[1] Ajánlott kiskereskedelmi ár Németországban 19% ÁFA-val.
[2] A külön nyíló hátsó ablakkal kombinálva.
[3] A „vezeték nélküli töltés” funkció megköveteli, hogy a használt okostelefon rendelkezzen a megfelelő funkcióval (Qi szabvány 1.2).
[4] A Mercedes me connect szolgáltatások használatához személyes Mercedes me azonosítóra és a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeihez való hozzájárulásra van szükség. Ezenkívül az adott járműnek össze kell kapcsolnia a felhasználói fiókot. A kezdeti futamidő lejárta után a szolgáltatások díj ellenében meghosszabbíthatók, feltéve, hogy az adott járműre továbbra is kínálják azokat. A szolgáltatások az első regisztrációtól vagy az ügyfél általi üzembe helyezéstől számított egy éven belül aktiválhatók először, attól függően, hogy melyik következik be előbb.
[5] Csak azokon a piacokon érhető el, ahol a Mercedes me bevezették a Mercedes-Benz Vans modellekhez.
[6] A Mercedes me connect szolgáltatás, a Mercedes me Charge használatához külön ügyfél-díjszabási szerződés szükséges egy kiválasztott külső szolgáltatóval.
[7] A Green Charging származási garanciákat alkalmaz annak biztosítására, hogy a töltési folyamatokhoz azonos mennyiségű megújuló energiaforrásból származó villamos energia kerüljön a hálózatba.
[8] A Mercedes-Benz vezetőtámogató és biztonsági rendszerei segédeszközök, és nem mentesítik a vezetőt felelőssége alól.
[9] Az energiafogyasztást és a hatótávolságot a 2017/1151/EU bizottsági rendelet alapján határozták meg.
[10] A tényleges hatótáv az egyéni vezetési stílustól, az út- és forgalmi viszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a légkondicionáló/fűtés használatától stb. is függ, és változhat.
[11] Maximális töltési teljesítmény az egyenáramú töltőállomáson 400 V tápfeszültséggel, 300 A áramerősséggel; a maximális töltési teljesítmény számos tényezőtől függ, például a környezeti és az akkumulátor hőmérsékletétől, valamint az akkumulátor töltöttségi állapotától a töltés kezdetekor.
[12] Minimális töltési idő 10–80% optimális feltételek mellett egyenáramú töltőállomáson 400 V tápfeszültséggel, 300 A áramerősséggel; a töltési idő különböző tényezőktől függően változhat, pl. környezeti és akkumulátor-hőmérséklet, valamint további segédfogyasztók alkalmazása, pl. fűtés.
[13] A megadott értékek a meghatározott WLTP CO₂-értékek a 1. cikk szerint. 2 3. szám Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet. Az üzemanyag-fogyasztási értékeket ezen értékek alapján számítottuk ki.
[14] Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás ideiglenes, és belsőleg határozták meg a „WLTP vizsgálati eljárás” tanúsítási módszerével összhangban. A mai napig nem állnak rendelkezésre sem hivatalosan elismert vizsgáló szervezettől származó megerősített értékek, sem EK-típusjóváhagyás, sem a hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítvány. A megadott értékek és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.