A Mercedes-Benz új termékekkel és helyi fejlesztésekkel erősíti meg „Kína ihlette, innováció Kínában” stratégiáját

Auto China 2024 - Mercedes-Benz bestärkt seine „Inspired by China, Innovating in China“-Strategie mit neuen Produkten und landesspezifischen Entwicklungen:•Ausgebautes Forschungs- und Entwicklungszentrum in Shanghai stärkt die Präsenz von Mercedes Benz vor Ort und untermauert das Engagement der Marke in China•Weltpremiere der neuen elektrischen Mercedes-Benz G-Klasse (Energieverbrauch kombiniert: 27,7–30,3 kWh/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 0 g/km | CO₂-Klasse: A) und des Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE (Energieverbrauch gewichtet kombiniert: 12,6 kWh/ 100 km plus 8,2 l/100 km | Kraftstoffverbrauch kombiniert bei entladener Batterie: 12,3 l/100 km | CO₂-Emissionen gewichtet kombiniert: 188 g/km | CO₂-Klasse gewichtet kombiniert: G | CO₂-Klasse bei entladener Batterie: G)2•Messepremiere des Concept CLA Class, der elektrischen EQS Limousine mit umfangreichem Update-Paket, der E Klasse mit langem Radstand sowie von Mercedes-Maybach Night Series Modellen•Partnerschaften im Bereich In-Car-Entertainment ermöglichen umfassende Audio- und Videospielerlebnisse.Der Cocept CLA wurde von Markus Schäfer, Member of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, Development & Procurement präsentiert. Auto China 2024 – Mercedes-Benz reinforces its “Inspired by China, Innovating in China” strategy with new products and localised developments:•Expanded Research & Development Center Shanghai broadens the Mercedes Benz footprint and further reinforces the brand’s commitment to China •World premiere of the all-new electric Mercedes-Benz G-Class (energy consumption combined: 27.7–30.3 kWh/100 km | CO₂ emissions combined: 0 g/km | CO₂ class: A) and Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE (energy consumption combined weighted: 12.6 kWh/100 km plus 8.2 l/100 km | fuel consumption combined discharged battery: 12.3 l/100 km | CO₂ emissions combined weighted: 188 g/km | CO₂ class combined weighted: G | CO₂ class discharged battery: G) •China show premiere of the Concept CLA Class, updated all-electric EQS, E Class long wheelbase and Mercedes Maybach Night Series models•In-car entertainment partnerships deliver fully immersive audio and video gaming experiences.The Concept CLA presented by Markus Schäfer, Member of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, Development & Procurement.

  • A kibővített Sanghaji Kutatási és Fejlesztési Központ kiterjeszti a Mercedes-Benz lábnyomát, és tovább erősíti a márka elkötelezettségét Kína iránt.
  • A vadonatúj elektromos Mercedes-Benz G-osztály világpremierje (összesített energiafogyasztás: 30,3-7 kWh/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 0 g/km | CO₂ osztály: A)[1] és a Mercedes-AMG GT 63 S E TELJESÍTMÉNY (kombinált energiafogyasztás súlyozott: 12,6 kWh/100 km plusz 8,2 l/100 km | üzemanyag-fogyasztás kombinált lemerült akkumulátorral: 12,3 l/100 km | CO₂-kibocsátás együttes súlyozással: 188 g/km | CO₂ osztály kombinált súlyozással: G | CO₂ osztályú lemerült akkumulátor: G)[2]
  • Kínában bemutatják a Concept CLA osztályt, a frissített teljesen elektromos EQS-t, az E-osztály hosszú tengelytávját és a Mercedes-Maybach Night Series modelleket
  • Az autós szórakoztató partnerségek teljesen magával ragadó audio- és videojáték-élményt biztosítanak

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A 2024-es Auto China kiállításon és az azt megelőző időszakban a Mercedes-Benz egy sor új modellel és technológiai lehetőséggel tovább erősíti elkötelezettségét a kínai piac iránt. Ennek kulcsa a Mercedes-Benz K+F lábnyomának bővítése Kínában. A sanghaji Kutatási és Fejlesztési Központban a Mercedes-Benz új épületet nyit, amely fejlett hardver- és szoftverlétesítményeket tartalmaz, amelyek célja a digitális innováció felgyorsítása.

Az idei Auto China két világpremier háttere is. Az első az új Mercedes-AMG zászlóshajóra, a GT 63 S E PERFORMANCE-ra vonatkozott, amelyre a sanghaji Forma-1™ hétvége szélén került sor. A második a vadonatúj elektromos Mercedes-Benz G-osztály érkezését ünnepelte. Pekingben a 798-as művészeti negyedben egy dedikált rendezvényen került sor a bemutató kezdetére. Ez a vitathatatlan off-road ikon a teljes modellportfólió, nevezetesen a vadonatúj G 450 d (összesített energiafogyasztás: 10,0-8,7 l/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 261-227 g/km) mellett a standon is előkelő helyet foglal el. |. CO₂ osztály: G)1, G 500 (összesített energiafogyasztás: 12,3-10,9 l/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 281-248 g/km | CO₂ osztály: G)1 és Mercedes-AMG G 63 (kombinált energiafogyasztás) : 15,7–14,7 l/100 km |. CO₂-kibocsátás együttesen: 358–335 g/km CO₂ osztály: G)1. Debütálnak még a Concept CLA osztály, az új E-osztály hosszú tengelytáv, a frissített, teljesen elektromos Mercedes-Benz EQS, valamint a Mercedes-Maybach S-osztály és GLS éjszakai sorozat (Mercedes-Maybach GLS 600, energia) is. kombinált fogyasztás: 14,2-13,9 l/100 km |. CO₂-kibocsátás együttesen: 321-314 g/km CO₂ osztály: G)1. Ráadásul az Electronic Arts-szal kötött új kínai partnerség tovább erősíti a márka figyelmét a teljesen magával ragadó autós szórakoztatásra.

„Kína a legfontosabb piacunk és kulcsfontosságú technológiai központ a globális autóipar számára. Kína a technológiai innovációk és a jövőbeli trendek úttörője is. Ezért folytatjuk a befektetéseket Kínában, bővítjük K+F és ipari lábnyomunkat, és felgyorsítjuk az átalakulást a villamosítás, a digitalizáció és a szén-dioxid-semlegesség irányába.”
Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnöke

Élvonalbeli K+F – a technológiai átalakulás felgyorsítása Kínában

A Mercedes-Benz a sanghaji K+F Központ új épületével erősíti innovációs hálózatát Kínában. Ez az új létesítmény a két meglévő pekingi K+F központtal kombinálva fellendíti az összeköttetés, a digitalizáció és az automatizált vezetési funkciók fejlesztését. A Mercedes-Benz helyi partnereivel együttműködve folyamatosan növeli a befektetéseket, és kiváló digitális élmények létrehozásával a legjobb vásárlói élményt nyújtja. Ennek elérése érdekében az új K+F Központ öt kulcsfontosságú területre összpontosít: (1) a közelgő Mercedes Modular Architecture (MMA); (2) Mercedes-Benz operációs rendszer, MB.OS; (3) elektromos hajtáslánc-technológia; (4) kapcsolat, mesterséges intelligencia és alkalmazások; és (5) 2+ szintű, részben automatizált vezetés. A Mercedes-Benz kínai kutatás-fejlesztési hálózatának megerősítése a régió iránti hosszú távú elkötelezettségét hangsúlyozza.

„Kínai kutatás-fejlesztési csapataink jelentős mértékben hozzájárulnak a mesterséges intelligencia, az autonóm vezetés és az élvonalbeli szoftverek terén elért gyors fejlődésünkhöz a világ legnagyobb autópiacán. Kétségtelen, hogy az erős K+F jelenlét Kínában továbbra is vezérelheti azon törekvésünket, hogy vezető szerepet töltsünk be az elektromos hajtások és az autós szoftverek terén.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai vezérigazgató-helyettes

Világpremier #1 – a vadonatúj elektromos G-osztály

Az Auto China 2024 kiállításon a Mercedes-Benz bemutatja a vadonatúj elektromos G 580-at EQ technológiával. A G-osztály család legújabb tagja fejlett elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik, amely új mércét állít fel a teljesítmény és a terepképesség terén. Négy egyedileg vezérelt villanymotorral és egy sor exkluzív tereptechnológiával a Mercedes-Benz G-osztály izgalmas új korszaka kezdődött el.

Világpremier #2 – Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

Az új Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE nemcsak az AMG GT termékcsalád csúcsa, hanem a GT család első tagja is Kínába. A 4,0 literes V8-as biturbó motor és az AMG Electric Drive Unit erőforrása 600 kW (816 LE) teljes rendszerteljesítménye és akár 1420 Nm forgatónyomatéka is. Ennek eredményeként az új Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE egy párja nélküli sportkupé, és élen jár a nagy teljesítményű villamosítás terén.

Auto China premiere #1 – Concept CLA Class

The first Mercedes-Benz designed on the upcoming Mercedes Modular Architecture (MMA) is the Concept CLA Class, which celebrates its market debut today. It offers a close-to-production insight into the upcoming family of vehicles that will redefine the class with exceptional efficiency and forward-looking sustainability. With an anticipated range of more than 750 km (466 miles) (WLTP), the new electric drive unit (MB.EDU) leads by a considerable margin. This represents a remarkable energy consumption of around 12 kWh/100 km. The drivetrain comprises an 800-volt architecture and 93-percent efficiency from battery to wheels over long distances. This setup enables high-power DC charging with up to 300 kW. The Concept CLA Class will also be the first vehicle to run the new Mercedes‑Benz Operating System, MB.OS. This is the primary enabler of the hyper-personalised Mercedes‑Benz user experience. Some of these features will be demonstrated on the stand via the Mercedes‑Benz seat box.

Auto China premier #2 – Mercedes-Benz EQS továbbfejlesztett EQ dizájnnal és hatékonysággal

A 2024-es Auto China kiállításon a Mercedes-Benz egy sor kiterjedt frissítést is bejelent a teljesen elektromos EQS-hez. A piaci és vásárlói visszajelzések közvetlen válaszaként a jelenlegi 2024-es változási év nagyobb hatékonyságot, technológiát, stílust és kényelmet biztosít. Tervezési szempontból az EQS újratervezett hűtőrácsot és ikonikus „álló csillag” jelvényt kapott a motorháztetőn. Az akkumulátor kapacitása 108,4 kWh-ról 118 kWh-ra nőtt, így a hatótáv 730 km-ről 822 km-re nőtt[3]. A technológiára összpontosítva a 141 cm széles MBUX Hyperscreen már alapfelszereltség, és elérhető az automatikus sávváltás (ALC) funkció is. Végül az opcionális Rear Comfort Package Plus további finomítást ad számos funkcióval, beleértve az akár 38 fokban dönthető háttámlákat is.

Auto China premier #3 – Mercedes-Benz E-osztály hosszú tengelytáv

Az új Mercedes-Benz E-Class L tovább hangsúlyozza a márka elkötelezettségét Kína iránt. A helyben gyártott és kifejlesztett új modell megnövelt tengelytávval és a helyi piacra szabott, jellegzetes dizájnelemekkel rendelkezik. Belül a teljesen magával ragadó belső teret az új MBUX Superscreen és több mint 10 további, Kínában kizárólagos funkció jellemzi. Például rendelkezik a Qualcomm 8295 Automotive Cockpit Platforms chippel, amely ultragyors 5G kapcsolatot biztosít. Ezenkívül Kínára jellemző hangasszisztens és 2+ szintű aktív navigációs asszisztens is jár, amely lefedi a pont-pont részlegesen automatizált vezetést az autópályákon és a városi gyorsforgalmi utakon Kínában.

Auto China premier #4 – Mercedes-Maybach S-osztály és GLS Night Series

A Mercedes-Maybach S-osztály és a GLS Night Series piaci premierjét is az Auto China 2024-en tartják. A Night Series dizájncsomag a kimagasló esztétikát a kifinomult, elsötétített motívumokkal ötvözi a valóban kiemelkedő, progresszív megjelenés érdekében. Sötét króm, rózsaszín arany és halszálkás elemekkel, valamint innovatív, új kerékdizájnnal, sötét-fényes Maybach-mintával finomított. Ezenkívül új, kéttónusú ezüst és fekete árnyalatú fényezések, valamint egyedi MANUFAKTUR Exclusive Nappa Leather színvilág is elérhető. Egy exkluzív Night Series induló animáció az MBUX interfészhez és a különleges környezeti világítás egészíti ki a Night Series színpalettáját.

Az autós szórakoztatás jövője – a teljesen magával ragadó hangtól az interaktív videojátékokig

A kiállításon a Mercedes-Benz olyan fejlesztéseket is bejelent, amelyek emelik az autós szórakoztatást. A Tencenttel és az Electronic Arts-szal kötött helyi partnerség révén az egyik legsikeresebb videojáték-sorozaton alapuló Need for Speed ​​Mobile ez év végére elérhető lesz a Mercedes-Benz járművekben Kínában. Ezenkívül az MBUX SOUND DRIVE piacra lépése az Auto China-ban történik. A Mercedes-AMG és a will.i.am zenei vállalkozó közötti együttműködés átalakítja az autóban való zenehallgatás módját. A fejlett szoftver használatával a zene reagál az autó vezetésére, és minden utazást dinamikus zenei utazássá változtat. Az MBUX SOUND DRIVE szintén a világelső a sorozatban.


[1] A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide Harmoned Light vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határozták meg. A megadott tartományok az európai piacra vonatkoznak. Az autó üzemanyag-fogyasztása, energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nem csak attól függ, hogy az autó hatékonyan használja-e az üzemanyagot vagy az energiaforrást, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.

[2] A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide Harmoned Light vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határozták meg. A megadott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó üzemanyag-fogyasztása, energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nem csak attól függ, hogy az autó hatékonyan használja-e az üzemanyagot vagy az energiaforrást, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.

[3] pl. EQS 450+ (kombinált energiafogyasztás: 19,9 – 16,3 kWh/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 0 g/km | CO₂ osztály: A. A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide Harmoned Light vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határozták meg A megadott tartományok az európai piacra vonatkoznak. Egy autó üzemanyag-fogyasztása, energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nemcsak az autó üzemanyag- vagy energiaforrás-felhasználásától függ, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.