A Mercedes-Benz új töltőhálózatot és műszaki frissítéseket mutatott be a 2023-as CES kiállításon

Mercedes-Benz kündigt weitreichende Pläne für den Aufbau eines globalen High Power Charging Netzwerks in Nordamerika, Europa, China und anderen Kernmärkten an. Die Errichtung der ersten Ladeparks beginnt noch in diesem Jahr in den USA und Kanada, gefolgt von weiteren Regionen rund um den Globus. Markus Schäfer, Mitglied des Vorstands der Mercedes-Benz Group AG. Chief Technology Officer, Entwicklung & Einkauf und Moderatorin Chi-Lan Lieu Mercedes-Benz announces far-reaching plans to launch a global high-power charging network across North America, Europe, China and other key markets. It will begin to be built this year in the US and Canada, followed by other regions around the globe. Markus Schäfer, Member of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG. Chief Technology Officer, Development & Procurement and host Chi-Lan Lieu
  • A Mercedes-Benz globális, márkás, nagy teljesítményű töltőhálózatot indít Észak-Amerikában
  • A CES-en a látogatók megcsodálhatják a VISION EQXX-et, a valaha épített leghatékonyabb Mercedes-Benzt.
  • Az automatikus sávváltás (ALC) a fejlett vezetőtámogató rendszereket a következő szintre emeli az észak-amerikai piacon
  • 3. szintű feltételesen automatizált vezetés a Mercedes-Benz DRIVE PILOT-tal, amely Németországban elérhető, és 2023-ban érkezik Nevadába és Kaliforniába
  • Az Apple Music és a Universal Music Group (UMG) együttműködése tökéletes autós hangélményt biztosít a Dolby Atmos segítségével
  • A ZYNC-vel optimalizált autós digitális szórakoztatás Észak-Amerika premierje
  • A Mercedes-Benz és a SUPERPLASTIC szórakoztató márka együttműködése és a vadonatúj karakter, a „Superdackel”

A Mercedes-Benz Las Vegasban van a 2023-as CES-en, hogy bemutassa a „Tech to Desire”-t számos olyan fejlesztéssel, amelyek gazdagítják ügyfelei életét. A legkiemelkedőbb, hogy az autógyártó bejelentette, hogy globális, nagy teljesítményű Mercedes-Benz töltőhálózatot kíván elindítani. A bevezetés idén kezdődik Észak-Amerikában az MN8 Energy és a ChargePoint partnerségben. A Mercedes-Benz számos egyéb újítást és együttműködést is bemutatott, amelyek visszaadják az időt, megkönnyítik az életet, és izgalmat keltenek az autóban és azon kívül is.

A Mercedes-Benz nagy teljesítményű töltőhálózata
Markus Schäfer technológiai igazgató a CES 2023-on a Mercedes-Benz technológiai megbeszélésein elmondott megjegyzéseiben feltárta a terveket egy Mercedes-Benz márkájú, nagy teljesítményű töltőhálózat idén kezdődően Észak-Amerikában. Ezt követi a bevezetés Európában, Kínában és más főbb piacokon. Az észak-amerikai hálózat a tervek szerint 2027-re készül el, addigra összesen több mint 400 hub több mint 2500 nagy teljesítményű töltővel fedi le a kontinenst. Az autópályák, nagyobb kereszteződések és nagyvárosi területek közelében rendszeres időközönként elhelyezett csomópontok prémium, fenntartható és megbízható töltési élményt kínálnak.

A Mercedes-Benz töltőközpontok helyét és környezetét gondosan választják ki, a szélesebb vásárlói igényeket szem előtt tartva. A lehető legjobb töltési élményt ezért a közelben található élelmiszerboltok és mellékhelyiségek teszik teljessé. A létesítményeket térfigyelő kamerákkal és egyéb intézkedésekkel is felszerelik, hogy mindenkor biztonságos és biztonságos töltési környezetet biztosítsanak. A kiválasztott töltési pontokat letakarják, hogy megvédjék az időjárástól. Régiótól és helytől függően a hubok 4-12 – végső soron akár 30 – nagy teljesítményű töltőt (HPC) kínálnak, akár 350 kW töltési teljesítménnyel. Az intelligens töltés-terhelés-kezelés lehetővé teszi, hogy minden jármű a maximális kapacitással töltsön fel, a várakozási idők pedig abszolút minimumon maradnak. A hálózat minden elektromos jármű márka számára nyitva áll majd, de a Mercedes-Benz ügyfelei különleges előnyöket élvezhetnek, például töltőhelyet foglalhatnak.

Az „Ambition 2039” fenntartható üzleti stratégiájával összhangban a Mercedes-Benz lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy saját töltőhálózatán keresztül környezetbarát módon töltsenek. Ezt lehetőleg zöldáram-ellátási szerződésekkel vagy akkreditált szállítótól származó megújuló energia tanúsítványokkal biztosítják. Ezen túlmenően, minden tetőt elhelyezhető Mercedes-Benz töltőközpontot fotovoltaikus rendszerekkel látnak el, amelyek biztosítják az áramellátást a világításhoz, videó megfigyeléshez stb.

„A Mercedes-Benznél teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az akkumulátoros elektromos járművek töltését egyszerűbbé és hozzáférhetőbbé tegyük. Ha az MN8 Energy-t és a ChargePoint-ot választjuk partnereinkké Észak-Amerikában – a saját területének két vezető szerepét –, továbbra is képesek leszünk az elektromos jövő felé vezető átalakítást, amely holisztikus, fenntarthatóságunk egyik fő pillére. vállalati stratégia.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztési és beszerzési vezérigazgató-helyettes

Az MN8 Energy az egyik legnagyobb napenergia- és akkumulátortároló tulajdonos és üzemeltető az Egyesült Államokban. Az MN8 Energy-vel kötött partnerség támogatja a Mercedes-Benz azon célját, hogy ügyfelei az Egyesült Államokban maximalizálják a zöld töltéshez való hozzáférést. A ChargePoint létrehozta a világ egyik vezető EV-töltőhálózatát az Egyesült Államokban és Európában, amely eddig megközelítőleg 5 milliárd elektromos mérföldet hajtott meg. A nemzetközi cég már a Mercedes-Benz háttérszolgáltatójaként szolgál az Egyesült Államokban a Mercedes me Charge számára. Az évtized végére a Mercedes-Benz nagyteljesítményű töltőhálózata világszerte több mint 10 000 nagy teljesítményű töltővel bővül a meglévő töltési ajánlatain felül.

A VISION EQXX, a valaha épített leghatékonyabb Mercedes-Benz megjelenik a CES-en
A CES 2023 látogatói közelről megnézhetik a VISION EQXX életnagyságú modelljét a Mercedes-Benz standján, és többet megtudhatnak erről a különleges kutatójárműről. A valaha volt leghatékonyabb Mercedes-Benz tavaly bizonyította képességeit: több mint 1200 km-t (745 mérföldet) tett meg egyetlen akkumulátortöltéssel. Tavaly nyáron az újságok címlapjára került 100 kilométerenként 8,3 kilowattóra (vagy 7,5 mérföld/kilowattóra) átlagos energiafogyasztásával a németországi Stuttgartból az Egyesült Királyságbeli Silverstone-ba vezető úton.

Az automatikus sávváltás (ALC) funkció az észak-amerikai piacra érkezik
A Mercedes-Benz bejelentette a vállalat új automatikus sávváltási (ALC)[1] funkcióját is, amely idén érkezik az észak-amerikai piacra. Az ALC lehetővé teszi az autó számára, hogy bekapcsolt sebességtartó automatika mellett automatikusan sávváltást kezdeményezzen, és megelőzze a lassabb járműveket. A rendszer a Mercedes‑Benz SAE 2. szintű, részben automatizált vezetési funkciójának további bővítési szakasza, így a vezető mindig felelős marad. Az ALC használatához a vezető beállítja az adaptív távolsági sebességtartó funkció (Active Distance Assist DISTRONIC) sebességét. Az Active Steering Assist (alapértelmezés szerint aktiválva) elvégzi a többit. Az autó folyamatosan figyeli a környezetét radarszenzoraival és kameráival, hogy megelőzze a lassabb autókat az autópályán. Az előzés után a jármű segítséget nyújthat az eredeti sávba való visszatérésben. Az ALC automatikus sávváltást is kezdeményezhet, hogy segítse az aktív útbaigazítás követését, amikor a kijárati rámpákhoz vagy autópálya-elágazásokhoz közeledik.

A SAE 3. szintű feltételesen automatizált vezetés 2023-ban érkezik Nevadába és Kaliforniába
A Mercedes-Benz ügyfelei hamarosan élvezhetik a SAE 3. szintű[2] feltételesen automatizált vezetés előnyeit az Egyesült Államok Kalifornia és Nevada államaiban. 2022 májusában a Mercedes-Benz lett az első olyan autógyártó a világon, amely nemzetközileg érvényes, feltételesen automatizált vezetési tanúsítvánnyal rendelkező autógyártóként gyárilag opcióként kínált ilyen rendszert a németországi vásárlóknak a sorozatgyártású járművekhez. A megfelelő autópálya-szakaszokon és ahol nagy a forgalom, a DRIVE PILOT felajánlhatja a vezetés átvételét, kezdetben a törvényileg megengedett 60 km/h sebességig. Ez visszaadja az ügyfeleknek az időt, így bizonyos másodlagos tevékenységekre összpontosíthatnak, például a kollégákkal való kommunikációra az In-Car Office-on keresztül, az interneten való böngészésre vagy egy filmnézés közbeni pihenésre. A Mercedes-Benz Kalifornia és Nevada államban nyújtott be tanúsítványt. A DMV Nevada jóváhagyta a kérelmet, és most készítik elő a megfelelőségi tanúsítványt, amelyet a következő két héten belül állítanak ki. Ezzel a Mercedes-Benz lesz az első OEM, amely 3. szintű rendszert kínál az Egyesült Államokban – és bizakodó, hogy Kalifornia hamarosan követni fogja.

Partnerség az Apple Music-szal és az UMG-vel a tökéletes hangzásért Dolby Atmos segítségével
A Mercedes-Benz szoftvervezérigazgató-helyettese, Magnus Östberg a CES 2023 technológiai konferencián részletezte, hogyan teremti meg a Mercedes-Benz az ideális autós szórakoztató élményt több partner segítségével. Az Apple Music, a Universal Music Group (UMG) és a Dolby Laboratories, Inc. együttműködései úttörő újításokat hoznak a hangzás területén a Mercedes-Benz járművekbe. Az Apple Musickal való együttműködésnek köszönhetően a Mercedes-Benz az első olyan nem Apple készülék, amely natívan kínál Spatial Audio funkciót az Apple Music Dolby Atmos funkciójával. Ezzel az új hangszabvánnyal a Universal Music Group, a világ legnagyobb zenei kiadója lehetővé teszi felvevői számára, hogy a dalok jóváhagyási folyamatát arra alapozzák, hogyan szól a végső mix egy Mercedes-Benzben, és bevezesse a „Mercedes-Benzben jóváhagyva” pecsétet. mint a hangzás aranystandardja. Ezt a Dolby Atmos magával ragadó hang integrálása teszi lehetővé az opcionális Burmester® csúcskategóriás 4D és 3D hangrendszerekbe a legújabb MBUX generációval. Az UMG emellett egy stúdiókörnyezet létrehozását is tervezi a németországi Sindelfingenben, a Capitol Studios Studio C-je alapján, amely a Dolby Atmos keverés egyik fő globális referenciastúdiója.

„Az autós szórakoztatás ma sokkal több, mint egy csúcskategóriás sztereó rendszer. Egy tipikus csúcskategóriás S-osztály vagy EQS valószínűleg egy Burmester High-End 4D térhatású hangrendszerrel lesz felszerelve 39 hangszóróval, valamint a Hyperscreen-vel. Nem beszélve az összes hardverről és szoftverről, hogy együtt működjön. Mi a Mercedes-Benznél így teremtjük meg a vágyat: a technológia zökkenőmentes kombinálásával ámulatba ejtjük a felhasználót. Ennek érdekében mind a szervezetünkön belüli, mind pedig az értékes külső partnerek felé fordulunk, akik új innovációkat hozhatnak járműveinkbe.”
Magnus Östberg, a Mercedes-Benz Group AG szoftverigazgatója

A ZYNC-vel kötött partnerség optimalizált autós digitális szórakoztatást biztosít a Mercedes-Benz járművei számára Észak-Amerikában
Az észak-amerikai premierjével a Mercedes-Benz és a ZYNC digitális szórakoztató platformmal való együttműködése új szintre emeli a zökkenőmentes autós tartalmak streamingjét. Mindkét vállalat kihasználta a CES 2023 technológiai megbeszéléseit, hogy bejelentse az együttműködés részleteit, amely új, válogatott tartalmakat és beágyazott streamelést hoz az észak-amerikai piacra. Magnus Östberghez csatlakozott a ZYNC alapítója és vezérigazgatója, Rana June (RJ). Elmagyarázta, hogy a ZYNC hogyan egyesíti zökkenőmentesen az összes streaming szolgáltatást egyetlen platformon, lehetővé téve az utasok számára, hogy utazás közben streamelhessenek tartalmat a képernyőjükre, és az összes utas számára, amikor leparkoljanak.

A Mercedes-Benz és a SUPERPLASTIC szórakoztató márka egyesíti erőit, hogy új karaktert alkossanak: „Superdackel”
A napi megbeszélések lezárásaként a Mercedes-Benz bejelentette együttműködését a feltörekvő szórakoztató márkával, a SUPERPLASTIC-cal. Galen McKamy, a SUPERPLASTIC kreatív igazgatója csatlakozott Alexander Helfhez, a Mercedes-Benz márka-, formatervezési és életmód-kommunikációs vezetőjéhez, hogy elindítsák újonnan alakult partnerségüket a 2023-as CES-en, amely egy teljesen új karaktert is tartalmazott a SUPERPLASTIC-ban. univerzum – Superdackel. Ő egy kulturális ikon, amely a „Wackeldackel”-ből származik, a klasszikus „bólogató kutya” díszből, amely a járművezetők generációinak szívét és műszerfalát díszíti szerte a világon. A partnerek egy animációs rövidfilmben mutatták be a Superdackelt.

A Mercedes-Benz standján egy 2,5 méteres Superdackel figura kapott helyet, amely a nagy hatékonyságot képviselő VISION EQXX kijelzőn kívül számos új elektromos járművet is felvonultat, amelyek az e-mobilitás különböző „ízeivel” mutatják be a portfóliót: az új EQE SUV 500 4MATIC (WLTP-fogyasztás együttesen: 22,5-18,8 kWh/100 km; CO2-kibocsátás együttesen: 0 g/km)[3] és a nagy teljesítményű Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ (WLTP-fogyasztás együttesen: 24,3-21,8 kWh) /100 km; CO2-kibocsátás együttesen: 0 g/km)[3].

[1] Szabályozási okokból ez a 2. szintű rendszer jelenleg csak az Egyesült Államokban és Kanadában érhető el. MBUX navigáció szükséges. A Mercedes-Benz vezetést segítő és biztonsági rendszerek segítséget nyújtanak, és nem mentesítik a vezetőt a felelősség alól. A vezetőnek be kell tartania a Kezelési Kézikönyv utasításait és az abban leírt rendszerkorlátokat.

[2]SAE 3. szint: az automatizált vezetési funkció átvesz bizonyos vezetési feladatokat. Azonban egy sofőr továbbra is szükséges. A vezetőnek mindig készen kell állnia arra, hogy átvegye az irányítást a jármű felett, amikor a jármű beavatkozásra szólítja fel.

[3]Az energiafogyasztást és a hatótávolságot a 2017/1151/EU bizottsági rendelet alapján határozták meg.