A Mercedes-Benz új töltőhálózatot és műszaki frissítéseket mutatott be a 2023-as CES kiállításon
- A Mercedes-Benz globális, márkás, nagy teljesítményű töltőhálózatot indít Észak-Amerikában
- A CES-en a látogatók megcsodálhatják a VISION EQXX-et, a valaha épített leghatékonyabb Mercedes-Benzt.
- Az automatikus sávváltás (ALC) a fejlett vezetőtámogató rendszereket a következő szintre emeli az észak-amerikai piacon
- 3. szintű feltételesen automatizált vezetés a Mercedes-Benz DRIVE PILOT-tal, amely Németországban elérhető, és 2023-ban érkezik Nevadába és Kaliforniába
- Az Apple Music és a Universal Music Group (UMG) együttműködése tökéletes autós hangélményt biztosít a Dolby Atmos segítségével
- A ZYNC-vel optimalizált autós digitális szórakoztatás Észak-Amerika premierje
- A Mercedes-Benz és a SUPERPLASTIC szórakoztató márka együttműködése és a vadonatúj karakter, a „Superdackel”
A Mercedes-Benz Las Vegasban van a 2023-as CES-en, hogy bemutassa a „Tech to Desire”-t számos olyan fejlesztéssel, amelyek gazdagítják ügyfelei életét. A legkiemelkedőbb, hogy az autógyártó bejelentette, hogy globális, nagy teljesítményű Mercedes-Benz töltőhálózatot kíván elindítani. A bevezetés idén kezdődik Észak-Amerikában az MN8 Energy és a ChargePoint partnerségben. A Mercedes-Benz számos egyéb újítást és együttműködést is bemutatott, amelyek visszaadják az időt, megkönnyítik az életet, és izgalmat keltenek az autóban és azon kívül is.
A Mercedes-Benz nagy teljesítményű töltőhálózata
Markus Schäfer technológiai igazgató a CES 2023-on a Mercedes-Benz technológiai megbeszélésein elmondott megjegyzéseiben feltárta a terveket egy Mercedes-Benz márkájú, nagy teljesítményű töltőhálózat idén kezdődően Észak-Amerikában. Ezt követi a bevezetés Európában, Kínában és más főbb piacokon. Az észak-amerikai hálózat a tervek szerint 2027-re készül el, addigra összesen több mint 400 hub több mint 2500 nagy teljesítményű töltővel fedi le a kontinenst. Az autópályák, nagyobb kereszteződések és nagyvárosi területek közelében rendszeres időközönként elhelyezett csomópontok prémium, fenntartható és megbízható töltési élményt kínálnak.
A Mercedes-Benz töltőközpontok helyét és környezetét gondosan választják ki, a szélesebb vásárlói igényeket szem előtt tartva. A lehető legjobb töltési élményt ezért a közelben található élelmiszerboltok és mellékhelyiségek teszik teljessé. A létesítményeket térfigyelő kamerákkal és egyéb intézkedésekkel is felszerelik, hogy mindenkor biztonságos és biztonságos töltési környezetet biztosítsanak. A kiválasztott töltési pontokat letakarják, hogy megvédjék az időjárástól. Régiótól és helytől függően a hubok 4-12 – végső soron akár 30 – nagy teljesítményű töltőt (HPC) kínálnak, akár 350 kW töltési teljesítménnyel. Az intelligens töltés-terhelés-kezelés lehetővé teszi, hogy minden jármű a maximális kapacitással töltsön fel, a várakozási idők pedig abszolút minimumon maradnak. A hálózat minden elektromos jármű márka számára nyitva áll majd, de a Mercedes-Benz ügyfelei különleges előnyöket élvezhetnek, például töltőhelyet foglalhatnak.
Az „Ambition 2039” fenntartható üzleti stratégiájával összhangban a Mercedes-Benz lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy saját töltőhálózatán keresztül környezetbarát módon töltsenek. Ezt lehetőleg zöldáram-ellátási szerződésekkel vagy akkreditált szállítótól származó megújuló energia tanúsítványokkal biztosítják. Ezen túlmenően, minden tetőt elhelyezhető Mercedes-Benz töltőközpontot fotovoltaikus rendszerekkel látnak el, amelyek biztosítják az áramellátást a világításhoz, videó megfigyeléshez stb.
„A Mercedes-Benznél teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az akkumulátoros elektromos járművek töltését egyszerűbbé és hozzáférhetőbbé tegyük. Ha az MN8 Energy-t és a ChargePoint-ot választjuk partnereinkké Észak-Amerikában – a saját területének két vezető szerepét –, továbbra is képesek leszünk az elektromos jövő felé vezető átalakítást, amely holisztikus, fenntarthatóságunk egyik fő pillére. vállalati stratégia.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztési és beszerzési vezérigazgató-helyettes
Az MN8 Energy az egyik legnagyobb napenergia- és akkumulátortároló tulajdonos és üzemeltető az Egyesült Államokban. Az MN8 Energy-vel kötött partnerség támogatja a Mercedes-Benz azon célját, hogy ügyfelei az Egyesült Államokban maximalizálják a zöld töltéshez való hozzáférést. A ChargePoint létrehozta a világ egyik vezető EV-töltőhálózatát az Egyesült Államokban és Európában, amely eddig megközelítőleg 5 milliárd elektromos mérföldet hajtott meg. A nemzetközi cég már a Mercedes-Benz háttérszolgáltatójaként szolgál az Egyesült Államokban a Mercedes me Charge számára. Az évtized végére a Mercedes-Benz nagyteljesítményű töltőhálózata világszerte több mint 10 000 nagy teljesítményű töltővel bővül a meglévő töltési ajánlatain felül.
A VISION EQXX, a valaha épített leghatékonyabb Mercedes-Benz megjelenik a CES-en
A CES 2023 látogatói közelről megnézhetik a VISION EQXX életnagyságú modelljét a Mercedes-Benz standján, és többet megtudhatnak erről a különleges kutatójárműről. A valaha volt leghatékonyabb Mercedes-Benz tavaly bizonyította képességeit: több mint 1200 km-t (745 mérföldet) tett meg egyetlen akkumulátortöltéssel. Tavaly nyáron az újságok címlapjára került 100 kilométerenként 8,3 kilowattóra (vagy 7,5 mérföld/kilowattóra) átlagos energiafogyasztásával a németországi Stuttgartból az Egyesült Királyságbeli Silverstone-ba vezető úton.
Az automatikus sávváltás (ALC) funkció az észak-amerikai piacra érkezik
A Mercedes-Benz bejelentette a vállalat új automatikus sávváltási (ALC)[1] funkcióját is, amely idén érkezik az észak-amerikai piacra. Az ALC lehetővé teszi az autó számára, hogy bekapcsolt sebességtartó automatika mellett automatikusan sávváltást kezdeményezzen, és megelőzze a lassabb járműveket. A rendszer a Mercedes‑Benz SAE 2. szintű, részben automatizált vezetési funkciójának további bővítési szakasza, így a vezető mindig felelős marad. Az ALC használatához a vezető beállítja az adaptív távolsági sebességtartó funkció (Active Distance Assist DISTRONIC) sebességét. Az Active Steering Assist (alapértelmezés szerint aktiválva) elvégzi a többit. Az autó folyamatosan figyeli a környezetét radarszenzoraival és kameráival, hogy megelőzze a lassabb autókat az autópályán. Az előzés után a jármű segítséget nyújthat az eredeti sávba való visszatérésben. Az ALC automatikus sávváltást is kezdeményezhet, hogy segítse az aktív útbaigazítás követését, amikor a kijárati rámpákhoz vagy autópálya-elágazásokhoz közeledik.
A SAE 3. szintű feltételesen automatizált vezetés 2023-ban érkezik Nevadába és Kaliforniába
A Mercedes-Benz ügyfelei hamarosan élvezhetik a SAE 3. szintű[2] feltételesen automatizált vezetés előnyeit az Egyesült Államok Kalifornia és Nevada államaiban. 2022 májusában a Mercedes-Benz lett az első olyan autógyártó a világon, amely nemzetközileg érvényes, feltételesen automatizált vezetési tanúsítvánnyal rendelkező autógyártóként gyárilag opcióként kínált ilyen rendszert a németországi vásárlóknak a sorozatgyártású járművekhez. A megfelelő autópálya-szakaszokon és ahol nagy a forgalom, a DRIVE PILOT felajánlhatja a vezetés átvételét, kezdetben a törvényileg megengedett 60 km/h sebességig. Ez visszaadja az ügyfeleknek az időt, így bizonyos másodlagos tevékenységekre összpontosíthatnak, például a kollégákkal való kommunikációra az In-Car Office-on keresztül, az interneten való böngészésre vagy egy filmnézés közbeni pihenésre. A Mercedes-Benz Kalifornia és Nevada államban nyújtott be tanúsítványt. A DMV Nevada jóváhagyta a kérelmet, és most készítik elő a megfelelőségi tanúsítványt, amelyet a következő két héten belül állítanak ki. Ezzel a Mercedes-Benz lesz az első OEM, amely 3. szintű rendszert kínál az Egyesült Államokban – és bizakodó, hogy Kalifornia hamarosan követni fogja.
Partnerség az Apple Music-szal és az UMG-vel a tökéletes hangzásért Dolby Atmos segítségével
A Mercedes-Benz szoftvervezérigazgató-helyettese, Magnus Östberg a CES 2023 technológiai konferencián részletezte, hogyan teremti meg a Mercedes-Benz az ideális autós szórakoztató élményt több partner segítségével. Az Apple Music, a Universal Music Group (UMG) és a Dolby Laboratories, Inc. együttműködései úttörő újításokat hoznak a hangzás területén a Mercedes-Benz járművekbe. Az Apple Musickal való együttműködésnek köszönhetően a Mercedes-Benz az első olyan nem Apple készülék, amely natívan kínál Spatial Audio funkciót az Apple Music Dolby Atmos funkciójával. Ezzel az új hangszabvánnyal a Universal Music Group, a világ legnagyobb zenei kiadója lehetővé teszi felvevői számára, hogy a dalok jóváhagyási folyamatát arra alapozzák, hogyan szól a végső mix egy Mercedes-Benzben, és bevezesse a „Mercedes-Benzben jóváhagyva” pecsétet. mint a hangzás aranystandardja. Ezt a Dolby Atmos magával ragadó hang integrálása teszi lehetővé az opcionális Burmester® csúcskategóriás 4D és 3D hangrendszerekbe a legújabb MBUX generációval. Az UMG emellett egy stúdiókörnyezet létrehozását is tervezi a németországi Sindelfingenben, a Capitol Studios Studio C-je alapján, amely a Dolby Atmos keverés egyik fő globális referenciastúdiója.
„Az autós szórakoztatás ma sokkal több, mint egy csúcskategóriás sztereó rendszer. Egy tipikus csúcskategóriás S-osztály vagy EQS valószínűleg egy Burmester High-End 4D térhatású hangrendszerrel lesz felszerelve 39 hangszóróval, valamint a Hyperscreen-vel. Nem beszélve az összes hardverről és szoftverről, hogy együtt működjön. Mi a Mercedes-Benznél így teremtjük meg a vágyat: a technológia zökkenőmentes kombinálásával ámulatba ejtjük a felhasználót. Ennek érdekében mind a szervezetünkön belüli, mind pedig az értékes külső partnerek felé fordulunk, akik új innovációkat hozhatnak járműveinkbe.”
Magnus Östberg, a Mercedes-Benz Group AG szoftverigazgatója
A ZYNC-vel kötött partnerség optimalizált autós digitális szórakoztatást biztosít a Mercedes-Benz járművei számára Észak-Amerikában
Az észak-amerikai premierjével a Mercedes-Benz és a ZYNC digitális szórakoztató platformmal való együttműködése új szintre emeli a zökkenőmentes autós tartalmak streamingjét. Mindkét vállalat kihasználta a CES 2023 technológiai megbeszéléseit, hogy bejelentse az együttműködés részleteit, amely új, válogatott tartalmakat és beágyazott streamelést hoz az észak-amerikai piacra. Magnus Östberghez csatlakozott a ZYNC alapítója és vezérigazgatója, Rana June (RJ). Elmagyarázta, hogy a ZYNC hogyan egyesíti zökkenőmentesen az összes streaming szolgáltatást egyetlen platformon, lehetővé téve az utasok számára, hogy utazás közben streamelhessenek tartalmat a képernyőjükre, és az összes utas számára, amikor leparkoljanak.
A Mercedes-Benz és a SUPERPLASTIC szórakoztató márka egyesíti erőit, hogy új karaktert alkossanak: „Superdackel”
A napi megbeszélések lezárásaként a Mercedes-Benz bejelentette együttműködését a feltörekvő szórakoztató márkával, a SUPERPLASTIC-cal. Galen McKamy, a SUPERPLASTIC kreatív igazgatója csatlakozott Alexander Helfhez, a Mercedes-Benz márka-, formatervezési és életmód-kommunikációs vezetőjéhez, hogy elindítsák újonnan alakult partnerségüket a 2023-as CES-en, amely egy teljesen új karaktert is tartalmazott a SUPERPLASTIC-ban. univerzum – Superdackel. Ő egy kulturális ikon, amely a „Wackeldackel”-ből származik, a klasszikus „bólogató kutya” díszből, amely a járművezetők generációinak szívét és műszerfalát díszíti szerte a világon. A partnerek egy animációs rövidfilmben mutatták be a Superdackelt.
A Mercedes-Benz standján egy 2,5 méteres Superdackel figura kapott helyet, amely a nagy hatékonyságot képviselő VISION EQXX kijelzőn kívül számos új elektromos járművet is felvonultat, amelyek az e-mobilitás különböző „ízeivel” mutatják be a portfóliót: az új EQE SUV 500 4MATIC (WLTP-fogyasztás együttesen: 22,5-18,8 kWh/100 km; CO2-kibocsátás együttesen: 0 g/km)[3] és a nagy teljesítményű Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ (WLTP-fogyasztás együttesen: 24,3-21,8 kWh) /100 km; CO2-kibocsátás együttesen: 0 g/km)[3].
[1] Szabályozási okokból ez a 2. szintű rendszer jelenleg csak az Egyesült Államokban és Kanadában érhető el. MBUX navigáció szükséges. A Mercedes-Benz vezetést segítő és biztonsági rendszerek segítséget nyújtanak, és nem mentesítik a vezetőt a felelősség alól. A vezetőnek be kell tartania a Kezelési Kézikönyv utasításait és az abban leírt rendszerkorlátokat.
[2]SAE 3. szint: az automatizált vezetési funkció átvesz bizonyos vezetési feladatokat. Azonban egy sofőr továbbra is szükséges. A vezetőnek mindig készen kell állnia arra, hogy átvegye az irányítást a jármű felett, amikor a jármű beavatkozásra szólítja fel.
[3]Az energiafogyasztást és a hatótávolságot a 2017/1151/EU bizottsági rendelet alapján határozták meg.