A Mercedes Benz Vans meghatározza az irányt a teljesen elektromos jövő felé

DEUTSCH: Mercedes-Benz Vans stellt die Weichen für eine vollelektrische Zukunft GERMAN: Mercedes-Benz Vans stellt die Weichen für eine vollelektrische Zukunft

VAN.EA – egy moduláris és méretezhető, célra épített elektromos jármű-architektúrával

2026-tól a Mercedes-Benz összes új fejlesztésű közép- és nagyteherautója a VAN.EA-n készül.
A három modul világos különbséget tesz a magán luxusbuszok és a prémium kereskedelmi furgonok között, valamint maximális szinergiát
Vezető az elektromos piacon: A Mercedes-Benz Vans 2026-ra akár 20%-os, 2030-ra pedig több mint 50%-os elektromosjármű-részesedést céloz meg
Nyereséges növekedés és portfólióbővítés a VAN.EA-val: Először mutatkoznak be fényűző, elektromos, közepes méretű furgonok az Egyesült Államokban és Kínában
Kevesebb bonyolultság és jelentős méretgazdaságosság: a portfólió változatok tervezett több mint 50%-os csökkentése a jelenlegi belsőégésű motorral szerelt furgonokhoz képest, amelyek ugyanazokat a használati eseteket fedik le az ügyfelek számára
Elektromos lakóautók: gyári, közepes méretű és nagy lakókocsik új modellcsaládja a VAN.EA alapján
Egy adott gyári furgon a futár-, expressz- és csomagküldő ipar felső ársávját célozza meg


2026-tól a Mercedes-Benz összes új fejlesztésű kisteherautója egyetlen innovatív, moduláris és méretezhető architektúrán fog alapulni, a VAN.EA néven, ami a Van Electric Architecture rövidítése. A „csak elektromos” stratégia szerint a VAN.EA-t a semmiből fejlesztették ki akkumulátoros elektromos járművé (BEV).

Minden jövőbeli közepes és nagy furgon erre épül majd, kereskedelmi és magánszférában egyaránt. Legyen szó kereskedelmi használatról sokoldalú prémium univerzálisként vagy magán luxusautóként: a VAN.EA-alapú járművek az ügyfelek és egyéni igényeik hozzáadott értékére összpontosítanak.

A VAN.EA one architektúra stratégiájával a Mercedes-Benz Vans átfogó komplexitáscsökkentést ér el a célzott elektromos járművek termékportfóliójában, ami jelentős méretgazdaságosságot eredményez. A tervek szerint több mint 50%-kal csökkentenék a portfólió-változatokat a jelenlegi belső égésű motoros (ICE) kisteherautókhoz képest, miközben ugyanazokat a használati eseteket fedezik a vásárlók számára.

„2026-tól bevezetjük a VAN.EA erre a célra épített EV architektúránkat. Ez lehetővé teszi, hogy a közép- és nagyteherautóinkat egyetlen architektúrába tömörítsük, és jelentősen csökkentsük termékportfóliónk összetettségét. Maximális hozzáadott érték az ügyfelek számára fenntartható nyereségességgel egyidejűleg: A VAN.EA egyértelműen alátámasztja azt a törekvésünket, hogy „vezető szerepet töltsünk be az elektromosságban”.
Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Vans vezetője

Az architektúra (VAN.EA)
A VAN.EA-val a Mercedes-Benz Vans a hatékonyságra és a teljesítményre összpontosít a jármű minden aspektusában – beleértve az aerodinamikát, a hajtásláncot, a gumiabroncsokat és az alvázat is. A cél a nagy hatótáv elérése optimális akkumulátorkapacitás mellett, amely közvetlenül összefügg a jármű tömegével és költségeivel.

A moduláris és skálázható architektúra emellett magas fokú léptékhatást, valamint maximális szinergiát jelent a karcsúbb, egyszerűbb és gyorsabb folyamatok révén. Az erőforrások maximálisan hatékony felhasználása a fejlesztésben és a termelésben is biztosítja a fenntartható jövedelmezőséget.

A VAN.EA három modulja segít elérni ezeket a célokat:
Az első modul az elektromos hajtásláncból és az első tengelyből áll. A modul minden VAN.EA változatban ugyanaz, optimalizált közös alkatrészek stratégiában. A vevő szempontjából releváns megkülönböztetés a másik két modulban történik. A középső modul skálázza a jármű hosszát. Ide kerül a szabványos akkumulátortok is. Különböző kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorok vannak beépítve a házba. A hátsó modul két változatban lesz elérhető: villanymotorral a VAN.EA összkerékhajtású változataihoz és villanymotor nélkül az elsőkerék-hajtású változatokhoz.
E három modul alapján a VAN.EA egyértelmű különbséget tesz a magán- és kereskedelmi forgalomban használt furgonok között, valamint a maximális szinergiákat.

A luxus privát furgonok (VAN.EA-P)
A VAN.EA-P a magáncélú kisteherautókat jelenti a középkategóriás szegmensben, a luxus új szintjével. Legyen szó életstílus-orientált, legmagasabb követelményeket támasztó ügyfelekről, VIP transzferként, helyi CO2-kibocsátásmentes mobilirodaként vagy szabadidős családok számára: Az innovatív Mercedes‑Benz operációs rendszernek (MB.OS) köszönhetően a VAN.EA- P „mindig bekapcsolva” van, és minden hétköznapi kihívást elvisel. Jóval több mint 500 kilométeres hatótávval kiválóan alkalmas mindenféle tevékenységre, még városon kívül is. A piaci bevezetéskor elérhető lesz a SAE Level 2 automatizált vezetés, a SAE Level 3 megvalósítását az évtized végére tervezik.

A prémium kisteherautók (VAN.EA-C)
A VAN.EA-C a prémium haszongépjárműveket jelenti a közepes és nagy kategóriákban. Ideális kiindulópont azoknak az ügyfeleknek, akik értékelik a funkcionalitást, az elérést, a rakományt és a rakteret. Moduláris és méretezhető kialakításának köszönhetően az architektúra testre szabott a különböző konfigurációkhoz és felszerelhető megoldásokhoz: a futár-, expressz- és csomagkézbesítési (CEP) járművektől a mentőautókig vagy az e-Grocery kisteherautókig, az önkormányzati kisteherautóktól vagy platósoktól az emelőkosárokig vagy szabadidő-járművekig (RV). ), szinte minden elképzelhető.

Az MB.OS rendszerrel a Mercedes-Benz Vans több digitális extrát kínál majd a kereskedelmi ügyfelek számára, beleértve a hozzáférést harmadik féltől származó alkalmazásokhoz. A piaci bevezetéskor a SAE Level 2 automatizált vezetés elérhető lesz, a SAE Level 4 a tervek szerint az évtized végére valósul meg a vezető nélküli szállításban rejlő üzleti lehetőségek kihasználása érdekében.

„A „csak elektromos” stratégia értelmében a VAN.EA-t a semmiből, erre a célra épített elektromos járművé fejlesztették, teljes mértékben kihasználva az új technológia előnyeit. Célunk, hogy 2030-ra több mint 50%-os BEV részesedést érjünk el, együtt jár a CO2-kibocsátás jelentős csökkentésével az új furgonok teljes életciklusa során.”
Andreas Zygan, a Mercedes-Benz furgonok fejlesztési részlegének vezetője

Új piacok, új ügyfelek
A Mercedes-Benz Vans további nyereséges növekedésre törekszik legfontosabb régióiban. Ma már Európa a legerősebb piac, 60%-os részesedéssel a világ teljes értékesítéséből. A Mercedes-Benz Vans meg akarja erősíteni pozícióját itt. A jövőre nézve jelentős növekedési potenciált látunk az Egyesült Államokban a prémium kereskedelmi nagyteherautók és Kínában a luxus egyéni furgonok terén.

Az Egyesült Államokban a Mercedes-Benz Vans célja, hogy 2030-ig nyereségesen és jelentős mértékben növelje eladásait, valamint bővítse portfólióját a VAN.EA-alapú kereskedelmi furgonok kínálatával.
Mind az Egyesült Államokban, mind Kínában a Mercedes-Benz Vans azt tervezi, hogy a VAN.EA-alapú magánfurgonokat páratlan luxuspozícióban kínálja, hogy még jobban megfeleljen kifinomult vásárlói elvárásainak. Az Egyesült Államokban a Mercedes-Benz Vans először kínál majd privát elhelyezésű, közepes méretű luxusautót.

A Mercedes-Benz Vans emellett a VAN.EA-n alapuló, teljesen elektromos, közép- és nagyméretű lakókocsik új modelljével bővíti a gyári lakóautók portfólióját. A divízió célja, hogy nemzetközi lakóautó üzleti partnereivel világszerte meghatározza az új iparági szabványt.

A futár-, expressz- és csomagküldő szolgáltatások világméretű piaca évi 6-8%-os növekedéssel a teljesen elektromos városon belüli és városközi mobilitás erős hajtóereje. A Mercedes-Benz Vans a CEP-ipar felső ársávjaira összpontosít, ahol először kíván gyárilag VAN.EA CEP-specifikus változatot kínálni.

A termelési hálózat
A Mercedes-Benz Vans átszervezi a globális gyártási hálózatot első tisztán elektromos könnyű haszonjárművek (eLCV) üzemével a lengyelországi Jaworban. Az üzem célja, hogy új mércét állítson fel a termelékenység, a lean működés és a fenntarthatóság terén a prémium elektromos haszonjárművek gyártásában világszerte. A VAN.EA-alapú nagyteherautók gyártóhelye nettó szén-dioxid-semleges lesz, akárcsak a Mercedes-Benz Vans összes saját üzeme. A Mercedes-Benz Vans most először tervezi, hogy energiaszükségletének 100%-át megújuló energiával fedezi. A Mercedes-Benz Vans célja a különböző megújuló energiaforrások kombinációja, hogy fedezze az áram- és hőszükségletet. Ezek várhatóan magukban foglalják a fotovoltaikus energia maximalizálásából származó villamos energiát, a szélenergiát és a levegő hőszivattyúkkal történő hőtermelést, a geotermikus és naphőenergiát, valamint szükség esetén a csúcsidőszakban tartalékként kis mennyiségű biogázt.

Az eSprinter és az ICE hajtásláncú Sprinter furgonok mellett a VAN.EA alapú nagy fülkés alváz is készül a németországi Düsseldorfban. A ludwigsfeldei üzem, amely a második németországi üzem közül a második, továbbra is a Mercedes-Benz Sprinter és a Mercedes-Benz eSprinter gyártását végzi, és az eVan testreszabásának kompetenciaközpontjává válik, például lakóautókhoz. Ezenkívül a Mercedes-Benz Vans VAN.EA-alapú közepes méretű furgonokat fog gyártani a spanyolországi Vitoriában található üzemében. Más növények követik.

A Mercedes-Benz Vans villamosítási stratégiája
A Mercedes-Benz Vans stratégiájában határozottan rögzíti az elektromos mobilitásra irányuló vezetői törekvését.
A Vito E-CELL-lel a Mercedes-Benz Vans már 2010-ben úttörő volt a helyi CO2-kibocsátásmentes furgonok piacán.

2023-ban a Mercedes-Benz Vans teljesen elektromos változatokat kínál minden szegmensben, a kicsitől a közepes méretűtől a nagy furgonokig.

A VAN.EA-val a Mercedes-Benz Vans a következő lépést hajtja végre villamosítási stratégiájában. 2026-tól minden, az új moduláris architektúrán alapuló közép- és nagyteherautó csak elektromos lesz.

A Mercedes-Benz Vans 2022-ben több mint 20%-os piaci részesedéssel rendelkezik Európában az elektromos nagy és közepes méretű furgonok terén. Már több mint 40 000 eVan-t adtak el, és a Mercedes-Benz Vans további erőteljes növekedést céloz meg az elektromos szegmensben.