A Mercedes-Maybach bemutatja első plug-in hibrid modelljét
- A Mercedes-Maybach S 580 e (előzetes értékek, kombinált, súlyozott üzemanyag-fogyasztás: 0,8-1,0 l/100 km, kombinált, súlyozott szén-dioxid-kibocsátás: 18-23 g/km, kombinált, súlyozott áramfogyasztás: 22,9-25,0 kWh/100 km) egy új korszak kezdetét jelzi a több mint 100 éves múltra visszatekintő márka számára.
- A jármű konfigurációjától függően akár 100 kilométeres (WLTP)1 elektromos hatótávolságával és 150 lóerős (110 kW) elektromos teljesítményével a luxusautó lakott területen és városok között is képes helyi szén-dioxid-kibocsátás nélkül közlekedni.
- A Mercedes-Maybach S 580 e először Kínában mutatkozik be, ezt követi a thai, az európai és a többi piac.
A Mercedes-Maybach az autóipari luxus, stílus és státusz mércéjeként képviselteti magát már azóta, hogy Wilhelm és Karl Maybach 1921-ben autómobilokat kezdett építeni. A céljuk az volt, hogy létrehozzák a „legjobb legjobbját”, amely inspiráció mind a mai napig meghatározza a Mercedes-Maybach különleges auráját. A legendás márka folyamatosan megújítja önmagát, hogy a kivételessel szemben támasztott legmagasabb elvárásokat is felülmúlja. Sikeresen: 2021-es piaci bevezetésétől kezdve az aktuális Mercedes-Maybach S-osztály iránt folyamatosan növekszik a kereslet.
„Első plug-in hibrid modellünkkel a Maybach márkára jellemző luxus élményeket az elektromos üzemmód helyi kibocsátásmentes közlekedésének lehetőségével kombináljuk. Az elektromos jövő felé vezető átállásban a Mercedes Maybach S 580 e modell úttörő lépést jelent a nagy múltra visszatekintő márkánk számára. Első tisztán elektromos modellünket pedig még 2023 folyamán bemutatjuk.”
Daniel Lescow, a Mercedes-Maybach vezetője a Mercedes-Benz Group AG-nál
A Mercedes-Maybach S 580 e az abszolút csend lenyűgöző élményével nyit. Tisztán elektromos üzemmódban a már eleve kivételesen csendes belső tér még halkabbá válik. A limuzin jóformán némán, zéró helyi emisszióval suhan. Az elektromos specifikus funkciók diszkréten összeforrnak a Maybach kivételes kidolgozásával – mint például a jármű bal oldalán lévő töltőcsatlakozó, a fényszórók kék betétjei vagy a műszercsoport akkumulátor-töltöttséget megjelenítő kijelzője.
A hibrid hajtás alapját a Mercedes-Benz aktuális benzinmotor-generációjából származó, különösen hatékony, soros hathengeres erőforrás adja, amely 367 lóerős (270 kW) teljesítményt egyesít rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással. Az összesített rendszerteljesítmény 510 lóerő (375 kW), amely az 750 Nm-es maximális forgatónyomatékkal együtt kiváló menettulajdonságokat biztosít. Az elektromotor maximális, 440 Nm-es forgatónyomatéka már alapjárattól elérhető, ami kivételesen gyors reakciókat és dinamikus menettulajdonságokat eredményez. A Mercedes-Maybach S 580 e álló helyzetből 5,1 másodperc alatt gyorsít 100 km/h-ra.
A 11 kW-os fedélzeti töltő alapfelszereltség az AC csatlakozóról történő, háromfázisú tápláláshoz, opcionálisan pedig a 60 kW-os egyenáramú (DC) töltés lehetősége is adott. Még ha az akkumulátor szinte teljesen le is merül, ennek köszönhetően már körülbelül 30 perc alatt elérhető a teljes töltés.
A legfontosabb műszaki datok áttekintése
S 580 e | ||
A benzinmotor hengerei (elrendezés, szám) | S6 | |
Hengerűrtartalom | cm3 | 2.999 |
Max. teljesítmény, benzinmotor | kW/lóerő | 270/367 |
hozzá tartozó fordulatszám | 1/perc | 5.500-6.100 |
Max. nyomaték, benzinmotor | Nm | 500 |
hozzá tartozó fordulatszám | 1/perc | 1.600-4.500 |
Max. teljesítmény, elektromotor | kW/lóerő | 110/150 |
Max. nyomaték, elektromotor | Nm | 440 |
Rendszerteljesítmény | kW/lóerő | 375/510 |
Rendszernyomaték | Nm | 750 |
Kombinált, súlyozott üzemanyag-fogyasztás (WLTP) | l/100 km | 0,8-1,1 |
Kombinált, súlyozott CO2-kibocsátás (WLTP)2 | g/km | 18-23 |
Kombinált, súlyozott áramfogyasztás (WLTP)2 | kWh/100 km | 22,9-25,0 |
Elektromos hatótáv (WLTP: EAER kombinált)2 | km | akár 100 |
Gyorsulás 0-100 km/h | mp | 5,1 |
Végsebesség | km/h | 250 |
Elektromos végsebesség | km/h | 140 |