A Mercedes SLK 25. születésnapját ünnepli
Visszatekintés a 2004-es Lorinser R171-re – több teljesítmény a 3. generációhoz
Amikor 1996-ban bemutatták az első Mercedes SLK-t, az innovatív, fém összecsukható tetejű roadster azonnali bestseller volt. A 2. generáció az „F1 orral” kifejezetten sportos hangulatot hozott. Három kiadás és az SLC-re való átnevezés után a történet 2020-ban véget ért – a kabriók iránti kereslet világszerte csökken. Ennek ellenére sok rajongónak kell maradnia, miért ne válasszon egy jól megtekintett R 172-t – a legújabb modellt –, vagy egyszerűen megtartsa, ha már büszke tulajdonosa? A német Sportservice Lorinser tuningcég PowerModulei segíthetnek elhárítani az egyre növekvő teljesítményinflációt.
Az SLC 180-zal kezdődik, amelyet 156 LE/115 kW teljesítménnyel és 250 Nm-rel adtak el. A Sportservice Lorinser ezt 185 LE/136 kW-ra és 312 Nm-re tudja alakítani, ami a 180-ast a következő nagyobb modell szintjére emeli. A sorozatgyártású SLC 200 teljesítménye 184 LE/135 kW és 300 Nm. A modellhierarchia fenntartása érdekében a megfelelő PowerModule teljesítménye 209 LE/154 kW és 360 Nm. A hátul legendás 300-as számmal ellátott autó benzinmotorja már a szériaváltozatban is 245 LE/180 kW-ot és 350 Nm-t hoz a rajtvonalra. De egy kis „extraedzés” soha nem árt: a Sportservice Lorinser ezeket az értékeket 276 LE/203 kW-ra és 427 Nm-re tudja vinni. Még mindig nincs elég erő? Az eredeti prospektus szerint az AMG SLC 43 367 LE/270 kW teljesítményt és 520 Nm-t kínál. A Lorinser katalógusa egészen más számokat kínál: a teljesítménynövelés után a számok 442 LE/325 kW és 599 Nm. A „43” azonban története során 390 LE/287 kW teljesítménnyel és 520 Nm-rel is elérhető volt. És persze a Lorinser itt is hozzáadhat egy csipetnyi teljesítményt: 452 LE/332 kW és 612 Nm érhető el a PowerModule beszerelése után. Az SLC-t 250 d-sként is árulták, jó dízellyukasztóval: 204 LE/150 kW találkozik a lenyűgöző 500 Nm-rel a sorozatgyártású változatban. Természetesen a Lorinser itt is adhat egy kis pluszt, és 241 LE/177 kW és 584 Nm leadására képes. És mellesleg: Azok, akiknek az átnevezés előtt még „igazi SLK”-juk van az R 172-es sorozatból, a www.lorinser.com/en/ oldalon találhatnak megfelelő Lorinser PowerModulokat a 200-as és 250-es benzinmotorokhoz, valamint a 250-es CDI-hez. Sportszerviz/. Az itt felsorolt összes teljesítménynövelés normál ára 1499 euró plusz a telepítés.
Az SLK második generációjának is sok rajongója van. A Sportservice Lorinser már nem kínál alkatrészeket ezekhez az autókhoz, de mit szólna egy 2004-es SLK 200 Kompressorhoz komplett járműként 18 800 euróért? Az autót a Lorinser Classic osztályának kollégái értékesítik klasszikus autókra, és mindössze 37 549 mérföld van rajta. Az RS5 könnyűfém keréktárcsák mellett kiterjedt aerodinamikai csomagot is beépítettek. első és hátsó szoknyák, sárvédők szellőzőrácsokkal, oldalsó küszöbök és egy hátsó perem. A csomag sportkipufogóval és süllyesztő készlettel van kiegészítve. A belső teret az üléseket, ajtólapokat és egyéb elemeket borító, egyedi készítésű kék-fekete bőr gyémánt foltvarrással nyűgözi le. Ennyi extravaganciával könnyen megbocsátható a standard 163 LE/120 kW teljesítmény.