A Mercedes visszahívja az S580-at és a Maybach S580-at, mert a V8-asaik elakadhatnak

  • A Mercedes több mint 27 000 legdrágább autóját hívja vissza, mert attól tart, hogy a motorok leállhatnak.
  • Ha a 4.0 V8-as Camtronic hengerdeaktiváló rendszere meghibásodik, nem megfelelő mennyiségű üzemanyagot fecskendezhet be, ami megemelkedik a hőmérsékleten.
  • Összesen 26 260 Mercedes S580 és 930 Maybach S580 szedán esetében kell frissíteni a motorvezérlő egység szoftverét a Benz márkakereskedőknél.

Ha akár ötször annyit költ, mint egy átlagos autóvásárló, akkor lehet, hogy egy luxusautót kap, de ez nem nyújt teljes védelmet a bosszantó meghibásodások és zsibbadások ellen. A héten a Mercedes bejelentette, hogy 27 000 legdrágább szedánját hívja vissza a V8-as motorok esetleges problémája miatt.

Az érintett autók 26 260 példánya a Mercedes márkájú S580 szedánból, amelyet a 2021-23-as modellévekre építettek, és 930 az ugyanilyen évjáratú Mercedes-Maybach S580 modellből. Mindkét jármű azonos 496 LE-s (503 LE) 4,0 literes V8-ast használ.

Ezek a V8-asok 48 voltos enyhe hibrid hardverrel vannak felszerelve a hatékonyságuk növelése érdekében, valamint a Mercedes Camtronic henger-deaktiválási technológiájával, amely utazás közben négy hengernél is le tudja kapcsolni az égést.

A Mercedes azonban felfedezte, hogy a Camtronic berendezés hardveres meghibásodása esetén a lambda vezérlőrendszer véletlenül túl sok üzemanyagot lövellhet a hengerekbe, ami növeli a kipufogógáz hőmérsékletét. Ez az alkatrészek, például a katalizátor károsodásához vezethet, és a motor leállását okozhatja, ami nem biztonságos.

Az autógyártó állítja, hogy a járművezetők nem kapnak előzetes figyelmeztetést, de észrevehetik, hogy a motor ellenőrzése jelzőfény megjelenik a hiba fellépésekor, és még a motor leállása előtt. 2023 nyarától aránytalanul sok tulajdonos kezdett bejelenteni olyan motorokat, amelyek nem indulnak vagy nem indulnak, így a Mercedes vizsgálatot indított.

Az autógyártó megoldása a motorvezérlő egység szoftverének frissítése, amit sajnos nem lehet levegőn keresztüli frissítéssel megtenni, ezért egy kereskedőhöz kell fordulni. Ez komoly kényelmetlenségnek tűnik az idő-pénz Maybach-tulajdonosok számára, bár feltételezzük, hogy mindig elküldhetik a sofőreiket.

És ne gondoljon arra, hogy ha egy kicsit többet költöttek volna, és megszerezték volna a V12 S680-at, elkerülték volna a visszahívásokat. Mind a Maybach S580, mind az S680 modellt tavaly visszahívták egy 12 voltos földcsatlakozással kapcsolatos probléma miatt.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!