A mindennapokat megkönnyítő biztonsági funkciók az új 3-asban
A Mazda proaktív biztonsági rendszerének alapvető célja, hogy növeljéka vezető magabiztosságát, és még élvezetesebbé tegyék azutasok számára az utazást.
Ebből a filozófiából kiindulva a fejlesztő csapat a vezetői helyzeten, a pedálok elrendezésén és az akadálytalan kilátáson dolgozott a legtöbbet. Ezen túlmenően fejlett i-Activsense rendszerek és passzív biztonsági technológia óvják az utasokat egy esetleges ütközés következményeitől.
A jövőbe tekintő Mazda folyamatosan fejleszti járműveinek biztonsági színvonalát. A cél, hogy mindenki biztonságosan utazzon, a csekély rutinnal rendelkező, kezdő autóvezetőktől kezdve az idős vezetőkön át a hátul utazókig. A Mazda lépésről lépésre igyekszik végső célja: a baleset teljes kiküszöbölése felé, és ennek során elhivatottan fejleszti biztonsági technológiáit.
Aktív biztonság: i-Activsense
Az új Mazda3-hoz megrendelhető a Mazda frissen kifejlesztett vezetőfelügyeleti rendszere. A rendszer egy infravörös kamera és egy infravörös fényt kibocsátó dióda segítségével felügyeli menet közben a vezető állapotát. A szemhéjak nyitottságából, a pislogások sűrűségéből, illetve a száj és az arc helyzetéből megállapítja, mennyire fáradt vagy kimerült a vezető. Emellett a vezető szemvonalát és szemmozgását is nyomon követi, így észleli, ha a vezető nem figyel. Amennyiben a rendszer veszélyesnek ítéli meg a helyzetet, hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és az intelligens féktámogatással (SBS) együttműködve lerövidíti a lassításra figyelmeztető hangjelzés aktiválásának idejét.
Az új Mazda3-hoz keresztirányú forgalomfelügyelet (FCTA) elöl is elérhető. A rendszer újonnan beépített első oldalsó radar segítségével észleli a bal vagy jobb elülső holttérből érkező gépjárműveket, és felhívja azokra a vezető figyelmét. Ezzel elkerülhetővé válik az egyik leggyakoribb baleseti forma: amikor részben beláthatatlan T-kereszteződésbe hajtunk be autónkkal.
Az új Mazda3 a Mazda új fogalomkövető sebességtartó automatikájával (CTS) is felszerelhető. A CTS pihentetőbbé teszi a közlekedést: automatikusan szabályozza a gyorsítást, a lassítást és a kormányzást az autópályán előforduló torlódások során. A rendszer olyan helyzetekben is biztonságosabbá, megnyugtatóbbá és kényelmesebbé teszi a vezetést, amikor a körülmények a támogatott funkciók folyamatos kezelését tennék szükségessé.
Passzív biztonság
Nagy mértékben: az előző generációs modell 3 %-ról 30 %-ra nőtt a 980MPa vagy magasabb besorolású, ultra nagy szakítószilárdságú acél anyagok részaránya. Ez az új, harmonika-szerűen deformálódó oldalsó hossztartókkal és kereszttartóval egyetemben a becsapódás erejének ellenálló karosszériát, valamint az energiát hatékonyan elnyelni képes vázszerkezetet eredményez.
Az új Mazda3 új vezető oldali légzsákot is kap. Ez a Mazda történetében most először világszerte alapfelszerelés lesz. Ütközés esetén a vezető testének előre mozdulását gátló, új légzsák segít mérsékelni a vezető lábának, mellkasának és hastájának sérülését. Az oldallégzsákok első és hátsó kamrákra oszlanak. Az első kamrát csökkentett nyomással, a hátsót nagyobb nyomással felfúvó rendszer korlátozza a bordakosárt érő terhelést, ugyanakkor stabilan tartja a testet.
A motorházfedél új, energiaelnyelő belső szerkezete az érintkezés pillanatától kezdve fokozatosan csillapítja az elgázolt gyalogos fejének becsapódási energiáját, így gyorsabban nyeli azt el. Az első lökhárító gázolás esetén megtámasztja a gyalogos combját és sípcsontját, ugyanakkor kisebb mértékben terheli a térd környékét. Ezzel mérsékelhető a térd és a keresztszalagok hajlításból és csavarásból eredő sérülése.