A Monkey történetének főbb állomásai

1961 – Z100

Az első változat vidámparkokban tűnik fel. Apró, ötcolos kerekével, merev felfüggesztésével, lehajtható kormányával, no meg 3,1 kW-os, azaz 4,2 lóerős, 49 cm3-es Super Cub C50-erőforrásával azonnal belopja magát a gyerkőcök szívébe. 

1963 – CZ100

Napvilágot lát az európai és az észak-amerikai piacra készített, közúton is használható változat. 

1967 – Z50M

Az első Japánban is forgalmazott változat. Felhajtható ülésével, kormányával és lábtartójával egy kocsi csomagtartójába is befér. Az üzemanyagbetöltő-nyílás szivárgásmentes kupakot kap, hogy szállítás közben ne folyjék ki a benzin. 

1969 – Z50A

Teleszkópvilla, 8”-os kerékgarnitúra , alul elvezetett kipufogórendszer és – a modell történetében először – irányjelzőszett fokozza a használati értéket.

1970 – Z50Z

A kivehető első futómű nagyban megkönnyíti a motor szállítását – a Monkey így már könnyedén elfér egy kisméretű autó csomagtartójában.

1974 – Z50J

Kétoldali rugóstag független lengőkarral. Az első trapéztankos, bütykös gumival felszerelt kivitel.

1978 – Z50J-I

Az első Monkey, amelynél custom stílusú, cseppalakú, 5 literes üzemanyagtartály fokozza a vonzerőt. 

1979 – Z50J-I

Krómozott átirat.

1984 – Z50J-I

Leleplezik a korlátozott darabszámban készülő Gold verziót. 

1985 – A-Z50J

A kormánykarral oldható tengelykapcsoló megjelenése. 

1987 – A-AB22

Dupla csöves váz, hidraulikus első tárcsafék és központi rugóstagon támaszkodó hátsó felfüggesztés teszi különlegessé az R változatot. 

1988 – A-Z50J

A modell történetében először két tükör kerül a Monkey-ra. 

1991 – A-Z50J

Megkezdődik az off-road stílusú, dupla első fényszóróval megspékelt Baja forgalmazása.

2000

Érkezik a millenniumi modell. 

2004 – Freddie Spencer Special Edition

A gyár dolgozói különleges, kék-fehér fényezéssel tisztelegnek a Daytona 100-on diadalmaskodó Freddie Spencer és CB750F-je előtt. 

2006 – 40. évfordulós kivitel 

2009 – Monkey Limited Edition JBH-AB27

Megjelenik az első elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt Monkey. Korlátozott darabszámban megjelent modell további különlegessége a csapágyazott szelephimba, valamint a főtengely középvonalától eltolt dugattyú.

2017 – 50th Anniversary Edition

Japánban piacra dobják a típus megjelenésének ötvenedik évfordulójára időzített, jubileumi modellt. 

2018 – Monkey 125

Teljesen megújul a Monkey. Műszaki alapjait a 21. századi elvárásokhoz igazítják, Európában indul az értékesítés. 

2021 Monkey 125

A motor ötfokozatú váltót és kétfázisú, progresszív hátsó rugókat kapott, így hosszabb túrákon is használhatóbbá vált. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!