A nagy teljesítményű Mefistofele volt a FIAT 125. születésnapi ünnepségének sztárvendége
- A FIAT történelmi, évfordulós ünnepségeinek tiszteletére a Centro Storico FIAT megnyitja kapuit a nagyközönség előtt, hogy a Mefistofele előtt tisztelegjen. A legendás modellt 1923-ban építette az angol Ernest Eldridge, egy évvel később (azaz pontosan száz éve) pedig 234,98 km/órával új sebességi rekordot állított be.
- Július 12. és 14. között a torinói múzeum ikonikus, szecessziós épületében többek között konferenciából, multimédiás kiállításból és tárlatvezetésből álló eseménysorozattal emlékeztek meg az „ördögi” autóról.
- Ez a feledhetetlen alkalom még inkább megerősíti a Fiatot és Torino városát összekötő, megbonthatatlan kapcsot, amelyből fakadóan fantasztikus rekordok és ikonikus automobilok szegélyezték összefonódó történelmüket.
Az idén 125 éves FIAT születésnapi ünnepségeihez, és az ikonikus Mefistofele fantasztikus sebességi rekordjának (234,98 km/óra) századik évfordulójához kapcsolódóan a Centro Storico FIAT ingyenesen volt látogatható július 12. pénteken délután 3 és este 7 óra között, valamint július 13. szombaton és július 14. vasárnap a teljes nyitvatartási időben, azaz reggel 10 és este 7 óra között.
A „Torino a 2024-es év üzleti kulturális fővárosa” projekt védnöksége alatt, a torinói Nemzeti Autómúzeum (Museo Nazionale dell’Automobile, MAUTO) támogatásával megvalósuló esemény a XX. század kezdetének hamisítatlan hőse előtt tiszteleg. Az ünnepségsorozat július 12-én vette kezdetét a torinói Centro Storico FIAT-ban megrendezésre kerülő „A Mefistofele és a repülőgép-motorral szerelt rekorder automobilok” című konferenciával, ahol iparági szakértők, egyetemi oktatók és más, a témában illetékes meghívottak szólalnak fel. Ezen túlmenően a három nap során a látogatók a versenyautónak szentelt, különleges kiállítást is megcsodálhatták, valamint részt vehettek vezetett látogatáson, továbbá családoknak és gyermekeknek szervezett tevékenységeken, amelyeken még többet megtudhattak annak az „ördögi autónak” a lenyűgöző történetéről, amelyek 1923-ban épített Ernest Eldridge.
Az egész úgy kezdődött, hogy a motorsportért rajongó brit Ernest Eldridge megvásárolt egy 1908-as gyártású, aktív pályafutásának végére ért Fiat SB4 versenyautót. Az az ötlete támadt, hogy saját ötleteit és a kor úttörő elméleteit felhasználva rekorder autót épít. A módosítások során meghosszabbította az autó alvázát, és egy Fiat A.12 repülőgépmotort (pontosabban az „A.12bis” változatot) épített bele, amely az előzetes átalakítások nyomán percenkénti 1800-as fordulatszámon 320 lóerőt adott le.
A „Mefistofele” becenevet az újságírók ragasztották rá az autóra: megbabonázta őket kivételes teljesítménye és pokoli kiállása, amint elviharzott mellettük: „… az autó vészjósló üvöltéssel közeledik, majd ahogy érkezett, ugyanolyan gyorsan el is tűnik, porfelhő és lángok kíséretében…”
A pillanat, amikor a vörös tűzgolyó 1924. július 12-én, a franciaországi Arpajonban megdöntötte a sebességi világrekordot, örökre beivódott az emberiség emlékezetébe: a szilárd burkolatú útfelületen 234,98 km/óra sebességet ért el az autó. Eldridge 1925-ben további három rekordot is megdöntött Montlhery-ben (Franciaország), ahol 5 és 10 kilométeres távon 200 km/óra feletti átlagsebességet, 5 mérföldön pedig 206 km/óra sebességet tartott. Az autót 1969-ben Giovanni Agnelli megvásárolta Sir Eldridge örököseitől. Jelenleg annak a Centro Storico FIAT lakója, amelynek munkatársai egy fáradságos és aprólékos helyreállítás során tökéletesen üzemképes állapotba hozták az egyedülálló modellt.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!