A német járműipari vállalatok üzleti hangulata tovább romlott júniusban
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató csökkent júniusban a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.
Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján olvasható összefoglaló alapján az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 9,3 pontra, öthavi mélypontra csökkent a májusi mínusz 9,1 pont után.
Miként a német gazdaság általában, a német autóipar sem tud igazán lendületet venni – nyilatkozta Anita Wölfl, az ifo vezető ágazati szakértője.
A németországi járműipari vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor júniusban plusz 3,3 pontra javult a májusi mínusz 4,3 pontról.
Ugyanakkor az ágazat vállalatainak üzleti várakozásai romlottak az előző hónaphoz képest, az indikátor mínusz 21,0 pontra, február óta a legalacsonyabbra csökkent az év hatodik hónapjában az előző havi mínusz 13,8 pont után.
Digitalizáció, önvezető járművek, elektromobilitás – a német autóipar átalakítása óriási feladat a gyártók és különösen a beszállító vállalatok számára. Az új versenytársak és a nagyobb szoftverintenzitás mellett az ügyfelek igényei és a termékek életciklusa is változik. Ehhez járul jelenleg még az bizonytalanság is, amelyet az EU és Kína között a büntetővámok kérdésével kapcsolatos vita okoz. Ezt tükrözik az ifo felmérésének eredményei is – tette hozzá Anita Wölfl.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!