A Nio megfizethető új Firefly EV Hatchback LED-je olyan, mint az iPhone kamerák

  • A Firefly a Nio kínai EV gyártó új márkája, amelyet a globális piacokon indítanak.
  • Első modelljük egy kicsi EV ferdehátú, jellegzetes elülső véggel.
  • A Firefly ára ¥148 800 ($ 20 400) Kínában, és Európában is megjelenik.

Nio  elindította a várt Firefly márkát Kínában, amely az EV piac legolcsóbb sarkát célozza meg. Első modellje egy kicsi elektromos ferdehátú cserélhető elemekkel, amelyek globális piacokra irányulnak, beleértve Európát, Latin-Amerikát és Délkelet-Ázsiát.

A Firefly EV-k a Nio és a Onvo méret, jellemzők és árképzés szempontjából. A márka célja, hogy a “kicsi, elektromos csúcskategóriás autókat szélesebb közönség számára elérhetővé tegye ”.

A városi ferdehátú egyszerűen Firefly néven ismert. A tervezésért felelős ex-BMW és Kris Tomasson Ford tervező. A külső rész néhány utalással rendelkezik a megszűnésre Honda e, hasonló üvegháznal, fekete kész tetővel és megfelelő oszlopokkal. A Firefly aláírási tulajdonsága a háromrészes kör alakú LED-es fényszórók és hátsó lámpák, amelyek iPhone kameráknak tűnnek.

Egyéb kiemelt események közé tartozik a süllyesztett ajtó fogantyúi, a hat küllős kerekek és a tiszta felület. Firefly szerint a karosszéria alsó részén található műanyag burkolat fenntartható anyagból készül. A társaság nem fedte fel az EV méretét, amely riválisnak tűnik a BYD Dolphin, a Citroen e-C3, a Fiat Grande Panda és a Renault 5.

A legújabb kínai EV tartalmaz egy 92 literes (3,2 köbméter) darabot rétegelt tárolással és vízelvezető funkcióval, amely nagyobb, mint amit a legtöbb EV-ben kap. Ezt kombinálják egy csomagtartóval, amely akár 1250 lt (44 köbméter) is elérheti, ha a hátsó ülések laposak. Nincsenek képek a belső terekről, de a korábbi kémfelvételek minimalista műszerfalot mutattak be a Tesla stílusú infotainment érintőképernyő és digitális műszercsoport.

A Firefly állítása szerint a 9,4 m (30,8 láb) fordulási kör és a “multi-scene automatikus parkolási segédfunkció ” megkönnyíti az EV navigálását szűk városi területeken.

Az EV-t úgy tervezték, hogy ötcsillagos minősítést szerezzen a C-NCAP és az Euro-NCAP teszteken. Ez lehetővé vált a nagy szilárdságú acél és alumínium széles körű használatának köszönhetően, amely a karosszéria szerkezetének 83,4% -át, a bejárati ajtók kettős ütközésgátló gerendáit és alapkivitelben kilenc légzsákot tartalmaz, és állítólag a szegmens (35 700 Nm).

Az elektromos motorok és az akkumulátor részleteit még be kell jelenteni. Tudjuk azonban, hogy ez utóbbi cserélhető, bár nem kompatibilis a meglévő akkumulátorcsere-állomások Nio és Onvo kisebb mérete miatt.

A Firefly Kínában már előre megrendelhető ¥148 800 ($ 20 400) áron, mielőtt 2025 áprilisában hivatalosan piacra dobná. A modell állítólag 2025 első felében fog megjelenni Európában, ahol várhatóan drágább lesz. Amint azt a Car News China, Nio azt akarja, hogy a Firefly márka termékei 25 országban legyenek elérhetők 2025 végéig.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!