A Nissan bemutatta a fejlett vezetés nélküli technológiát

Előrelépések az AD mobilitási szolgáltatások kereskedelme felé
A Nissan Motor Co., Ltd. bemutatta legújabb autonóm hajtású (AD) technológiáját Yokohama Minato Mirai területén. Japánban először egy tesztjármű, amelyben nincs járművezető az autóban, egy közúton navigált egy összetett városi környezetben* ¹. A Nissan kifejlesztette ezt a szabadalmaztatott technológiát egy mobilitási szolgáltatás számára, amelyet Japánban tervez elindítani.
Ez jelentős lépés a mobilitás erősítésében azáltal, hogy megoldja a szállítási szolgáltatásokkal kapcsolatos kihívásokat, amelyekkel a helyi közösségek szembesülnek, például a járművezetők hiányát az idősödő népesség miatt. Technológiájának kihasználásával a Nissan új szolgáltatások széles skáláját fogja nyújtani, amelyek lehetővé teszik a mobilitás szabadságát.
A Nissan maximalizálja erőfeszítéseit az AD-technológia biztonságának megteremtése és ellenőrzése érdekében, amelyet világszerte a különböző forgalmi viszonyokhoz igazítanak. Ehhez a japán kutatások, a Szilícium-völgyben a Nissan Advanced Technology Center által végzett kutatások és a az Egyesült Királyság ’ evolvAD projektje.
A legújabb tesztjárművek a Serena — japán legkeresettebb kisbuszán — alapulnak, és 14 kamerát, kilenc radart és hat LiDAR érzékelőt tartalmaznak. A tetőre szerelt érzékelők jelentősen kibővített észlelést kínálnak, kihasználva a Serena magasságát, és lehetővé téve a környezet pontosabb észlelését a korábbi tesztjárművekhez képest. Ezenkívül az AI használata jelentősen javította a felismerést, a viselkedés előrejelzését és megítélését, valamint az ellenőrzést, sima működést biztosítva számos összetett forgatókönyv esetén.
A vizsgált jármű demonstrációjának legnagyobb biztonsága érdekében a Nissan mérnökei számos lehetséges forgatókönyvet ellenőriztek a vezetési útvonal mentén, azonnali megállási funkciót adtak a vészhelyzetekhez és szándékos elbocsátásokat vezettek be.
A pénzügyi év óta* ² 2017-ben a Nissan demonstrálta és tesztelte az AD technológiát. Jelenleg a Nissan körülbelül 20 jármű bevonásával zajló szerviz demonstrációs teszteket tervez Jokohamában a 2025–2026-os pénzügyi évben, és operatív keretet és szolgáltatási ökoszisztémát épít az érdekelt felekkel. A teszteredmények kihasználásával a Nissan 2027-es pénzügyi évben az önkormányzatokkal és a szállítási szolgáltatókkal együttműködésben autonóm vezetési mobilitási szolgáltatásokat kíván távoli megfigyeléssel ellátni.
Ezt a kezdeményezést Japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztériumával szoros együttműködésben támogatják; a Föld-, Infrastruktúra-, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztérium; egyéb kormányzati minisztériumok és Jokohama város. A minisztériumok a 4. szintű mobilitási gyorsító bizottságukon keresztül előmozdítják az új autonóm mobilitási szolgáltatások létrehozására irányuló kezdeményezéseket is.
A Nissan tovább fogja fejleszteni technológiáját, miközben szolgáltatásokat hoz létre Jokohamában, fejlesztési és ellenőrzési eredmények alapján Japánban és külföldön egyaránt.
* 1 A Nissan kutatása alapján. A teszteket a SAE 2. szintű automatizálással egyenértékű távoli AD rendszerekkel hajtják végre, összhangban a távoli autonóm vezetési rendszerekkel felszerelt járművek deregulációs jóváhagyására vonatkozó japán iránymutatásokkal, valamint a közúti használatra vonatkozó engedély megadásának kritériumaival a közutakon történő automatikus vezetés demonstrációs tesztjein. A járműveket távolról ellenőrzik, és a távoli vezető szükség szerint átveszi az irányítást és vezetheti a járműveket.
* 2 A Nissan Motor Co., Ltd. pénzügyi évei április 1-jétől március 31-ig tartanak.