A Nürburgringi 24 órás versenyre készül a Toyota Gazoo Racing
A Toyota Gazoo Racing a nürburgringi VLN bajnokság évadnyitó futamán folytatta a felkészülést a világ egyik legrangosabb autóversenyére, a Nürburgringi 24 órás futamra.
A Toyota Gazoo Racing (TGR) hosszú távú csapata számára is elindult az év: a Lexus LC első bevetésére március 23-án, szombaton került sor, méghozzá a Nürburgringen zajló hosszú távú bajnokság, a VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) nyitófutamán. A helyszínválasztás nem véletlen, hiszen a TGR az év legfontosabb versenyére, a Nürburgringi 24 órás futamra (2019. június 22-23.) szeretné csúcsformába hozni pilótáit és az autót egyaránt.
A Toyota Gazoo Racing utcai autóinak fejlesztésében is fontos szerepet játszó Nürburgringen zajló, kilenc egynapos versenyhétvégéből álló bajnokság első futamán három versenyzővel vett részt a TGR csapata. A versenyautó első számú fejlesztő pilótája, a 29 éves Naoya Gamou mellett a kétszeres Super Formula-bajnok Hiroaki Ishiura és a háromszoros japán Formula 3-bajnok Kazuya Oshima vezette az autót, amely egészen más hangolással vett részt a futamon, mint tavaly.
„A tavalyinál jóval könnyebben vezethetőre állítottam be az autót” – árulta el Gamou, és a köridők igazolták is döntését: jóval gyorsabb köröket futott, mint a tavalyi nürburgringi 24 órás időmérő edzésén. Mégsem ő, hanem a másodikként pályára guruló Kazuya Oshima regisztrálta a csapat legjobb idejét (8 perc 29,624 másodperc) a sűrű reggeli köd miatt késve indított, majd a tervezettnél hamarabb leintett versenyen. „Utoljára három éve vezettem a Nordschleifén” – mondta a 31 éves Oshima saját etapja után. „Amint azonban kihajtottam a pályára, a testem tökéletesen emlékezett mindenre.”
Miután csapattársai megfutották a maguk hét-hét körét, a 37 éves Ishiura következett, ám többször is felemelték a sárga zászlót, így korántsem tudott olyan tempóban autózni, mint szerette volna. „Ahogy lehűltek az abroncsok, csökkent valamelyest az autó stabilitása. Az egész nem volt azonban vészes, és úgy éreztem, fejlődött az autó ahhoz képest, amikor legutóbb Japánban teszteltem” – kommentálta az eseményeket Hiroaki Ishiura, aki nem először versenyez együtt Kazuya Oshimával: 2007-ben egy másik csapat színeiben egy Toyota MR-S volánja mögött együtt nyerték el a GT300 egyéni bajnoki címét.
A tavalyi Nürburgringi 24 órás versenyen olyan problémák kínozták az LC-t, amelyek a fejlesztési fázisban nem jöttek elő, így a csapat főmérnöke és szerelői idén rendkívüli alapossággal igyekeznek kiküszöbölni a legapróbb akadályokat is. „Természetesen bízunk abban, hogy idén nem sújtanak bennünket gondok, de a hibák elhárítása mellett a teljesítmény növelésére is komoly figyelmet fordítottunk. A mai versenyen rengeteg hasznos adatot rögzítettünk, amelyeket most ki kell elemeznünk” – mondta Toshiyuki Sekiya vezető szerelő, miután a Toyota Gazoo Racing csapata a 25. helyen zárta a versenyt a 157 tagú mezőnyben.
A Nürburgringi 24 órás versenyen eddig két első helyet (2014, 2018) elért Naoya Gamou, valamint a jó tíz éve Lexusokkal (SC430, RC F, LC500) versenyző csapattársai még kétszer, április 27-én és május 18-án állnak rajthoz a VLN futamain, mielőtt június végén a TGR történetében 13. alkalommal részt vennének a nürburgringi egynaposon.