A nyersanyagtól az újrahasznosításig
Középpontban a teljes értéklánc
A BMW Group holisztikus megközelítés szerint gondolkodik az elektromos mobilitás fenntarthatóságának módszeres továbbfejlesztéséről, mindvégig szem előtt tartva a teljes értékláncot és az összetett termelési körforgást – a nyersanyagok beszerzésétől kezdve, a modellek legyártásán és teljes életciklusán keresztül, egészen az újrahasznosításig. Ma egy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autó teljes értékláncra vetített ökológiai lábnyoma jelentősen alacsonyabb, mint egy hagyományos hajtáslánc-technológiával szerelt modell esetében. Egy, az Európai Unió villamosenergia-hálózatáról töltött BMW X1 xDrive25e modell használata például teljes életciklusát tekintve 31 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátással jár, mint egy benzinmotorral szerelt BMW X1 modellé. A BMW X1 xDrive25e járműtöltéseit kizárólag megújuló erőforrások alkalmazásával számolva ez az érték 55 százalékra nő.
A BMW Group már többek között az akkumulátorcellák hosszú távon fenntartható, újrahasznosítható nyersanyag-körforgásának kifejlesztésén is gőzerővel dolgozik. A két kulcsfontosságú alapanyag e téren a kobalt és a lítium, amelyeket a müncheni központú vállalatcsoport immár kizárólag olyan bányákból szerez be, amelyek maradéktalanul teljesítik a BMW Group szigorú ökológiai és szociális fenntarthatósági szabványait. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb generációjában alkalmazott elektromos motor előállításához már egyáltalán nincs szükség ritkaföldfémekre, a jövőbe mutató hajtáslánc-technológia alkatrészeit pedig kizárólag megújuló erőforrásokból kinyert energia felhasználásával állítják elő. Az elkövetkező tíz évben így a BMW Group mintegy tízmillió tonna káros anyag kibocsátását előzi meg.
Idéntől a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának összes létesítménye kizárólag megújuló erőforrás felhasználásával működik, miközben új modelljeiben a vállalatcsoport jelentős mértékben megnöveli a másodlagos anyagok használatát. A jövőben a nagyfeszültségű akkumulátorok többszintű alkalmazása és újrahasznosítása ugyancsak alapvető fontosságúvá válik: a hálózatról tölthető autókban elhasznált energiatároló egységek az újrahasznosítás előtt a lakossági villamosenergia-hálózathoz kapcsolt akkumulátortelepeken, szélerőművekben és napelemeknél kezdhetnek második életet, ahogyan például a BMW Group lipcsei gyárának területén is. A müncheni központú vállalatcsoport mindezeken felül a nyersanyagok hatékony újrahasznosításának kifejlesztését is megkezdte: jóllehet, az Európai Unió a nagyfeszültségű akkumulátorok tömegtermelésében minimum 50 százalékos újrahasznosítási arányt követel meg, a BMW Group a németországi székhelyű újrahasznosítási szakértőként dolgozó Duesenfeld vállalattal kötött együttműködést, hogy együtt egy olyan termelési megoldást fejlesszenek ki, amely 96 százalékos újrahasznosítási arányt valósít meg – a grafitot és az elektrolitokat is beleértve.