A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

   A Peugeot márka értékesítése 3 százalékkal bővült Magyarországon az idei első hat hónapban 2020 hasonló időszakához képest, azonban a teljes év túlteljesítése még kérdéses a járványhelyzetben bizonytalan piac és az alkatrészhiány miatt – mondta Bálint Zsófia, a P Automobil Import Kft. márkaigazgatója az MTI-nek szerdán, az új 508 PSE modell bemutatója alkalmából.

    Az idén január és június között 1937 járművet adtak el a magyarországi márkakereskedők, ebből 1150 volt személyautó, és 783 haszongépjármű. Ezzel a márka piaci részesedése Magyarországon 2,5 százalék. A Peugeot a haszonjárművek piacán erős, részesedése eléri a 6,5 százalékot.


    A márkaigazgató elmondta, hogy az idén növekedést terveztek, 4300 jármű eladását látják reálisnak, mivel a vevői igény jelenleg nagy. Havonta akár 350 autót is el tudnának adni, de a gyártás nem tud ezzel lépést tartani az elektronikai alkatrészek globálisan kialakult hiánya miatt.


    Tavaly 4101 Peugeot személy- és haszonjármű talált gazdára Magyarországon, ebből 2739 személyautó, 1362 haszongépjármű volt.


    A márka modelljei népszerűek voltak a nagycsaládosok gépkocsivásárlását támogató, valamint a környezetbarát autók vásárlását támogató programot kihasználók körében. A Peugeot eladásainak 5 százaléka volt hibrid vagy teljesen elektromos jármű, 2020-21-ben 150 támogatott környezetbarát kocsit adtak el.


    A Peugeot az utóbbi időszakban következetesen halad az alternatív, illetve az elektromos mobilitás útján. Jelenleg 7 modell érhető el elektromos hajtáslánccal, és az elektromos paletta kiteljesedése az idén folytatódik. A következő években új mildhibrid és plug-in hibrid, sőt hidrogén üzemanyagcellás hajtású modellekkel bővül a kínálat. 2025-re a teljes modellpaletta rendelhető lesz alternatív meghajtással.


    Magyarországon 19 márkakereskedő 27 értékesítési ponton foglalkozik Peugeot eladásával.